Opel Astra 1.7 DTI GL

6. 10. 2000
Deli

Ni kaj, tudi pri Oplu dokazujejo, da dizelski motorji med kupci osebnih avtomobilov postajajo vse bolj zanimivi. V Astri so na primer na voljo kar trije.

Za nekoliko zahtevnejše so pripravili dva 2, 0-litrska turbodizelska motorja, seveda z neposrednim vbrizgom, ki zmoreta 60 kW/82 KM oziroma 74 kW/101 KM, če k turbinskemu polnilniku dodajo še hladilnik polnilnega zraka (intercooler).

No, nekoliko manj zahtevnim pa so ponudili motor z nekoliko manjšo delovno prostornino, vendar pa še vedno s povsem zadovoljivo zalogo navora in moči. Zanj sta značilni predvsem dve dejstvi: da je v Astrini motorni paleti prostorninsko najmanjši in hkrati najnovejši dizelski motor, saj je njegov predhodnik, če ga lahko tako imenujem, letos odšel v zaslužen pokoj.

 

Novinec prostorninsko ni nič večji. Celo nekoliko manjši je, če sem povsem natančen, zato pa povsem nov. To je mogoče opaziti že iz tehničnih podatkov, saj sta poleg manjše prostornine spremenjena tudi vrtina in gib, nekoliko manj razumljivo ob tem pa je dejstvo, da inženirji novincu še vedno niso namenili vbrizga prek skupnega voda. Za dovod goriva, oziroma natančneje plinskega olja, namreč še vedno skrbi povsem običajen neposredni vbrizg, poleg turbinskega polnilnika pa so mu namenili še po štiri ventile na valj.

In kaj so dosegli? Seveda nas zanimajo predvsem zmogljivosti in poraba goriva - zapišem lahko, da je oboje zadovoljivo. Največji navor 165 Nm novinec doseže že pri 1800 vrtljajih v minuti, torej v območju, v katerem ga od takšnih motorjev tudi pričakujemo, največjo moč 55kW/75 KM pa nekoliko višje kot večina preostalih »dizlov«, in sicer pri 4400 vrtljajih v minuti.

Ob tem pa nikakor ne smemo spregledati porabe. Po tovarniški podatkih se giblje med 4, 0 in 6, 1 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov, ti podatki pa so, priznajmo, precej spodbudni.

No, na našem testu obljubljenih številk o porabi sicer nismo dosegli, kljub temu pa moram priznati, da se je Astra 1.7 DTI izkazala za izredno varčen avtomobil, saj smo v povprečju porabili le 7, 55 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov. No, prav tako kot večja poraba goriva so bile od obljubljenih tovarniških večje tudi Astrine zmogljivosti. Res je sicer, da motor pri speljevanju zahteva nekoliko več dodajanja plina, zato pa kmalu zatem začne dovolj suvereno pospeševati in se z veseljem zavrti vse do 5000 vrtljajev v minuti, kar pri dizelskih motorjih precej redko srečamo.

In ko se takole nekaj dni pelješ po Sloveniji, se ti zazdi, da se Astra 1.7 DTI vede podobno kot nekoč bencinski osemventilski motorji. Turbinski polnilnik in štiriventilska tehnika motorju glede na prostornino zagotavljata skoraj enake zmogljivosti. Veselja do vrtljajev mu prav tako ne manjka. Le poraba je precej manjša.

Matevž Korošec

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.486,00 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,0 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,0 × 66,0 mm - gibna prostornina 1686 cm3 - kompresija 18,4 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 4400/min - največji navor 165 Nm pri 1800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - neposredni vbrizg goriva, elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg (Bosch VP 29) - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 7,1 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 1,960; III. 1,310; IV. 0,950; V. 0,780; vzvratna 3,310 - diferencial 3,550 - gume 185/65 R 15 (Continental ContiEcoContact EP)
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,0 s - poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,8 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1264 kg - dovoljena skupna masa 1715 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1150 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4110 mm - širina 1709 mm - višina 1425 mm - medosna razdalja 2606 mm - kolotek spredaj 1484 mm - zadaj 1472 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 1600 mm - širina 1380/1380 mm - višina 880-950/910 mm - vzdolžnica 880-1100/700-910 mm - posoda za gorivo 52 l
Prtljažnik: normno 370-1180 l
Naše meritve
T = 25 °C - p = 1020 mbar - rel. vl. = 53 %
Pospešek 0-100km: 13,8s
1000m z mesta: 35,3s ( 147km/h)
Največja hitrost: 176km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,1l/100km
poraba na testu: 7,55 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Kot zanimivost velja omeniti, da je Astra 1.7 DTI pri nas na voljo le v najosnovnejši, torej opremi GL. To me preseneča, saj sem prepričan, da bi ta Astra lahko navdušila tudi marsikoga, ki si želi sicer povprečno hiter, zato pa varčen in udoben avtomobil. Motor bo namreč razočaral le tiste, ki si želijo tihe in hkrati visoko zmogljive motorje.

Hvalimo in grajamo
solidne motorne zmogljivosti
poraba goriva
lega na cesti
sprejemljiva cena
nekoliko glasen motor
pri speljevanju motor zahteva nekoliko več dodanega plina
na voljo le en (najosnovnejši) paket opreme