Užitki so relativna stvar; kar je nekomu všeč, drugega še gane ne, in tega se očitno zavedajo tudi pri Oplu.
Za zmerne voznike so naredili Astro z 1, 3-litrskim turbodizelskim motorjem, ki iz sebe iztisne 90 KM. Ni malo, toda ali je dovolj?
To je bilo glavno vprašanje, ko smo začenjali test tega avtomobila. Do danes že dobro poznani, preizkušeni in vedno dobro ocenjeni Oplovi Astri so pod pokrov motorja vsadili novo dizelsko srce, ki bije v sodobnejšem ritmu in gre zato v korak s časom. Saj staremu 1, 7-litrskemu (s 100 ali 80 KM) nič ne manjka, toda na trgu je že celo večnost (vsaj tako se zdi ob današnjem hitrem tempu) in v svoji zasnovi tudi ni več najmlajši.
Mali dizel proizvaja manj ropota in manj tresljajev, obnaša se že skoraj tako kot kak bencinski motor, in to smo mu šteli v velik plus. Očitkov o pravkar omenjenih slabostih starih dizlov novinec res ne bo slišal.
Pogled na papir z opisanimi tehničnimi podatki obljublja solidne zmogljivosti tega 1330 kilogramov težkega avtomobila. V praksi pa se izkaže, da je motor treba malce priganjati, da doseže obljubljeno. Če razložimo z drugimi besedami: največji navor (tega je za 200 Nm) ni prav traktorski in voznika sili, da motor priganja v zgornjo polovico motornih vrtljajev, da se Astra malce živahneje premakne z mesta. Na srečo se motor vrti po dizelsko do dobrih 4.000 vrtljajev, kjer tudi doseže največjo moč.
Od mirovanja do 100 km/h tako pospeši v 12, 9 sekunde, kar ni slabo, po drugi strani pa ni tudi nič posebnega. Test je pokazal, da dokler v avtomobilu sedi le voznik in morda še sovoznik, ni tako močno občutiti primanjkljaja prožnosti, polno naložena Astra pa hitro globlje zadiha v klanec. Če nameravate velikokrat potovati polno naloženi s celo družino, priporočamo močnejši (večji) motor.
Sicer pa se Astra lahko pohvali z dobrim šeststopenjskim menjalnikom, ki motorju malce olajša delo. Če že moramo imeti več dela zaradi manjšega motorja, je dobro vsaj to, da je menjalnik hiter in natančen.
S ceno 3, 9 milijona, kolikor hočejo za ta avto v osnovni izvedbi, in z dobrimi 4, 2 milijona tolarjev za Astro z opremo Enjoy to ni najcenejša izbira, a če pomislimo še na zmerno porabo, ki je na našem testu znašala 6, 3 litra na 100 kilometrov, spet ni tako pretirano drag nakup.
Peter Kavčič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | GM Southeast Europe |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.299,45 € |
Cena testnega modela: | 17.776,66 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,7 s |
Največja hitrost: | 172 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,2l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1248 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 200 Nm pri 1750-2500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Bridgestone Turanza ER500). |
Zmogljivost: | največja hitrost 172 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,7 s - poraba goriva (ECE) 6,2/4,0/4,8 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1330 kg - dovoljena skupna masa 1805 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4249 mm - širina 1753 mm - višina 1460 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 52 l. |
Prtljažnik: | 350-1300 l |
T=20 °C / p= 1020 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje km števca: 9835 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,9s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 119km/h) |
1000m z mesta: | 34,2s ( 152km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,9/17,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,4/18,8s |
Največja hitrost: | 174km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,2m |
AM meja: | 40m |
-
Majhen motor se v precej velikem avtomobilu presenetljivo dobro znajde. Opeša le med vožnjo v klanec, ko je treba večkrat pretakniti v pravo prestavo. Če se vam cena zdi sprejemljiva, avto nikakor ni napačen.