Zakaj prejšnja generacije Primere na cesti ne vzbudi nobene pozornosti? Ker je bila premalo opazna. Je z novo kaj boljše?
Naredili so jo za evropski okus in to se ji pozna. Z metuljčkasto masko na nosu je bolj izrazita, kot so bili primerki prejšnje generacije, in nehote zelo blizu zdaj koncernskemu partnerju (oziroma materi) Renaultu. Tudi zadek je malce bolj agresiven, zato je na cesti ni mogoče kar prezreti. V redu, toda Primerine oblike še vedno niso nič posebnega: bolj na konservativni strani in všeč večjemu krogu kupcev. Toda napredek je očiten.
To je že tretja Primera nove generacije, ki smo jo testirali, njen motor pa je imel še za dva decilitra več delovne prostornine kot prejšnji, torej okrogla dva litra. Razvije spodobnih 140 KM in solidnih 181 Nm navora, ki pa so na voljo pri 4800 vrt/min. Dokaj visoko torej, kar se pozna tudi med vožnjo.
Motor je sicer dovolj prožen in sodeluje tudi v nizkih vrtljajih, tako da s pospeševanji ni težav, občuti pa se, da mu bolj prija zgornje območje. Tam se odziva še bolj spontano in hitro, po voznikovem ukazu takoj pospeši. Športniki si boste torej dali malce več opraviti z dokaj tekočo in natančno prestavno ročico, pa bo.
Zadovoljni boste tudi s podvozjem, kar smo poudarili že večkrat. Vsekakor ne brez razloga, saj je že prejšnja generacija Primer štela med boljše vodljive avtomobile, ki so jim povrh vsega inženirji vcepili še pravila lepega obnašanja na luknjah.
Tudi z dvolitrskim motorjem avtomobil dobro požira neravnine, čeprav je nastavljen malce bolj športno. V ovinkih se ne nagiba izrazito, ukaze z volana pa uboga hitro in natančno. No, dogajanja na cesti zna prenesti tudi do voznikove zadnjice, tako da je igra usklajena. Z nekaterimi kratkimi grbinami se ne razume preveč, pa jih potniki čutijo. V hitrih ovinkih je zanesljiva in dolgo nevtralna.
Notranja oprema bo razveselila samo ljubitelje kiča. Volanski obroč in prestavna ročica sta sicer oblečena v usnje, plastični vložki, ki bi naj ponazarjali lesene obloge na armaturni plošči, pa so čisto pretiravanje. Tako kot nekateri premajhni gumbi, ki kvarijo vtis o sicer dobri ergonomski zasnovi, skupaj z udobnimi in dobro nastavljivimi sedeži.
Prostora je dovolj, prtljažnik bi moral biti večji, zapiralo pokrova pa kot da ni iz filma o avtomobilih srednjega razreda - z notranje strani ne premore niti utora za lažje zapiranje!
Za najboljšo različico Primere je treba odriniti 4, 3 milijona tolarjev visok kupček. Se splača? V primerjavi z nekaterimi tekmeci že, sicer pa raje razliko vtaknite v žep in se domov odpeljite s Primero 1.8 16V.
Boštjan Jevšek
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 18.019,95 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,6 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 5800/min - največji navor 181 Nm pri 4800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 3,7 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,333; II. 1,954; III. 1,286; IV. 0,927; V. 0,756; vzvratna 3,214 - diferencial 4,176 - gume 205/60 R 15 |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 11,4/6,2/8,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, večvodilska prema, stabilizator, zadaj posamične obese, večvodilska prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1270 kg - dovoljena skupna masa 1770 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1325 kg, brez zavore 550 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4522 mm - širina 1715 mm - višina 1410 mm - medosna razdalja 2600 mm - kolotek spredaj 1465 mm, zadaj 1454 mm - rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | dolžina 1630 mm - širina 1400/1420 mm - višina 960-930/910 mm - vzdolžnica 850-1050/910-690 mm - posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | normno 490 l |
T = 22 °C - p = 1022 mbar - rel. vl. = 42 % | |
Pospešek 0-100km: | 9,9s |
---|---|
1000m z mesta: | 29,3s ( 165km/h) |
Največja hitrost: | 209km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,7l/100km |
poraba na testu: | 10,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,5m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
-
Nissan Primera 2.0 16V je namenjena športneje nastrojenim ljubiteljem Nissanov tega velikostnega razreda. Motor je v nizkih vrtljajih sicer nekoliko premalo prožen, vendar na splošno mehanika skupaj s podvozjem ugaja. Ob odlični vodljivosti in legi na cesti je vprašanje le, ali se splača odšteti okroglih 500 tisoč tolarjev več kot za različico 1.8 16V.