Včasih ti lahko dan naredi vožnja po kolovozu, ob s pločevino nabiti asfaltirani magistralki. Pa čeprav si po napornem delu v službi doma ob 17:48 namesto ob 18:03, kot bi bil, če ne bi imel avtomobila, ustvarjenega za kolovoze.
Čeprav je narejen na podlagi večdesetletnih izkušenj in znanja s področja štirikolesnega pogona, nima vsega, kar znata Path in Patrol, a več kot Murano in podobni mehki terenci. Njegova podoba je poznana že kar nekaj let. Da je na koncu svojega ciklusa, priča dejstvo, da bo njegov naslednik predstavljen že v letošnjem letu.
Z X-Trailom se brez težav zapeljete po kolovozu in uživate v vožnji mimo popoldanske gneče. Vožnja po makadamu je relativno udobna, za kar poskrbijo udobju podrejeno vzmetenje, balonaste gume (na 17-palčnih šestkrakih lahkih platiščih) in mehki sedeži, ki bodo všeč ljubiteljem ’foteljastih’ občutkov. Zvočna izolacija opozoril na cestne nepravilnosti je dobra, edino, kar bo morda koga zmotilo, je glasen tek turbodizelskega motorja.
Motor prostornine 2, 2 litra, o katerem smo že pisali, je radodaren z navorom, saj ga je že pri 2.000 vrtljajih kar 314 Nm. Od moči (136 ’konjev’) ga sicer ne razganja in se na tem področju zelo težko kosa z močjo oboroženimi nastopaškimi SUV-i, a je ustrežljiv v vsakodnevni rabi in brez dirkaških ambicij. No, če si želite odpeljati kakšen odsek ’zasebnega’ Dakarja, bo več kot dovolj.
Zagotovo je X-Trail zabavnejši na slabši podlagi kot na asfaltirani poti, kjer se obnaša kot velika limuzina. Nagibanja v ovinkih je malo, a dovolj, da boste opustili misel na divjanje, čemur X-Trail tudi ni namenjen. Motor je s šesto prestavo menjalnika, ki se odlikuje po terensko dolgih gibih prestavne ročice in zadovoljivi meri natančnosti, dober razlog za potovanja pri velikih avtocestnih hitrostih (recimo 160 kilometrov na uro).
X-Trail je eden tistih avtomobilov, v katerega sedeš, odpelješ nekaj kilometrov po raznoliki podlagi in ti je takoj jasna razlaga tržnikov, da so v avtomobilu združili udobje limuzine in sposobnosti terenca. Lastnosti zadnjega v X-Trailu so dvignjen trebuh (dame, pazite, da si ob izstopanju ne umažete obleke! ), terenski videz in elektronsko nadzorovan elektromagnetni sredinski diferencial, ki drži v šahu tri načine pogona, med katerimi lahko voznik preklaplja prek vrtljive obvolanske ročice. Pogon na prednji kolesi, na vsa štiri ali zapora diferenciala, s katero X-Trail spleza tudi iz najzahtevnejših terenov. Pri izbiri štirikolesnega pogona elektronika sama razporeja pogon med prednjo in zadnjo premo, pri zapori pa je določeno razmerje moči 57 proti 43 v prid prednjim kolesom.
X-Traila je danes mogoče v Nissanovem salonu naročiti le z 2, 2-litrskim motorjem dCi in opremo Columbia ali Columbia Pack. Z zadnjo je bil sparjen tudi testni primerek. Na kratko gre za bogato opremljenega X-Traila. Všeč nam je bila široka izbira odlagalnih mest, mreža v prtljažniku je zaradi gladkega ravnega dna po pravilu v serijski opremi, prav tako deljivi zadnji sedeži. Notranjost je še največji pokazatelj, da je X-Trail star. Povsem plastična zasnova ni nekaj, kar bi Nissan obešal na veliki zvon. Kot tudi ne le po višini nastavljiv volanski obroč in zelo skop potovalni računalnik.
Mitja Reven
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 32.070 € |
Cena testnega modela: | 32.610 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 180 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,2l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2184 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4000/min - največji navor 314 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi (možnost elektronskega vklopa štirikolesnega pogona) - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/60 R 17 (Continental 4x4 WinterContact M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 9,0/6,2/7,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1629 kg - dovoljena skupna masa 2050 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4455 mm - širina 1765 mm - višina 1750 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 410-1841 |
(T=25 °C / p= 1030 mbar / rel. vl.: 41 % /Stanje km števca: 6780 km) | |
Pospešek 0-100km: | 12,4s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 124km/h) |
1000m z mesta: | 33,3s ( 155km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,6/12,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,7/14,1s |
Največja hitrost: | 180km/h (V.) |
poraba na testu: | 10,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45m |
AM meja: | 43m |
-
X-Trail je lahko odločilen, da vas zvabi v svet SUV-ov. Ker je udoben, ob ne preveč težki nogi ne porabi preveč goriva, potnikom da s svojo višino dober občutek, z veseljem pa se zapodi tudi na makadam. Težava se lahko pojavi le, ko ga boste primerjali s pravo konkurenco. Ta je novejša in nič dražja, kar pove veliko.