Oplov največji križanec Grandland X je v obdobju, ko je na trgu, postal že precej dober znanec cest, a pri proizvajalcu še vedno pripravijo kakšno novost. Ena od takšnih je kombinacija novega 1,5-litrskega dizelskega motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika.
Enako kombinacijo motorja in menjalnika, kot je poganjala testni avtomobil, smo pred meseci spoznali že v Grandlandovem sorodniku, Peugeotu 3008, kjer smo ugotavljali, da v primerjavi z dosedanjo kombinacijo 120-konjskega dizelskega štirivaljnika in šeststopenjskega samodejnega menjalnika (oba menjalnika sta Aisonov izdelek) porabi manj goriva, zagotavlja pa tudi precej boljše delovanje celotnega pogonskega sklopa. Motor in menjalnik sta odlično usklajena med seboj, prenos moči na podlago je ugoden, prestavljanje pa tako gladko in skoraj neobčutno, da ga zaznate le 's sluhom', saj se kazalec na merilniku vrtljajev skoraj ne premika.
Seveda vse zgoraj napisano velja tudi za Opla Grandlanda X, le da v tem primeru ni športnega načina delovanja sistemov in obvolanskih ročic, možnost ročnega prestavljanja pa omogoča le prestavna ročica. A zaradi dobrega delovanja samodejnega menjalnika potrebe po ročnih posegih načeloma sploh ni, takšna ureditev pa nekako ustreza tudi naravi Grandlanda X, ki je v primerjavi s Peugeotom 3008 precej bolj konvencionalno in manj športno naglašen avtomobil.
Grandland X je vsekakor precej konvencionalno oblikovan avtomobil, kar velja tako za njegovo zunanjost kot tudi za notranjost. Volanski obroč je klasično okrogel, na okrogle merilnike gledamo skozenj, digitalni zaslonček med njimi pa je majhen, a dovolj pregledno prikazuje podatke, za nastavitev klime skrbijo klasični regulatorji, pomožni gumbi pa 'pomagajo' tudi zaslončku povsem solidnega infozabavnega sistema.
Na ergonomskih sprednjih sedežih se sedi prav udobno, dovolj udobnega prostora pa je tudi na zadnji klopi, ki sicer omogoča povečanje razredno povprečnega prtljažnika v razmerju 60 proti 40. Opel Grandland X je poleg tega solidno opremljen avtomobil. In kot takšen je gotovo vreden premisleka za tiste, ki kupujejo športni križanec in bolj od izrazite sodobnosti cenijo tradicionalno avtomobilsko zadržanost.
Cena testnega modela: | 27.860 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 22.900 € |
Cena testnega modela s popusti: | 24.810 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.120 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 H (Michelin Primacy) |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 2.120 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.403 mm – širina 1.848 mm – višina 1.841 mm – medosna razdalja 2.785 mm – posoda za gorivo 53 l |
Prtljažnik: | 597–2.126 l |
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.563 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18,0s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,0/15,2s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,9/17,3s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,7m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
-
Opel Grandland X je s kombinacijo 1,5-litrskega turbodizelskega motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika postal še bolj uglajen avtomobil kot njegov predhodnik z 1,6-litrskim motorjem in šeststopenjskim menjalnikom