Stari Grki so lučkam na nebu rekli Astra. Kar bi v slovenščino prevedli kot Zvezda. Zato je TwinTop edina Astra, ki si to ime dejansko tudi zasluži.
Za potrditev ugotovitve v uvodu morajo biti izpolnjeni trije pogoji: mora biti noč, streho morate imeti odprto, predvsem pa se morate izogibati predorom oziroma pokritim prostorom (recimo lesenemu mostu med Litijo in Zagorjem na fotografiji). Če pa zraven vas sedi prikupna mladenka, ki ste jo odpeljali na romantičen razgled na samoten kraj nad mestom, ji lahko zato na dolgo in široko razlagate o Astrah. Zvezde, sateliti, Grki in še kaj bo mogoče prava rdeča nit pogovora, da prebijete led in se sprostite. No, hm, se sprosti. Saj se razumemo, kajne?
Astra TwinTop je zrasla na trivratnem modelu, ki ga označujejo z GTC. Primerno okrepljena (prečna in vzvojna trdnost naj bi bila kar za 30 odstotkov večja kot pri prejšnji Astri Cabrio), lepo oblikovana in oborožena z najnovejšo tehniko. Če začnemo kar pri strehi, se Astra Coupe le v 28 sekundah spremeni v kabriolet. Če smo pri merjenju s štoparico tako pedantni, predvsem pa radi primerjamo hitrosti zlaganja oziroma nameščanja strehe med primerljivimi avtomobili, nam zdrava pamet pravi, da je to pri odpiranju nesmiselno.
Lahko si predstavljate, da streho odpiraš takrat, ko postane vroče, oziroma še raje takrat, ko bi rad naredil vtis na okolico. Zato mora postopek trajati toliko dolgo (pozor: dolgo, ne kratko! ), da vsi opazijo, tudi tisti, ki jih avtomobili niti malo ne zanimajo. Astra TT (okrajšava za TwinTop, čeprav dvomim, da bi se z oznako pri Audiju povsem strinjali) porabi za odpiranje prav toliko časa kot recimo Volkswagen EOS ali Volvo C70, katerih testa ste si lahko prebrali v letošnji 14. številki.
Novost pri Astri je le odpiranje z daljinskim upravljalnikom, beri zagonskim ključem, saj z vztrajnim tiščanjem gumba za odklepanje zaženete številne elektromotorje, ki vam športno nizki kupe spremenijo v vetrovni kabriolet. Primer: sedite v baru, zunaj pa vročina. Pet minut pred odhodom zložite streho, da se savna v notranjosti razkadi, plačate račun in se odpeljete, občudovani kot zvezda. Super, kajne? Pri tem opravilu pa vam svetujem, da ga ne opravite prezgodaj, saj bo vroče sonce tako segrelo črne sedeže, da vam ne bo ušel kakšen tarzanovski krik. In če boste v kratkih hlačah, boste privarčevali še za depilacijo . .
Povsem druga stvar pa je pri zlaganju. če vas slučajno ujame dež, se vam bo zdela vsaka sekunda dolga kot ura, ko se bo notranjost avtomobila spreminjala v bazen. Zato je Astra dobila velik plus, saj je zlaganje v samo 29 sekundah v primerjavi z že omenjenima Eosom in C70 pravi rekorder! Volkswagnov adut prehiti za pet, Volvov pa za dve sekundi. Ni veliko, se pa ob poletnem nalivu še kako pozna! Ko smo že pri vodi: tesnjenju smo dali čisto petico. Niti pri pravokotnem curku v pralnici niti pri večjih hitrosti nismo pogrešali boljše izolacije. Z nameščeno streho si kar pozabil, da sediš v CC-ju. Oprostite, TwinTopu.
Na testu smo imeli 1, 9-litrsko turbodizelsko različico, ki s tehniko skupnega voda, velikimi tlaki in sodobnim turbopuhalom razvije kar 110 kilovatov (ali bolj domače 150 konjev). Motor je do dva tisoč vrtljajev zelo anemičen, potem pa skupaj s turbopuhalom zadiha s polnimi pljuči in te po 10, 4 sekunde že pelje s kar 100 km/h. Čeprav daje vtis, da je konjušnica zelo skrita (glede na to, da je isti motor tudi v Alfah, je to zelo čudno), pa vas ne bo razočaral niti pri potovalni hitrosti, še manj pa pri porabi ali onesnaževanju.
Filter trdih delcev je namreč nameščen serijsko. A vseeno smo pogrešali malce več iskrosti (kupeji in kabrioleti so večinoma športni avtomobili), nikakor pa nismo pogrešali dizelskega brundanja. A v Astri TwinTop tudi po zaslugi dobrega tesnjenja namreč sploh ne veš, da se voziš z motorjem, ki mu diši plinsko olje!
Ščepec športnega dogajanja pa smo si lahko privoščili s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in z dobrim podvozjem (zasluge za to imajo predvsem vrhunske pnevmatike! ), stabilnostnega sistema pa se na žalost ne da izklopiti. Zakaj ponujajo pri Oplu športnega kupeja, ki vozniku ne ponuja možnosti odločitve, vedo samo oni, vseeno pa je treba povedati, da sistem dovoljuje kar precej svobode, preden poseže v vožnjo prepogumnega voznika.
Z opremo Cosmo smo bili več kot zadovoljni, prav tako z velikim prtljažnikom v kupeju, umiku strehe v kabrioletu (gumb v prtljažniku, ki dvigne zloženo streho za 25 centimetrov in omogoči lažje rokovanje s prtljago) in omejenim vetrnim prepihom, če imate nameščeno vetrno mrežo in dvignjene stranske šipe. Zato smo kljub nekaterim pomanjkljivostim mnenja, da je le TwinTop prava Astra. Dobesedno zvezda!
Aljoša Mrak
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | GM Southeast Europe |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.094,81 € |
Cena testnega modela: | 28.171,42 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,2 s |
Največja hitrost: | 213 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje. |
Menjava olja vsakih | 30.000 km |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 253,71 € |
---|---|
Gorivo: | 8.374,06 € |
Gume (1) | 1.879,49 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 17.317,64 € |
Obvezno zavarovanje: | 4.386,58 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.186,78 € |
Skupaj | 38.741,90 € (strošek na km: 0,39 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,0 × 90,4 mm - gibna prostornina 1910 cm3 - kompresija 17,5 : 1 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri najveeji moei 12,1 m/s - specifična moč 57,6 kW/l (78,3 KM/l) - največji navor 320 Nm pri 2000-2750/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,820; II. 2,050; III. 1,300; IV. 0,960; V. 0,740; VI. 0,610; vzvratna 3,550 - diferencial 3,650 - platišča 7J × 17 - gume 225/45 R 17 W, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 51,6 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 213 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,2 s - poraba goriva (ECE) 7,7/5,2/6,1 l/100 km. |
Voz in obese: | kabriolet - 2 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1515 kg - dovoljena skupna masa 1865 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 750 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1759 mm - kolotek spredaj 1488 mm - zadaj 1481 mm - rajdni krog 11,2 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1430 mm, zadaj 1200 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): Kupe: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l); Kabriolet: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × kovček (85,5 l). |
T=14 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 69 % / Gume: Bridgestone Potenza RE050A / Stanje km števca: 1612 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,4s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 131km/h) |
1000m z mesta: | 31,7s ( 169km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,7/15,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,6/16,1s |
Največja hitrost: | 213km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 7,8l/100km |
Najvišja poraba: | 8,9l/100km |
poraba na testu: | 8,4 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 60,9m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,9m |
AM meja: | 39m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 67dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 66dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Astra TwinTop ni najlepši avtomobil med kupe-kabrioleti in tudi ne najhitrejši, še manj najvarčnejši ali najcenejši. Je pa lepo oblikovan skupek zanesljive in sodobne tehnologije, dovolj velik, udoben in hkrati športen, da vas ne bo nikoli razočaral.
-
Zunanjost (9/15)
Mogoče ne najlepša, je pa skladna in dovolj prikupna, da ne razočara.
-
Notranjost (110/140)
EOS kot najnovejši tekmec ga v prostornosti marsikje prekaša, ima pa TwinTop največji prtljažnik.
-
Motor, menjalnik (31 /40)
Tehnično napreden motor, le ljubitelj turbodizlov morate biti!
-
Vozne lastnosti (77 /95)
Odlične gume so prispevale k boljši oceni sicer predvidljivega delovanja podvozja.
-
Zmogljivost (27/35)
Nekaj točk je Astra izgubila pri prožnosti (dokler ne zadiha turbopuhalo).
-
Varnost (40/45)
Pohvalno kratka zavorna pot in (sicer neizklopljiv) stabilnostni sistem.
-
Gospodarnost
Zmerna poraba goriva, dobra garancija, nekaj večja izguba vrednosti.