Nissan X-Trail 2.0 Elegance

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste bili na poti, ko se vam ni pretirano mudilo, in ste v nekem trenutku dobili neustavljivo željo po dogodivščinah in odkrivanju še nepoznanega sveta? Takrat bi v trenutku zavili z glavne ceste na prvi stranski kolovoz, ki bi bil po možnosti videti, kot da po njem že leta ni stopala človeka noga ali peljala avtomobilska guma. Z Nissanovim X-Trailom lahko prav takšne želje postanejo resničnost.

Prenesi PDF testa
25. 7. 2002

Najprej mu takšno ravnanje omogočata njegovo podvozje in, še pomembneje, zasnova pogona. Slednji je namreč povzet po mnogo bolj terensko naravnanem Pathfinderju. V obeh primerih gre za samodejno priklopljiv štirikolesni pogon, s to razliko, da premore Pathfinder tudi reduktor. V X-Trailu se vam po njem prvič stoži, ko se vzpenjate po strmejši vzpetini in morate ob speljevanju premalo prožen motor priganjati v višje vrtljaje, pri tem pa seveda najbolj trpinčite sklopko. Zasnova motorja, ki je že rahlo v letih, namreč kljub (zvezno) prilagodljivemu času odpiranja ventilov zaradi prekratkega giba batov ne postreže z uporabnejšo količino navora.

Kot smo že omenili, pa je izvedba štirikolesnega pogona mnogo naprednejša in dorasla svojemu poslanstvu. S tremi stikali na vrhu armaturne plošče namreč poveljujete elektronsko nadzorovanemu elektromagnetnemu sredinskemu diferencialu. Pri tem izbirate med tremi različnimi tipi uporabe štirikolesnega pogona: 2WD, Auto in Lock.

Prvi je zaradi vklopljenega le prednjega pogona namenjen gospodarnejši vožnji po nedrsečih asfaltnih cestah. Pri drugem elektronika samodejno (odvisno od spolzkosti podlage) vklaplja štirikolesni pogon ter posledično skrbi za povečano stabilnost in trakcijo na spolzki podlagi. Pri »zaklenjenem« (Lock pomeni po angleško zaklenjen) štirikolesnem pogonu pa sredinski diferencial stalno razporeja motorni navor med prednjo in zadnjo os v razmerju 57 proti 43, pri čemer si prednji kolesi odrežeta večji kos pogače.

Sama zasnova štirikolesnega pogona je torej dorasla tudi nekoliko zahtevnejšemu spopadanju z neutrjenem terenom, toda pretiravati le ne gre. V splošnem pa se samodejni vklop štirikolesnega pogona v praksi izkaže kot zelo učinkovit in hiter.

Ko smo že ravno pri spodnjem delu avtomobila, se posvetimo še podvozju. Vzmetenje je v osnovi naravnano na udobje, cestno usmerjenost Križanca pa še dodatno potrjujejo posamične obese spredaj in zadaj. Samo požiranje neravnin je pri mestni hitrosti vožnje povprečno, s tem da še največ preglavic povzročajo kratke neravnine, toda te z naraščanjem hitrosti povsem izginejo. Ravno zaradi te lastnosti je avtocestno potovanje nadvse sproščujoče in udobno.

Za udobje in dobro počutje na hitrih cestah se lahko X-Trail zahvali predvsem svoji ne ravno majhni masi, ki s 1415 kilogrami ne ustreza ravno merilom lahke kategorije. Ko k tej prištejemo še omenjen povprečno zmogljiv motor, pa seveda tudi poraba goriva ne more biti ravno za prste obliznit, kar je testno povprečje s 13, 1 litra neosvinčenega bencina na 100 kilometrov prevožene poti še enkrat potrdilo. Porabo bi zagotovo vsaj za kakšen liter zmanjšal zmogljivejši (beri: prožnejši) motor.

Ob pozornejši vožnji zunaj mest in pri vztrajanju pretežno na asfaltu je poraba v najboljšem primeru padla na še vedno ne pretirano varčnih 11 stokilometrskih litrov, medtem ko je največja poraba (potepanje po srednje zahtevnem terenu) zahtevala krepkih 15 litrov na 100 kilometrov prevožene poti. Ko se pogovarjamo o porabi, se je pri nakupu zagotovo smotrno ozreti še k dizelsko gnanemu X-Trailu, ki se za še boljše izkoriščanje motorne moči in navora poslužuje šeststopenjskega menjalnika (bencinski X-Trail ima standardnih pet prestav).

Preselimo se še v notranjost. Tam vas, če boste izbrali paket opreme Elegance, pričakajo v usnje odeti sedeži, ki so spredaj tudi ogrevani. Ergonomija v splošnem ne zasluži pretiranih pohval, saj imajo sedeži prekratke sedalne dele in tudi nekatera stikala, sicer manjkrat uporabljena, (izklop ESP-ja, uravnavanje višine snopa žarometov, stikali gretja prednjih sedežev in pranje žarometov) bi bila lahko nameščena na lažje dosegljivem mestu. Ker so merilnike prestavili na sredino armaturne plošče, je na njihovo mesto prišel dobrodošlo velik pokrit predal, ki premore 12-voltno vtičnico. Priročna sta tudi dva položna hlajena predala na sredini armaturne plošče, kamor lahko odložite dve pločevinki ali pollitrski plastenki.

Drobnarije boste lahko odlagali tudi v predal znotraj vzdolžno pomične, toda prenizko nameščene komolčne opore spredaj in v dva pokrita predala v prtljažnikovi »kleti«. Na žalost pa sta žepa na prednjih vratih bolj za »okras« kot uporabna, saj lahko zaradi njune ozkosti vanju stlačimo največ zemljevid ali kakšno podobno tanko drobnarijo.

V prtljažniku zmoti tudi dno iz trde in drseče plastike, ki na žalost prtljage ne zadrži na svojem mestu. Nekaj pripomorejo sicer štiri pritrdilna mesta, toda pritrdilne elastike ali mrežo boste morali dokupiti.

Preden pa boste lahko s povsem svojim X-Trailom zapeljali cestnim ali obcestnim dogodivščinam naproti, boste morali pri pooblaščenem prodajalcu pustiti zajetnih 6, 84 milijona tolarjev. Toliko namreč stane dvolitrska bencinska izvedba X-Traila z bogatim paketom opreme Elegance. In tudi če vzamemo najosnovnejšo različico Comfort, cena komaj pade pod vrednost 5, 7 milijona tolarjev, kar pa je, kot je že iz tabele najožje konkurence razvidno, daleč največ v razredu podobnih vozil. Je že lepo, da se želijo pri Nissanu pohvaliti s pol stoletja izkušenj na področju štirikolesno gnanih vozil, in res je tudi, da je njihova izvedba štirikolesnega pogona v X-Trailu zelo dobra, toda prednost pred konkurenco vseeno ni tako velika, da bi upravičila toliko večji denarni vložek.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič in Peter Humar

Nissan X-Trail 2.0 Elegance

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.542,81 €
Cena testnega modela: 28.876,65 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 12-letna garancije za prerjavenje, 3 leta

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 470,29 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.026,12 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 89,0 × 80,3 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,9 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,1 m/s - specifična moč 51,6 kW/l (70,1 KM/l) - največji navor 192 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,1 l - motorno olje 3,9 l - akumulator 12V, 70 Ah - alternator 110 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,500; II. 1,944; III. 1,258; IV. 0947; V. 0,772; vzvratna 3,374 - prestava v diferencialu 4,750 - platišča 6,5J × 16 - gume 215/65 R 16 S, kotalni obseg 2,07 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,8 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 12,0/7,7/9,3 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95); Terenske zmogljivosti (tovarna): premagovanje vzpona ni podatka - dovoljen bočni nagib ni podatka - vstopni kot 28 °, prehodni kot 21 °, izstopni kot 25 ° - dovoljena globina vode ni podatka
Voz in obese: terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,37 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, vzdolžna vodila, poševna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, Brake Assist, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1415 kg - dovoljena skupna masa 2000 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4510 mm - širina 1765 mm - višina 1750 mm - medosna razdalja 2625 mm - kolotek spredaj 1530 mm - zadaj 1530 mm - najmanjša razdalja od tal 195 mm - rajdni krog 11,0 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1620-1680 mm - širina (komolci) spredaj 1435 mm, zadaj 1435 mm - višina nad sedežem spredaj 950-980 mm, zadaj 980 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1070 mm, zadnja klop 900-670 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 450 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 350-1840 l

Naše meritve

T = 18 °C, p = 1021 mbar, rel. vl. = 47 %, Stanje kilometrskega števca: 4848 km, Gume: Bridgestone Dueler H/T
Pospešek 0-100km: 12,0s
1000m z mesta: 33,8s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 20,7 (V.)s
Največja hitrost: 174km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,0l/100km
Najvišja poraba: 15,0l/100km
poraba na testu: 13,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (283/420)
  • Bogata opremljenost dobrega avtomobila še ne naredi odličnega. Za takšno oceno je potrebna tudi odlična uskladitev prav vseh podsklopov avtomobila. In X-Trail še najbolj šepa pri pogonskem sklopu in ergonomiji. Ne glede na opremljenost »elegantnega« X-a je njegova cena previsoka. Če ga že resnično hočete, razmislite o turbodizelski različici.

  • Zunanjost (11/15)

    Moderne kombijevske poteze cestnega terenca so dokaj všečne. Kakovost izdelave je nadpovprečna.

  • Notranjost (102/140)

    Šepajočo ergonomijo želi nadomestiti s prestižnim usnjem, vendar k počutju svoje prispeva tudi povprečen izbor materialov. Druga opremljenost je odlična.

  • Motor, menjalnik (27 /40)

    Eno slabših področij X-Traila. Motor ne prepriča in tudi menjalnik bi bil lahko nekoliko bolj na kratko preračunan ter s pritaknjeno varčevalno šesto prestavo, kot pri turbodizlu.

  • Vozne lastnosti (66 /95)

    Avtomobil se počuti odlično na avtocestah in nekoliko slabše na razdrapanih cestah, kot so stare »jugo« magistralke. Pohvalo v tem razredu zasluži lega.

  • Zmogljivost (19/35)

    Povprečen dvolitrski štirivaljnik se bojuje z zajetno maso X-Traila, kar se odraža tudi v zmogljivostih.

  • Varnost (26/45)

    Zavorna pot je za ta razred sprejemljivo kratka in tudi na seznamu varnostne opreme pogrešimo le redek element.

  • Gospodarnost

    Premalo prožen motor, visoka karoserija in zajetna masa avtomobila povzročajo veliko porabo goriva. Garancijske obljube so zelo pohvalne.

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
povsem ravno dno prtljažnika
garancija
štirikolesni pogon
splošno udobje
bogata opremljenost
drseča plastika v prtljažniku
poraba goriva
»štrleč« izpušni lonec
prožnost motorja
ergonomija
cena

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri