Opel Combo Tour 1.3 CDTi Njoy

14. 4. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Prednost lahkih dostavnikov, kot je tale Opel Combo, je predvsem v tem, da za dokaj zmerno ceno dobite osebni avto z veliko prostora. In če ga poganja še varčen dizelski motor, je uspeh zagotovljen. No, skoraj!

Skoraj zato, ker je 1, 3-litrski turbodizel s 70 KM odličen in primeren le, če se nameravate v njem voziti sami ali brez težjega tovora. Povsem spodobno se boste z njim peljali tudi po mestu in njegovemu obrobju, kjer so hitrostne omejitve nizke. V takem primeru nimamo pripomb, nenazadnje ima precej navora, ki ublaži pomanjkanje motorne moči. Saj pravzaprav nihče ne pričakuje od takega avtomobila športne zmogljivosti. Motor je treba vseskozi priganjati v višje vrtljaje, da se avto tekoče premika od semaforja do semaforja, v nasprotnem primeru pa je kar nekoliko prelen. Sicer moramo pohvaliti menjalnik in delovanje prestavne ročice, ki je dovolj natančno, da je pretikanje hitro.

Na avtocesti pa je zgodba takšna: dokler se boste strogo držali omejitev, ne bo večjih težav. Combo s tem motorjem namreč zmore ravno toliko, da za 15 km/h prekorači najvišjo omejitev. Z izmerjeno končno hitrostjo 145 km/h se res ne more pohvaliti, upoštevati morate dejstvo, da je to hitrost avto dosegel na ravni cesti pri polnem plinu. No, če se je tu izkazal bolj za silo, pa je imel še bolj resne težave na odseku avtoceste, kjer ta zavije v klanec.

Prazen še nekako zmore ohraniti hitrost, polno naloženemu, s štirimi potniki in prtljago, pa nikakor ni uspelo zadovoljiti naših kriterijev. Zato moramo poudariti, da boste v tem avtomobilu zadovoljni le, če niste prezahtevni vozniki in si v življenju znate organizirati čas tako, da se vam ne mudi pogosto. Ta Combo ni edini v ponudbi, saj imajo pri Oplu tudi različico z 1, 4-litrskim bencinskim in 1, 7-litrskim dizelskim motorjem.

Sicer pa moramo pohvaliti kakovost izdelave in prostornost, saj notranjost avtomobila udobno prepelje štiri velike odrasle potnike s precej prtljage. V osnovi prtljažnik namreč meri kar 510 litrov, ob podrti zadnji klopi pa mu prostornina naraste na 2320 litrov.

Pohvala gre tudi velikim vzvratnim (stranskim) ogledalom, medtem ko je pri zadnjih vratih vsekakor velik plus široko odpiranje (po kombijevsko), kar pomeni, da boste v prtljažnik lažje natovorili prtljago, minus pa je slabša vidljivost nazaj skozi zadnja vrata (pokončni sredinski stebriček).

Za tri milijone in pol je to avto z veliko prostora, ki pa ga od odličnosti, ko govorimo o družinski uporabnosti, loči le preslaboten motor.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.781,67 €
Cena testnega modela: 14.726,26 €
Moč: 51kW (70 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 17,0 s
Največja hitrost: 150 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1248 cm3 - največja moč 51 kW (70 KM) pri 4000/min - največji navor 170 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 15 T (Goodyear Ultragrip 6 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 150 km/h - pospešek 0-100 km/h 17,0 s - poraba goriva (ECE) 6,6/4,4/5,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1325 kg - dovoljena skupna masa 1815 kg.
Zunanje mere: dolžina 4332 mm - širina 1684 mm - višina 1801 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 52 l.
Prtljažnik: 510-2320 l
Naše meritve
T=3 °C / p= 1007 mbar / rel. vl.: 61 % /Stanje km števca: 1148 km
Pospešek 0-100km: 17,5s
402m z mesta: 20,4s ( 107km/h)
1000m z mesta: 38,1s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,1s
Prožnost 80-120km/h: 19,4s
Največja hitrost: 145km/h (V.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,3m
AM meja: 45m
Ocena
  • Družino boste lahko peljali na izlet, z avtom pa boste zadovoljni takrat, ko boste potrebovali veliko prostora. Seveda ob predpostavki, da se odrečete živahni vožnji. 1,3-litrski turbodizel je, žal, nekoliko preslaboten.

Hvalimo in grajamo
prostornost
veliki vzvratni ogledali
navor
moč motorja
majhna končna hitrost
pogled nazaj ovirajo zadnja dvokrilna vrata