Opel Astra Caravan 1.7 CDTI (92 kW) Cosmo

Astra Caravan ni eden tistih kombijev, ki bi navduševal z obliko. Bolj se zdi se, da izstopa na drugih področjih.

Prenesi PDF testa
Opel Astra Caravan 1.7 CDTI (92 kW) Cosmo (foto: Matej Memedovič, Saša Kapetanovič) Matej Memedovič, Saša Kapetanovič
8. 11. 2007

Ko jih začnemo iskati, je med prvimi nedvom­no tradicija. Za tiste, ki morda ne veste: besedo Caravan so si za svoje kombije zamislili prav pri Oplu. S kako močno tradicijo se hvalijo, pove tudi dejstvo, da je Vectra Caravan prvi kombi, ki je na ceste zapeljal z daljšo medosno razdaljo kot druge karoserijske različice. Rešitev se je izkazala kot posrečena, zato jo danes uporabljajo že skoraj vsi tekmeci, vidimo pa jo lahko tudi pri Astri. V Astri Caravan najdemo še en adut, ki ga drugje ne boste srečali. Vsaj v tem razredu ne. To je tridelno podiranje naslonjala zadnje klopi, zaradi katerega je prostor na sredini precej uporabnejši (beri: širši in višji), kot smo vajeni.

Ko govorimo o prostoru in njegovem izkoriščanju, dvomov torej ni ? Astra je družinski kombi v pravem pomenu besede. Nekako v tem slogu deluje tudi njena notranjost. Gole pločevine ni, blago na sedežih je izbrano dovolj previdno, da se ne ustraši razigranih otrok ali možakarjev s pogojno izostrenim občutkom za čistočo, in enako bi lahko zapisali tudi za plastiko.

Prav vsem (zlasti estetom) to morda ne bo všeč. In podobno velja tudi za zgolj povprečno ergonomijo voznikovega delovnega okolja (prenizko nameščena prestavna ročica, volanski obroč v določenih položajih zastira pogled na merilnike …) ali pa za zapleteno uporabo informacijskega sistema. Toda tako pač je. Oplovega informacijskega sistema se boste morali navaditi in pika.

Prav tako se boste morali navaditi položaja za volanskim obročem. Novosti, ki jih prinaša Astra Caravan z letnico 2007, najdemo drugje. Na prednjem delu, kjer se nasmihajo nova žarometa, odbijač in kromana prečka na maski hladilnika, v notranjosti, kjer so novi številnejše kromane obrobe in dekorativni elementi v sijoči črni barvi ter barvi aluminija, največ novosti pa se brez dvoma skriva pod pokrovom.

Oznaka 1.7 CDTI v motorni paleti ni nova. Pravzaprav je ta dizel še edini v ponudbi, ki je resnično Oplov. Več razlogov je, zakaj so se ga lotili na novo. Eden je zagotovo ta, da sodelovanje s Fiatom ni zaživelo tako, kot bi moralo. Toda danes je že jasno, da bo omenjeni motor v prihodnosti odigral pomembno vlogo. ‘Downsizing’ oziroma zmanjševanje delovne prostornine motorjev je trend, ki se mu ne bo mogoče izogniti. In pri Oplu so se ga lotili med prvimi. Toda zgolj pobrati prostorninsko manjši motor iz palete in mu dvigniti moč, ni dovolj. Inženirji so se projektu posvetili precej resneje.

Že znano osnovo (blok iz sive zlitine, aluminijasta glava, dve odmični gredi, štirje ventili na valj) so nadgradili s sodobnim vbrizgom goriva (tlak polnjenja do 1.800 barov), s turbopuhalom s spremenljivimi koti lopatic, ki se odziva hitreje, in z na novo razvitim sistemom za hlajenje povratnih izpušnih plinov. Tako so namesto prejšnjih 74 kW iz agregata iztisnili 92 kW, navor pa povzdignili z 240 na 280 Nm, ki jih ta motor doseže pri nespremenjenih 2.300 vrtljajih v minuti.

Spodbudni podatki, od katerih začne na papirju vzbujati skrb le eden. Območje največjega navora. To je v primerjavi z večino preostalih za 500 vrtljajev višje, kar se v praksi še kako pozna. Relativno majhna prostornina in kompresijsko razmerje (18, 4 : 1), ki ga zahteva zasnova motorja, ubijata prožnost v najnižjem delovnem območju. In tega ta motor ne more skriti. Zato lahko speljevanje, če niste vešči popuščanja sklopke, postane muka. Mučna je lahko tudi vožnja v mestnih središčih ali strnjenih kolonah, ko je treba pogosto pospešiti in nato zmanjšati hitrost.

V teh voznih razmerah se motor odziva zaspano in neuglajeno, torej tako, kot si ne želite. Svoje prave zmogljivosti pokaže šele na odprti cesti. In šele ko se znajdete tam ter stopalko za plin pohodite do konca, občutite, kaj v resnici zmore ta Astra. Najprej vas na to opozori z rahlim sunkom, nato pa začne pospeševati, kot da se v njenem nosu skriva vsaj za tri decilitre večji motor.

Pa smo tam; pravilo ‘večja je delovna prostornina, več je moči’ v prihodnosti ne bo več povsem veljalo, to pa pomeni, da se bomo morali začeti do avtomobilov z manjšimi številkami na zadkih obnašati čedalje bolj spoštljivo. Pa ne samo zaradi njihovih manj škodljivih izpustov. Tudi zaradi njihovih zmogljivosti. Da Astra Caravan 1.7 CDTI ni namenjena nedeljskim voznikom, povesta že šeststopenjski menjalnik in tipka Sport na sredinski konzoli.

Matevž Korošec

Foto: Matej Memedovič, Saša Kapetanovič

Opel Astra Caravan 1.7 CDTI (92 kW) Cosmo

Osnovni podatki

Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 20.690 €
Cena testnega modela: 23.778 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.686 cm? – največja moč 92 kW (125 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 2.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Bridgestone Turanza RE300).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,7/5,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.278 kg – dovoljena skupna masa 1.810 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.515 mm – širina 1.804 mm – višina 1.500 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 52 l
Prtljažnik: 500-1.590 l

Naše meritve

T=20 °C / p= 999 mbar / rel. vl.: 46 % /Stanje števca: 6.211 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,1s ( 123km/h)
1000m z mesta: 33,4s ( 153km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,8/17,1s
Prožnost 80-120km/h: 12,2/16,1s
Največja hitrost: 185km/h (VI.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
AM meja: 41m
Ocena
  • Iščete uporaben in prostoren kombi v tem raz­redu? Potem ste ga našli. Se ob tem zanimate še za tehniko in ste radi v koraku s trendi? Potem je za vas pravšnja prav ta Astra. Motorju boste morali oprostiti neuglajenost in zaspanost v najnižjem delovnem območju, zato pa boste uživali v zmerni porabi in zmogljivostih, ki vam jih začne vračati ob povsem pohojeni stopalki za plin.

Hvalimo in grajamo
prostornost
uporabnost
zlaganje naslonjal zadaj
motorne zmogljivost
oprema
zapletena uporaba infosistema
prožnost v najnižjem območju