Po dvanajstih letih (Primera se je prvič očem sveta predstavila leta 1990) so pri Nissanu na ogled postavili še tretjo »reprizo« svojega, morda najbolj družinskega avtomobila.
Toda tokrat ne gre zgolj za ponovitev že znane »predstave«. Oblikovalci so ubrali povsem novo pot, ob tem pa izoblikovali avtomobil, za katerega lahko brez obotavljanja zapišemo, da spada med precej revolucionarne v svojem razredu. Zagovorniki oblik s poudarjeno športnostjo bodo temu morda oporekali, toda hej, govorimo o revolucionarnosti in ne všečnosti.
Nova Primera si je tokrat izbrala tisti krog kupcev, ki ljubijo predvsem nekoliko zrelejše in bolj umirjene linije, in tem bo zlezla precej globoko v srce. Tudi v petvratni oziroma kombilimuzinski različici.
Po teh navadno sicer posegajo tisti kupci, ki od določenega modela pričakujejo nekoliko več športnega duha, toda Primera tudi tu ohranja svoje umirjene linije. Zaobljen zadek želi predvsem nadaljevati eleganco prednjega dela nove Primere, toda prav tako ne smemo spregledati izbočenih zadnjih luči, obarvanih v rdečo barvo, in polkrožno zaobljenih prtljažnih vrat med njima, ki želijo nekoliko poudariti športnost v tej različici.
Da občutki o zunanjosti niso zmotni, vas prepriča tudi notranjost. V njej je mogoče zaslediti vsaj toliko revolucionarnosti, kot jo ponuja zunanja podoba, za to pa poskrbijo predvsem merilniki in sredinska konzola.
Nove, elegantne linije armaturne plošče so merilnike tokrat postavile povsem na sredino, od katerih so osnovni (za hitrost, vrtljaje, količino goriva v posodi in temperaturo hladilne tekočine) ostali analogni, vsi preostali pa so se v digitalni obliki preselili na zaslon sredinske konzole. Tudi tu se z všečnostjo ne bodo strinjali prav vsi, toda priznati moramo, da prav takšna namestitev merilnikov ponuja vozniku v vsakem trenutku odlično preglednost, tako nanje kot na cesto. Malce bi lahko pograjali le razporeditev, kajti najbližje vozniku sta merilnika količine goriva v posodi in temperature hladilne tekočine, na katera med vožnjo pač ne usmerimo pogledov precej pogosto, povsem desno pa je svoje mesto našel merilnik vrtljajev motorne gredi, ki zlasti med prehitevanji zahteva precej pozornosti.
Brez dvoma vas bo razveselila sredinska konzola. Prava igrača za vse ljubitelje računalnikov in podobnih elektronskih napravic, no, ustrašili pa se je ne bodo tudi tisti, ki z omenjeno elektroniko nimajo veliko izkušenj. Zasnovana je povsem logično, zato je na njej nekoliko več stikal, kot bi morda pričakovali, saj je vsem osnovnim funkcijam mogoče ukazovati že z njimi. Preostale nastavitve pa opravite z vstopi v podizbirnike, kjer lahko izbirate med dvanajstimi različnimi evropskimi jeziki, nastavitvami zaslona, avdiosistema, klimatske naprave in potovalnega računalnika. Ob tem ne smemo pozabiti, da zaslon v opremi Tekna služi tudi kameri, ki pri vzvratni vožnji projicira sliko dogajanja za zadkom vozila, za doplačilo pa še mobilnemu telefonu in navigacijski napravi. In ker sta izdatno nastavljiva tudi volanski obroč in voznikov ter sovoznikov sedež, je bivanje v novi Primeri resnično prijetno in umirjeno. Nekoliko manj to velja za potnike na zadnji klopi, tem so sicer namenili bralne lučke in naslon za roke z držaloma za dve pločevinki, zato pa v sredinskem grebenu ni ne zračnikov ne vtičnice za napajanje (12 V), ampak le majhen pepelnik, precej okrnjen pa je tudi prostor za glave.
Pravo nasprotje temu je prtljažnik, v katerega lahko prtljago skoraj dobesedno mečete, s pomočjo zlaganja zadnje klopi pa ga lahko še dodatno povečamo. V njem moramo pohvaliti tudi lično obdelavo, saj je v celoti prevlečen z blagom, uporabna predalčka v levem robu in prostor na spodnjem delu prtljažne police, ki je namenjen obvezni opremi, v katerega jo pritrdimo z dvema pritrdilnima trakovoma. Tako je v vsakem trenutku pri roki.
Ob pogledu v motorno paleto ugotovimo, da novo Primero lahko poganjajo trije bencinski in en turbodizelski motor. Tokrat je svoje delo v nosu opravljal največji in hkrati tudi najzmogljivejši bencinski agregat, ki sicer ne spada med tehnične bisere, je pa kljub temu dovolj »svež«, da se lahko povsem pošteno kosa s svojimi tekmeci. Blok in glava motorja sta iz lahke kovine, za učinkovito »dihanje« skrbijo po štirje ventili na valj, ob 2, 0 litra prostornine pa ta motor zmore 140 konjskih moči in 192 njutonmetrov. Spodobno! Še toliko bolj, če pomislimo, da se moč motorja na prednji kolesi prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika.
Žal pa na našem testu vsega tistega, kar obljublja tovarna, ni pokazal. To se je izkazalo že pri meritvah pospeškov in končne hitrosti, ki nikoli ne doseže 200 kilometrov na uro, čeprav tovarna obljublja 204, nenazadnje pa tudi pri porabi goriva. V povprečju se je namreč gibala med 12 in 13 litri tudi pri zmerni vožnji nikoli ni padla pod 10 litrov.
Veliko preveč!
Zato pa lahko pohvalimo podvozje. Nad njegovim vzmetenjem bodo pravzaprav potožili le potniki zadaj, ki sedijo nad zadnjo premo, zaradi česar je požiranje neravnin nekoliko neudobno, toda voznik in sovoznik ne bosta imela teh težav. Nova Primera ne razočara tudi v ovinkih. Vztrajno uboga voznikove ukaze in ob tem navdušuje s precej nevtralno lego, česar, sodeč po obliki, morda ne bi pričakovali. Odlično pa svoje delo opravlja serijsko dodani ESP, ki na pomoč priskoči šele takrat, ko je to resnično potrebno.
Toda še vedno velja, da vam mora biti nova Primera predvsem všeč, preden se odločite za njen nakup. Če vam je, se vam dobro piše: pravijo namreč, da gre v tretje rado, in ker kombilimuzina ni le tretja generacija Primer, ampak tudi tretja karoserijska izvedba, bi morala biti rojena pod srečno zvezdo.
Matevž Korošec
FOTO: Jernej Prelac
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.788,35 € |
Cena testnega modela: | 23.080,45 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,6 s |
Največja hitrost: | 204 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,5l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 560,01 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.256,05 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 89,0 × 80,3 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,9 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,1 m/s - specifična moč 51,6 kW/l (70,1 KM/l) - največji navor 192 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,9 l - motorno olje 3,9 l - akumulator 12V, 47 Ah - alternator 110 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,153; II. 1,944; III. 1,393; IV. 1,055; V. 0,809; VI. 0,673; vzvratna 3,002 - prestava v diferencialu 4,750 - platišča 7J × 17 - gume 215/50 R 17 V, kotalni obseg 1,95 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 36,6 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 204 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 11,7/6,7/8,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | limuzina - 5 vrat - 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,31 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, Scott-Russell vodilo, vzdolžna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, Brake Assist, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1360 kg - dovoljena skupna masa 1910 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4567 mm - širina 1760 mm - višina 1482 mm - medosna razdalja 2680 mm - kolotek spredaj 1518 mm - zadaj 1508 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1530 mm - širina (komolci) spredaj 1450 mm, zadaj 1430 mm - višina nad sedežem spredaj 930-970 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1080 mm, zadnja klop 930-680 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 485 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 62 l |
Prtljažnik: | normno 450 l |
T = 18 °C - p = 1018 mbar - rel. vl. = 63 % - Stanje kilometrskega števca: 2409 km - Gume: Dunlop SP Sport | |
Pospešek 0-100km: | 10,4s |
---|---|
1000m z mesta: | 32,3s ( 159km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,3 (V.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 14,9 (V.)s |
Največja hitrost: | 192km/h (V., VI.) |
Najmanjša poraba: | 11,2l/100km |
Najvišja poraba: | 15,6l/100km |
poraba na testu: | 13,4 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 63,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,8m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Nekaj je gotovo: nova Nissan Primera je oblikovno precej drzen avtomobil in če odmislimo veliko porabo goriva, tudi zelo soliden. Toda ljubiteljev športno oblikovanih avtomobilov morda ne bo privlačila. Sicer pa, kot smo že zapisali; po njej bodo posegali predvsem ljubitelji umirjenih linij.
-
Zunanjost (13/15)
Oblikovalcem gredo vse pohvale za drznost, toda nekaterim nova Primera ni všeč, malo pa ji zmanjka tudi pri končni izdelavi.
-
Notranjost (107/140)
V svojem razredu ponuja zelo veliko, le prostora za glave na zadnji klopi hitro zmanjka. Zato pa je prtljažnik ogromen.
-
Motor, menjalnik (34 /40)
Tako motor kot menjalnik se po svojih tehničnih značilnosti in lastnostih uvrščata v zelo visoko povprečje.
-
Vozne lastnosti (80 /95)
Podvozje in ESP sta odlična. Podobno bi lahko trdili tudi za vzmetenje, toda na zadnji klopi je požiranje neravnin vseeno pregrobo.
-
Zmogljivost (23/35)
Šeststopenjski menjalnik sicer zagotavlja spodobno prožnost, vendar tovarna obljublja več.
-
Varnost (27/45)
Kaj več bi že težko pričakovali: ksenonski žarometi, ABS, ESP, kamera za vzvratno vožnjo … Najvišjo oceno si zaslužijo zavore.
-
Gospodarnost
Razočarala nas je poraba goriva, manjka mobilna garancija, nekaj težav pa se pojavi tudi pri izgubi vrednosti.