Površino skrivnostne Zemlje pokriva več kot 70 odstotkov vode, kar hkrati pomeni, da ostane kopnemu manj kot 30 odstotkov površine. Za odkrivanje tega dela Zemljine površine je Nissan že davnega leta 1986 predstavil model Terrano (Terra po latinsko pomeni Zemlja). Ta je nedavno tega doživel rahlo prenovo in osvežitev konjenice z modernim turbodizlom.
Trilitrski turbodizel s sistemom neposrednega vbrizga plinskega olja v zgorevalne komore je že znan in preizkušen izdelek. Nissan ga je namreč v Terrana prenesel in iz še klenejšega in prestižnejšega terenca - Patrola GR. In tako kot v Patrolu tudi tu svoje poslanstvo dobro opravlja.
Ko se nad 1500 vrt/min turbina s prilagodljivo geometrijo vodilnega lopatja prebudi, prične stroj vleči zvezno in zelo prepričljivo vse do 4300 vrtljajev na minuto, kjer, kot je za dizle povsem normalno, nato njegova sapa povsem uplahne. Obotavljanje do 1500 vrt/min na cesti pravzaprav ni tako zelo moteče, zato pa se slika spremeni na terenu, kjer so ravno odzivnost motorja, navor in moč že od prostega teka naprej zelo pomembne postavke. Seveda pa
Nissan ni spregledal nevšečnosti in je za terensko vožnjo priskrbel reduktor, ki učinkovito odpravi slabost. Po zaslugi odličnega (priklopljivega) štirikolesnega pogona se Terrano enako dobro počuti na cesti in na terenu. Zmogljivosti priklopljivega štirikolesnega pogona, ki mu za še učinkovitejše kosanje s terenom lahko dodatno okrepite pogonski navor z reduktorjem, so namreč kos tudi zahtevnejšim terenom, toda za brezbrižno potepanje po terenu priporočamo uporabo gum za terensko vožnjo. Napačna izbira gum, ki se morda zelo dobro izkažejo na utrjenih cestah (glej tehnične podatke), pa lahko na blatnem terenu hitro povsem izničijo zmogljivosti štirikolesnega pogona.
Moteče je tudi bobnenje motorja pod 1300 vrt/min, ki jih pri pospeševanju s prvo in drugo prestavo dovolj hitro preidete, preostale tri prestave pa potrebujejo veliko več časa in vaših živcev, tako da je pretikanje navzdol (skoraj) obvezno. Z vožnjo v nižji prestavi in vztrajanjem v njej dlje, kot bi bilo potrebno, pa seveda naraste tudi poraba nafte. Ta je na testu znašala ravno še sprejemljivih 12, 5 litra na 100 kilometrov, a smo prepričani, da bi z odpravo »prisilne« vožnje v nižji prestavi padla vsaj za kakšen stokilometrski liter. Navsezadnje smo pri zelo previdni vožnji zunaj mest (ne po avtocestah! ) zabeležili skromno porabo 8, 9 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, ki potrjuje potencial agregata.
Ko smo ravno omenili menjalnik, povejmo le, da mora voznikova desnica v natančne in razmeroma dolge gibe prestavne ročice vložiti več odločnosti.
Ne povsem doraslo modernim turbodizlom je tudi predogrevanje pred zagonom motorja. Tako je treba pri hladnem zagonu vedno počakati, da ugasne kontrolna lučka za predogrevanje, kar tudi pri zunanjih temperaturah okoli 20 stopinj Celzija traja dolge 4 sekunde. Ravno tako morate pri vsakem nadaljnjem zagonu (že na delovno temperaturo ogretega motorja) vsaj za trenutek počakati, da ugasne omenjena lučka, sicer motor potrebuje neprimerno več časa za zagon.
Vožnja s Terranom je zaradi čvrstega vzmetenja neudobna in na trenutke (večje prečne grbine in neravnine) celo tresoča. Ko v avtomobil poleg voznika naložite še šest (! ! ) potnikov s prtljago, se (ne)udobje izboljša in prenos tresljajev do zadnjic potnikov omili. Nagibanje je glede na višino avtomobila ravno zaradi čvrstega podvozja nemoteče majhno.
S prenovo Terrana so pri Nissanu poskrbeli predvsem za varnost, saj se zavorna sila med prednjim in zadnjim kolesnim parom sedaj uravnava elektronsko, kot prvi v svojem razredu pa ponuja tudi prednje bočne varnostne blazine (vgrajene v naslonjala prednjih sedežev) in aktivne vzglavnike.
Zasledimo tudi nekaj oblikovnih sprememb na sredinskem delu armaturne plošče, merilnikih in oblogah vrat, a te so glede na vse druge že omenjene dodelave in osvežitve stranskega pomena. Podobno manj pomembni so tudi rahli popravki nekaterih zunanjih potez (prednja maska). V notranjosti omenimo le še sprejemljivo udobne sedeže, ki bodo prednjih pet (5) potnikov prepeljali na cilj brez pretiranega pritoževanja, medtem ko bosta zadnja dva potnika, ki sedita bolj na zasilni klopci kot na sedežni klopi, občutila vsak kilometer posebej. Višina sedalnega dela klopce v tretji vrsti je namreč zelo majhna in tudi prostora na stopala je ravno dovolj za otroške čeveljce. Povrh vsega so Nissanovci povsem pozabili na varnostne vzglavnike, a so se spomnili vsaj na tritočkovna, samodejna varnostna pasova, ki ju premoreta obe polovici sedeža.
Denarni vložek 6.790.000 tolarjev za osnovni model Terrano 3.0 Di Turbo Sport predstavlja znotraj njegove najožje konkurence (Frontera, Discovery) najugodnejši vložek. Ko poleg ugodne cene prištejemo še odlične terenske zmogljivosti, napredno zasnovo motorja, ki ima sicer še nekaj razvojnega potenciala, in obogateno varnostno opremo, je kombinacija vsekakor dobitna. Torej, če ste zagrizeni avanturist, ki je željan odkrivanja novih (bolj ali manj dostopnih) krajev, je Nissanov Terrano z novim trilitrskim agregatom dobra odločitev.
Peter Humar
FOTO: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 28.334,17 € |
Cena testnega modela: | 28.668,00 € |
Moč: | 113kW (154 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,5 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 96,0 × 102,0 mm - gibna prostornina 2953 cm3 - kompresija 17,9 : 1 - največja moč 113 kW (154 KM) pri 3600/min - največji navor 304 Nm pri 1600/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka (intercooler) - tekočinsko hlajenje 10,0 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | priključljiv štirikolesni pogon - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 2,077; III. 1,360; IV. 1,000; V. 0,811; vzvratna 3,636 - reduktor, prestavi 1,000 in 2,020 - diferencial 3,900 - gume 235/70 R 16 T |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 11,8/7,6/9,1 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | 5 vrat, 7 sedežev - karoserija na šasiji - spredaj posamične obese, dvojna trikotna prečna vodila, vzvojne vzmetne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - zadaj toga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD - volan s kroglicami, servo |
Mase: | prazno vozilo 1870 kg - dovoljena skupna masa 2580 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 3000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4722 mm - širina 1755 mm - višina 1810 mm - medosna razdalja 2650 mm - kolotek spredaj 1455 mm - zadaj 1430 mm - rajdni krog 11,4 m |
Notranje mere: | dolžina 2340 mm - širina 1440/1430/1300 mm - višina 970/970/900 mm - vzdolžnica 940-1090/920-740/630 mm - posoda za gorivo 80 l |
Prtljažnik: | normno 115-1900 l |
T = 20 °C - p = 1020 mbar - rel. vl. = 83 % - Stanje kilometrskega števca: 6053 km - Gume: Pirelli Scorpion | |
Pospešek 0-100km: | 12,4s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,3s ( 149km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,8 (V.)s |
Največja hitrost: | 175km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,9l/100km |
poraba na testu: | 12,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 79,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,6m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 61dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 67dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 69dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | avtomobil je zapeljeval v desno - sneta cev s turbine |
-
Nissan Terrano je s trilitrskim motorjem vsekakor veliko pridobil. Toda roko na srce, agregat ima še nekaj razvojnega potenciala na zalogi, zaradi česar bi morali Nissanovi inženirji zavihati rokave in še malo dodelati malenkosti, kot sta kultiviranost v nizkih vrtljajih in glasnost motorja. Zasnova štirikolesnega pogona je še vedno v samem vrhu in tudi cena je znotraj konkurence najugodnejša.