Ne vrhunskega. Tistega rekreativnega, ki je modna zapoved urbanega človeka zadnjih let. Lahko rečemo tudi: aktivno življenje.
Mislite zase, da ste tipičen predstavnik? Ali seveda predstavnica? Med številno ponudbo podobnih, malce drugačnih in povsem drugačnih izdelkov lahko pogledate tudi Astro Caravan. Caravan, Oplova (besedna) iznajdba, ki se je prijela tako kot Jeep za džipe, je kot karoserijska različica v tokratni različici Astre med najbolj skladnimi tako velikimi kombiji. Ni seveda nujno, da vam je všeč, čeprav je videz aktualne Astre povsem korekten. In kombijevska karoserijska različica se zdi uspešna nadgradnja, vsaj enako čedna, kot osnovna (5-vratna) karoserija.
Večni problem kombijev je optično predolg previs prek zadnjih koles, kar za to Astro ne velja! In poteze, površine, linije in še vse drugo, kar sestavlja obliko, se lepo dopolnjujejo, da tvorijo skladen zunanji videz. Zelo podobno bi si upal trditi za notranjost, a z eno (večno) pripombo: da je Astra znotraj tudi tokrat ali še vedno (kakor hočete) vse našteto, le morda preveč toga na pogled.
Najboljši del notranjosti je nedvomno volanski obroč, ki lepo pade v roke tudi če se imate za športnega voznika. Nasploh je upravljanje lahkotno, le položaj prestavne ročice bo (nekaj časa, dokler se ne navadite) malce motil, saj je ročica postavljena dokaj nazaj. Sicer pa velja ponovno pohvaliti vidljivost naokrog, vključno z zunanjima vzvratnima ogledaloma, pa pograjati potovalni računalnik z rahlo nepreglednim zaslonom (prejšnja generacija je bila v tem pogledu boljša) in s precej zapletenim delovanjem.
Iz sodelovanja z italijanskim Fiatom izhaja motor, ki je poganjal testno Astro: sodoben turbodizel z neposrednim vbrizgom. Prav rad mrzel ne steče, a se za dizla hitro ogreje in se (ogret) z veseljem v prvih treh prestavah obrne do 5000 vrtljajev v minuti, kjer se začne rdeče polje na števcu vrtljajev. Vleče že od 1000 vrtljajev naprej, pravo voljo pa pokaže tam pri 1500, 1600 vrtljajih ročične gredi v minuti.
Skupaj s šestimi prestavami menjalnika je pogonski sklop zelo športne narave in omogoča precej bolj dinamično vožnjo, kot bi si predstavljali. Motorni navor se ne ustraši polne zasedenosti sedežev, polnega prtljažnika in strmejših vzponov, z zmerno nogo in v okviru omejitev pa se zadovolji z dobrimi šestimi litri na 100 kilometrov. Če boste porabo dvignili na 9, pomeni, da ste na cesti že prav lepo hitri, vsekakor krepko nad dovoljenimi omejitvami.
Od pogonske mehanike največ graje zasluži še vedno tipično Oplov menjalnik: ročica daje slabo povratno informacijo o vklopu, saj daje ob samem procesu vklapljanja neprijeten gumast občutek. Več veselja ponujajo možnosti, ki jih nudi stikalo ’Sport’, s katerim med drugim opazno povečate odzivnost stopalke plina in (ob daljšem pritisku) izklopite elektronski stabilizacijski program. Čeprav sta seveda gnani prednji kolesi, bo zaradi dobrega motorja in dobrega podvozja v ovinkih kar nekaj zabave in veselja.
Če prištejete vse že od prej znane in ponovno ugotovljene resnice o Astri, se takšna kombinacija sešteje v prijeten družinski avtomobil z zelo izrazito športno noto. Pa naj gre za samo vožnjo ali za dogajanje na cilju, na katerega vas takšna Astra pripelje.
Vinko Kernc
Foto: Aleš Pavletič, Vinko Kernc
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.928,73 € |
Cena testnega modela: | 27.165,75 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,2 s |
Največja hitrost: | 207 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1910 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Goodyear Ultra Grip M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 207 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,2 s - poraba goriva (ECE) 7,5/5,0/5,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1450 kg - dovoljena skupna masa 1975 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4515 mm - širina 1794 mm - višina 1500 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 52 l. |
Prtljažnik: | 500-1590 l |
T=0 °C / p= 1013 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 2753 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,4s |
---|---|
402m z mesta: | 16,9s ( 136km/h) |
1000m z mesta: | 30,7s ( 171km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,2/12,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 9,3/14,0s |
Največja hitrost: | 200km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,7m |
AM meja: | 40m |
-
Astra Caravan je v tem trenutku med najbolj korektnimi avtomobili med neposrednimi tekmeci: je zelo dobro izdelana, materiali, mehanika in njena uporabnost vsekakor hitro prepričajo. S takšnim motorjem je lahko zelo varčna in zelo hitra.