Opel Agila 1.2 (63 kW) Enjoy

17. 4. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Zdi se, da se Opel z Agilo vrača k majhnemu, prijetnemu, uporabnemu in varčnemu avtomobilu. Po polomu z Omego, Vectro, Insignio in Antaro je Agila znova dokaz, da lahko Opel naredi prav prijeten mesten avtomobil.

Mogoče se ne boste vsi strinjali z nami, vendar je Opel veliko bolj uspešen pri majhnih avtomobilih. Primerjajte le prodajne številke Corse, Astre (ha, na nekaterih trgih je to že manjši avtomobil) in celo Merive v primerjavi z večjimi, prej naštetimi modeli.

Nova Insignia bo imela precej dela, da si Opel povrne zaupanje kupcev, a videti je, da ji po prvih podatkih to uspeva. Do takrat pa se bodo morali Nemci, ki so trenutno zelo na trnih zaradi dogovarjanja med GM-om in nemško vlado glede finančne pomoči, prodajati manj donosne manjše avtomobile.

Opel Agila ni nov avtomobil, saj ga lahko pod Suzukijevo značko in imenom Splash tudi v Sloveniji kupimo že vsaj leto dni. Zato si Opel zasluži že prvo grajo, saj so prišli z Agilo na trg prepozno. Komur je bil ta avtomobil že od začetka všeč, si je omislil Suzukijevega malčka, pri Oplu pa lahko zdaj upajo le na zaprisežene voznike 'nemških' avtomobilov.

Ali pa ne, saj je Agila ne nazadnje tako drugače oblikovana od Splasha, da bi ob primerni promocijski kampanji (ki je Splash ni imel! ) utegnil zapeljati v marsikatero garažo. Raje pozno kot nikoli, pravijo pametni . .

Agilo prve generacije so izdelovali v poljskih Gliwicah, novo generacijo pa ustvarjajo na Madžarskem. Bistvo Agile je (zopet) Suzuki, zato je predelana platforma kar od Swifta.

Mogoče zapriseženim ljubiteljem nemške tehnike to ne bo najbolj všeč, da Opla izdelujejo v Suzukijevi tovarni in da v bistvu temelji na japonski platformi, a za to ni razloga. Globalizacija pomeni tudi sodelovanje med tovarnami, in če je cilj narediti boljše, potem ne kaže tega dramatizirati. Opel je od Suzukijevega know–howa vsekakor pridobil.

Če smo dejali, da se Opel vrača k bistvu avtomobila, potem govorimo predvsem o lepoti, uporabnosti in predvsem simpatičnosti tehnike. O zunanji podobi ne bomo veliko razpredali, saj imajo vsake oči svojega malarja, poleg tega pa je škoda besed ob lepih fotografijah našega Aleša.

Pokukajmo raje v notranjost. Materiali so kakovostni, izdelava primerna, pri obliki pa so nekateri videli Minija (velik osrednji merilnik hitrosti) in Smarta (štrleč merilnik vrtljajev). Čeprav na armaturni plošči ni veliko novosti, kombinacija kiklopovega očesa in štrlečega uhlja ni slaba.

Všeč bo mladim, saj je nenavadna, in všeč bo tudi starejšim, saj je predvsem merilnik hitrosti zelo pregleden. Poleg odličnega pregleda nad hitrostjo pa bodo starejši vozniki cenili tudi velike tipke radia, predvsem pa ergonomsko in priročno nameščene vzvode gretja ter zračenja notranjosti.

Med minuse lahko prištejemo slabše dosegljiv potovalni računalnik, saj je tipka za njegovo upravljanje kar na instrumentni plošči, in uporabnost odlagalnih površin.

Na prvi pogled bi dejali, da je lukenj za odlaganje drobnarij veliko (predalnik v vratih, reže pred sovoznikom, zaprt predalnik na vrhu sredinske konzole, odlagalne površine v okolici ročne zavore), a na koncu boste ugotovili, da boste le s težavo odložili denarnico. Poleg tega pa bo po gladki plastiki nenehno drsela, kar lahko razdraži kakšen vaš od gostega prometa že tako načet živec.

V drugi vrsti sedežev sledi presenečenje. Prostora je glede na skromno velikost avtomobila res veliko, zato si lahko omislite tudi kakšen izlet z najboljšimi tremi (ne previsokimi) prijatelji. Čeprav je Agila petsedežnik, saj ima tudi pet vzglavnikov, pa petega ne bi tlačil med normalno visoka potnika.

A cena tega prostora je bila visoka, saj je osnovni prtljažnik zelo skromen: le 225 litrov, in še to v dveh nadstropjih! Pod osnovnim prostorom namreč dobite še skrit kotiček, ki meri 35 litrov. Predhodnik je imel kar 240 litrov, a bolje, da ne pogledate med tehnične podatke nekaterih tekmecev, saj boste še bolj razočarani.

A zgodba ni tako tragična, saj lahko s preprostim preklopom zadnjega naslona dobite povsem ravno dno in kar 1.050-litrski prostor. Povsem spodobno ne le za prevoz mesečne krame iz trgovine, ampak celo za pomoč prijateljem pri selitvi.

Pravzaprav smo pri prtljažniku pogrešali le pomično zadnjo klop, ki je zelo uporabna pogruntavščina, predvsem pa zadnjo polico, ki bi bila povezana s prtljažnimi vrati. Tako se ne bi dogajalo, da moraš prtljago odložiti, da ročno odmakneš poličko, predvsem pa da je potem ne pozabiš namestiti nazaj na mesto, kjer prtljažnik ščiti pred nepovabljenimi pogledi.

Voznik bo kljub po višini nastavljivemu sedežu sedel visoko, zaradi zgolj po višini nastavljivega volanskega obroča pa boste morali sedeti bližje vetrobranskemu steklu, kot bi si želeli. Preseneča preglednost na vse strani, saj imaš v prvi vrsti občutek, kot bi se steklene površine začele že pri pasu.

V bistvu je Agila zelo primeren avtomobil za nerodne, saj boste tudi brez občutka za prostor okoli sebe (kajne, punce? ) točno vedeli (hmm, vedele), kje se robovi karoserije končajo. Električni servovolan je naravnan bolj na udobje, zato voznik ne občuti najbolje, kaj se dogaja s prednjima kolesoma, največ težav pa smo imeli z menjalnikom.

V mrzlih jutrih se pogosto zatika, ne glede na zunanjo temperaturo pa je vedno glasen. Moteče glasen. In glasen postane tudi motor pri avtocestnih hitrostih, saj se nam je zdelo, kot bi decibeli ostali podobno visoki pri 130 ali 160 km/h. Kratek (petstopenjski) menjalnik in poskočen motor sta prava mestna potepina, saj ne le zlahka sledita mestnemu ritmu, ampak mestni tok kar narekujeta.

Čeprav smo se vozili večinoma po mestu in z zimskimi gumami, je bila poraba goriva skromna, okoli sedem litrov. Na testu smo imeli močnejši bencinski motor (v Agili si lahko omislite 1.2 s 63 kilovati oziroma 1.0 z 48 kW), ki je občutljiv za prižgano klimatsko napravo, dodatno osebo v avtomobilu ali vztrajen klanec.

Kombinacija vseh treh dejavnikov vam lahko precej zmanjša povprečno hitrost, čeprav tega niste želeli. Podvozje je klasično, posamične vzmetne noge spredaj in poltoga rešitev zadaj, zato si s tem ne belite glave. Tudi po spolzkem bo podvozje predvidljivo, zavore zanesljive in serijski ABS bonus.

Žal Agila ni imela stabilizacijskega sistema ESP, prav tako je imela v osnovnem paketu le dve varnostni blazini. Premalo, pravimo pri Avto magazinu, zato je tudi pri ocenah izgubila precej točk. ESP in dodatni varnostni blazini pa si za tistih 500 evrov le privoščite.

Čeprav je Agila 'nemški' avtomobil, ki je narejen (tudi) iz japonskih delov in izdelan v Suzukijevi tovarni na Madžarskem, si zasluži pozornost. A tekmovanje za kupce se začne že pred domačimi vrati, saj ima podobno ceno Opel Corsa, kaj šele Suzuki Splash.

Iz oči v oči . .

Dušan Lukič: Namesto škatlastih, kombijevskih potez je nova Agila dobila zaobljene linije, nos, podoben Corsinemu, in zadek, ki dobro skriva poteze enoprostorca. Po zunanjosti je Agila pravzaprav čisto klasičen mestni malček . .

Mitja Reven: Ne razumem, zakaj so Agilo povečali, saj je bila s prejšnjimi merami okretnejša, čeprav se seveda tudi novinka stlači v marsikatero parkirno luknjo, a je morda preveč podobna Corsi (a ne po prtljažniku). So pa pri Oplu (no, Suzukiju) naredili ogromen korak naprej, kar se tiče simpatičnosti oblike. Malce me moti cena.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 10.200 €
Cena testnega modela: 10.700 €
Moč: 63kW (86 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,3 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.163 €
Gorivo: 6.816 €
Gume (1) 912 €
Obvezno zavarovanje: 2.130 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.946 €
Skupaj 17.408 € (strošek na km: 0,17 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73 × 74,2 mm – gibna prostornina 1.242 cm? – kompresija 11,1 : 1 – največja moč 63 kW (86 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,6 m/s – specifična moč 50,7 kW/l (69 KM/l) – največji navor 114 Nm pri 4.400/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,45; II. 1,90; III. 1,28; IV. 1,03; V. 0,82; – diferencial 4,11 – platišča 5,5J × 15 - gume 185/60 R 15 T, kotalni obseg 1,82 m.
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,7/5,5 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.040 kg – dovoljena skupna masa 1.435 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: 35 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.680 mm – kolotek spredaj 1.470 mm – zadaj 1.480 mm – rajdni krog 10,0 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.400 mm, zadaj 1.330 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × kovček (85,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1.190 mbar / rel. vl. = 34 % / Gume: Sava Eskimo S3 185/60/R 15 T / Stanje kilometrskega števca: 1.306 km
Pospešek 0-100km: 13,0s
402m z mesta: 18,7s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 23,1 (V.)s
Največja hitrost: 175km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,7l/100km
Najvišja poraba: 7,5l/100km
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 80,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 48,1m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč v prostem teku: 37dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (252/420)
  • Če ne štejemo skromne varnostne opreme in razmeroma visoke cene (v primerjavi s Corso ali Suzukijevim Splashem), boste v Agili takoj domači. Igrivo upravljanje in odlična preglednost bosta prišli prav tudi moškim, ne le ženskam.

  • Zunanjost (12/15)

    V primerjavi s predhodnikom je pravi lepotec z veliko steklenimi površinami.

  • Notranjost (83/140)

    Več prostora v potniški kabini pomeni manjši prtljažnik, ki pa se ga lahko precej poveča in pri tem ustvari ravno dno!

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Za 1,2 litra poskočen motorček, kratek petstopenjski menjalnik, predvidljivo podvozje.

  • Vozne lastnosti (52 /95)

    Pri prestavni ročici izgubi največ točk, nekaj pa tudi pri smerni stabilnosti.

  • Zmogljivost (16/35)

    Majhen bencinski motor brez prisilnega polnjenja pač ne zmore čudežev, čeprav je za mestna potepanja dovolj.

  • Varnost (39/45)

    Nima ESP-ja, niti dnevnih luči, niti bočnih varnostnih blazin …

  • Gospodarnost

    Osnovna cena je žal previsoka in garancija zelo povprečna, je pa poraba goriva več kot zadovoljiva.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor v mestu
prostornost na zadnjih sedežih glede na skupno velikost avta
pregleden merilnik hitrosti in veliki gumbi radia
prtljažnik ob preklopljeni zadnji klopi
veliki in ogrevani vzvratni ogledali
delovanje menjalnika (glasen, občasno zatikajoč)
glasnost motorja na avtocesti
le po višini nastavljiv volanski obroč
nima dnevnih luči
premalo uporabnih odlagalnih mest
velikost osnovnega prtljažnika
težko dosegljivi podatki potovalnega računalnika
le dve varnostno blazini