Opel Astra Cabrio Turbo

11. 7. 2002
Deli

V časih, ko je klimatska naprava postala obvezen del opreme vsakega avtomobila, se je marsikdo vprašal, čemu sploh še služijo kabrioleti. Hej, povsem napačno zastavljeno vprašanje. Tisti, ki se ukvarjajo z njim, pač ne razumejo poslanstva kabrioletov. In ga najverjetneje tudi nikoli ne bodo.

To je preprosto užitek. Užitek, ki se pri Astri Cabrio Turbo prične v trenutku, ko pritisnete stikalo daljinskega upravljalnika osrednje ključavnice in ga zadržite za nekaj sekund. Predstavo, ki se prične takrat odvijati pred vašimi očmi, bi namreč lahko poimenovali tudi umetnost. Diskretno dvigovanje najprej prednjega, nato zadnjega dela strehe, pa dvig pokrova in nato elegantno zlaganje črne platnene strehe v posebej odmerjen prostor prtljažnika ter za konec še zapiranje pokrova, obarvanega v barvi karoserije, je igra spreminjanja oblike, ki traja natančno 30 sekund.

Da, prav ste prebrali, Astra Cabrio Turbo ne ponuja le električno pomične strehe (ta je na voljo že pri najosnovnejšem modelu), ampak tudi daljinsko vodeno. Tako vam preostane le še, da iz prtljažnika izvlečete zaščitno mrežo, jo namestite za prednja sedeža in sedete za volanski obroč.

Prednja sedeža sta športna, kar pomeni, da sta školjkasta, anatomsko zelo strogo oblikovana, trda in oblečena v usnje. Če tega niste vajeni, boste imeli pri nastavitvi udobnega položaja kar nekaj težav, saj nepravilne drže telesa ne dopuščata. Sta pa zato izdatno nastavljiva in ob tem tudi nekoliko nižje nameščena kot v Astri Coupé, kar jima lahko štejemo v pohvalo. Še vedno pa ne dovolj nizko, da bi varno skrila v zavetrje vetrobranske šipe tudi tiste najvišje.

Ko si uspešno nastavite svoj položaj za volanskim obročem, lahko počasi pričnete odkrivati opremo, ki jo ponuja najmočnejša, najdražja in hkrati seveda tudi najbolj opremljena Astra Cabrio. Armaturna plošča je v osnovi prevzeta iz Aster, kar pomeni, da je na pogled precej togo oblikovana in brez posluha za detajle. So jo pa pri oblikovalskem studiu Bertone že za potrebe Coupéja nekoliko obogatili, predvsem s kromiranimi obrobami merilnikov in z dvobarvno kombinacijo ter takšno vgradili tudi v Cabrio.

Toda plastika na njej še vedno ostaja zgolj povprečna, oblika obvolanskih ročic pod pričakovanji, na dnu sredinske konzole pa zmoti predvsem vžigalnik, ki štrli iz nje in bi ga lahko brez večjih težav pospravili za pokrov pepelnika. Ne razočara pa z zalogo opreme, ki jo ponuja. Povsem na vrhu sredinske konzole se nahaja informacijski zaslon radijskega sprejemnika in potovalnega računalnika (slednjemu ukazujete s stikali desne obvolanske ročice), pod njim je svoje mesto našel avdiosistem, ki, mimogrede, v predalu pred sovoznikom skriva tudi izmenjevalnik zgoščenk, še nekoliko nižje pa samodejna klimatska naprava.

Uaaavvv, le-te si pri Astrah do prihoda Cabria ni bilo mogoče omisliti. In slednja deluje kar v dveh režimih. Ob razpeti platneni strehi se odziva glede na nastavljeno temperaturo, ko uživate z vetrom v laseh, pa ji stopnje hlajenja in moč ventilatorja določate ročno. Morda se vam takšen način na začetku zazdi nekoliko nerazumljiv, toda sčasoma ugotovite, da je povsem logičen. Prostora okoli vas klimatska naprava pač ni sposobna ohladiti na osvežujočih dvajset stopinj Celzija, če je zunanja temperatura trideset in več. Toda spisek opreme se tudi s tem še ne zaključi. Omeniti moramo vsaj še tempomat, stikala na volanskem obroču za ukazovanje avdiosistemu, pa tudi tisti dve na sredinski konzoli za pomikanje platnene strehe in vseh štirih stekel hkrati.

Ko vsaj delno spoznate opremo, nastopi čas, da zaženete še motor. V Astri Cabrio lahko izbirate med štirimi bencinskimi agregat, vrh pa predstavlja najmočnejši iz kupejeve palete, za katerega so na začetku trdili, da ga v Cabriu sploh ne bodo ponujali. To je 2, 0-litrski štirivaljnik, pri katerem za dodatno moč poskrbita tudi turbinski polnilnik in hladilnik polnilnega zraka. Ja, prepih v tej Astri se ne dogaja le nad vašimi glavami, ampak tudi pod motornim pokrovom.

Ob zagonu agregata, ki se skriva v nosu, morda ne boste zaslutili, da le-ta zmore skoraj 200 »konjev«. Zvok, s katerim se oglasi, je namreč povsem običajen in nikakor ne športno rezek. Takšen pa ostaja tudi z naraščanjem vrtljajev. Z nekoliko globljim zvokom se pravzaprav oglasi le v območju med 1200 in 2000 vrtljaji, kjer vas za trenutek prešine, da vendarle ni »mlinček«, kasneje pa vas o tem prepričuje samo še s svojimi zmogljivostmi.

Toda da ne bo pomote. Astra Trubo ne spada v razred neobvladljivih brutalnežev. Svojega značaja resda ne more skriti, zato s polno močjo zadiha šele pri 2500 vrtljajih v minuti, toda od tam dalje pospešuje zelo zvezno in brez pretiranih sunkov, ki bi jih ob tej zalogi moči morda pričakovali. Celo tako zvezno, da nas je o svojih zmogljivostih dokončno prepričala šele na meritvah, saj ji le-teh izza volanskega obroča nismo pripisovali. Morda tudi zaradi zvoka, ki ostaja, tako kot smo že omenili, celo v najvišjem delovnem območju motorja dodobra zadušen.

Je pa treba priznati, da takrat začne precej naraščati drug trušč. In sicer trušč vetra. Vse do hitrosti 150 kilometrov na uro tega sicer ne boste opazili, saj Astra Cabrio tako ob razpeti kot spuščeni strehi dovolj učinkovito skriva potniški prostor pred vetrom. Z naraščanjem hitrosti od te številke dalje pa ugotovite, tudi vi in ne le merilnik hitrosti, da se nekaj dogaja. Zlasti takrat, ko je streha zložena. Kljub vetrni mreži in privzdignjenim steklom namreč veter potniške kabine ne uspe več zaobiti, zato lahko postane precej nadležen. Nikakor pa se teh podvigov ne gre lotevati s potnikoma zadaj, kajti tista dva se bosta zadostne količine vetra naužila že pri hitrosti do 60 kilometrov na uro.

Pri Astri Cabrio je treba pohvaliti vsaj še eno stvar, in sicer prtljažnik. Ta med kabrioleti spada med večje, saj ponuja okroglih 330 litrov prostornine, za kar sta zaslužna tudi teleskopska nosilca, ki zadržujeta njegov pokrov. Končno, bi lahko zapisali, saj pri limuzinski različici in Coupéju to delo opravljata klasična. Poleg tega boste v njem našli tudi odprtino, skozi katero je mogoče daljše predmete poriniti v potniški prostor, kar pomeni, da se lahko s takšno Astro na primer tudi pozimi odpravite na smučanje. Pa čeprav temu kabrioleti v osnovi niso namenjeni.

Največ užitkov lahko namreč pričarajo v sončnih in toplih dneh, ko veter voznika in sopotnika, še raje pa sopotnico, prijetno hladi in jima mrši lase. Če se prepih ob tem dogaja tudi pod motornim pokrovom, pa so, verjemite, užitki še toliko večji.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 28.209,51 €
Cena testnega modela: 30.643,56 €
Moč: 141kW (192 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,0 s
Največja hitrost: 242 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,1l/100km
Garancija: 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 744,87 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 872,14 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 8,8 : 1 - največja moč 141 kW (192 KM) pri 5400/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s - specifična moč 70,6 kW/l (96,0 KM/l) - največji navor 250 Nm pri 1950/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Motronic ME 1.5.5.) - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 0,85 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 7,4 l - motorno olje 4,25 l - akumulator 12 V, 55 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 2,020; III. 1,350; IV. 0,980; V. 0,790; vzvratna 3,310 - prestava v diferencialu 3,630 - platišča 7,5J × 17 - gume 215/40 R 17 W, kotalni obseg 1,82 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 38,1 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 242 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,0 s - poraba goriva (ECE) 12,8/7,0/9,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kabriolet - dvoje vrat, 4 sedeži - samonosna karoserija - Cx = 0,32 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1490 kg - dovoljena skupna masa 1835 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4267 mm - širina 1709 mm - višina 1390 mm - medosna razdalja 2606 mm - kolotek spredaj 1467 mm - zadaj 1456 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 11,5 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1530 mm - širina (komolci) spredaj 1380 mm, zadaj 1190 mm - višina nad sedežem spredaj 920-940 mm, zadaj 890 mm - vzdolžnica prednji sedež 970-1160 mm, zadnja klop 780-600 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490-520 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 52 l
Prtljažnik: (normno) 330 l
Naše meritve
T = 23 °C, p = 1020 mbar, rel. vl. = 56 %, Stanje kilometrskega števca 1412 km, Gume: Dunlop SP PSort 3000
Pospešek 0-100km: 8,3s
1000m z mesta: 29,0s ( 182km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 11,5 (V.)s
Največja hitrost: 242km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,1l/100km
Najvišja poraba: 16,1l/100km
poraba na testu: 13,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 63,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 71dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (335/420)
  • Astra Cabrio svojim tekmecem sicer še ni povsem dorasla, za kar so odgovorni predvsem oblikovalci, ki so notranjosti posvetili premalo časa. Je pa res, da spada med prostornejše in cenovno ugodnejše kabriolete v tem razredu, ki lahko z dovolj bogato opremo razveseljujejo marsikaterega ljubitelja vetra v laseh.

  • Zunanjost (14/15)

    Oblika je všečna, za najvišjo oceno pa zmanjkajo določeni detajli. Zunanja izdelava je brez pripomb.

  • Notranjost (105/140)

    Prednja sedeža sta izdatno nastavljiva, toda strogo anatomsko oblikovana. Prostornost zadaj je nekoliko utesnjena, v notranjosti pogrešamo tudi občutek za oblikovanje.

  • Motor, menjalnik (33 /40)

    Motornim zmogljivostim ni kaj očitati, le zvok bi lahko bil odločnejši. Manj navdušujoč je menjalnik, ki ni povsem dorasel značaju motorja.

  • Vozne lastnosti (80 /95)

    Lega na cesti je odlična, toda pogrešamo izklopljiv TC in nekoliko več informacij na prestavni ročici, v hitrih ovinkih pa je čutiti tudi zvijanje karoserije.

  • Zmogljivost (30/35)

    Pospeški in končna hitrost so nadvse spoštljivi, le motor zaradi turbinskega polnilnika resnično zaživi šele pri 2500 vrtljajih.

  • Varnost (32/45)

    Astra Cabrio ima vso potrebno varnost, ki jo lahko ponudijo kabrioleti in odlične zavore, nekaj točk izgubi le pri aktivni varnosti (obrisana površina brisalnikov, mrtvi koti …).

  • Gospodarnost

    Poraba goriva ni majhna, pa tudi sicer Astra Cabrio ne spada med cenovno privlačnejše. Drži pa, da med svojimi tekmeci dosega precej vabljivo ceno.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
mehanizem platnene strehe z možnostjo daljinskega vodenja
motorne zmogljivosti
bogata oprema
vetrna mreža
lega na cesti
odprtina za smuči v prtljažniku
pomanjkanje občutka za detajle v notranjosti
povprečni materiali na armaturni plošči
(pre)majhen predal pred sovoznikom (vgrajene CD izmenjevalnik)
TC ni izklopljiv