Bencin, zakaj pa ne?

16. 4. 2019 | Peter Kavčič
Deli

V razredu poslovnih limuzin je vsaj v zadnjem desetletju ali še kaj več veljalo, da je dizel najpogostejša izbira. Pa je danes še vedno tako? Z motorjem, kot je bil tale v novi Insignii, je bencin zelo zanimiva izbira!

Ne trdimo, da je treba opustiti razmišljanje o dizelskih motorjih, toda z novo tehnologijo in odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je Insignia 1.6T s kar 200 'konji' avto, ki prepriča ob vsakodnevni uporabi. Ko je treba zjutraj otroke prepeljati v šolo ali vrtec, je tako, da z vso asistenčno tehnologijo, ki jo premore, in ob udobju, ki ga ponudijo sedeži, tudi ob premagovanju jutranje gneče, ko sicer ljudje za volanom ponavadi izgubljajo živce, ni stresa. Insignia je dobro izdelan avto, ki uporabniku zagotovi prijetno delovno okolje. Nivo opreme je direktorski, kakovostno usnje z lepimi šivi je na sedežih, volanu, armaturi, vratih ...

Skratka, kamorkoli pogledaš, so detajli lepo oblikovani in tudi lepo izdelani. Svoje poglavje pa je velik zaslon na dotik, ki ponuja menije v logičnem sistemu, ki se ga hitro navadiš. Malce bolj kompleksno je spoznavanje z obvolanskimi gumbi, a tudi njihove uporabe smo se hitro navadili. S sistemi telefoniranja, infozabavnim sistemom je prava pisarna na kolesih, poleg vsega pa vas sedeži še zmasirajo, če čutite napetost v hrbtu. V rdeči barvi in s platišči, ki lovijo poglede, je avto prijeten za oko, linije so skladne, elegantne in dovolj športne, da vzbudijo prijetne občutke.

A bistvo, ki ponuja največ užitka v vožnji, sta odličen motor in podvozje, ki dopušča športno nizanje ovinkov, od tem, da udobja med vožnjo ne žrtvuje zaradi lege na cesti. Vozne lastnosti so na zelo visoki ravni za ta avtomobilski razred. Bencinski štirivaljnik, ki s pomočjo turbine razvije zelo lepo krivuljo moči in navora, je nezahteven za voznika. Pri potovalni hitrosti na avtocesti ni neprijetnih šumov v kabini, saj avto lepo reže skozi zrak, motor pa zaradi dobrega menjalnika ne gre v visoke vrtljaje. No, razen takrat, ko se to vozniku zahoče. Ko pohodiš stopalko za plin, se pokaže tista športna plat, ki Insignio požene krepko čez 200 kilometrov na uro. Žal takrat poraba goriva ni več prijazna, ampak pri priganjanju v višje vrtljaje naraste na 15 litrov.

Med umirjeno, a tekočo vožnjo pa je poraba goriva presenetljivo zmerna. Z vožnjo, kjer dobro spremljaš promet in torej pravočasno spustiš plin, ko avtomobili pred tabo zavirajo ali ko pri pospeševanju ohranjaš mirnost in paziš na motorne vrtljaje, poraba pade tudi pod 7 litrov. Na normnem krogu se je Insignia izkazala s 7,6 litra porabe, medtem ko je sicer na testu porabila 9,4 litra na 100 kilometrov. Ekonomsko gledano je vsekakor zanimiva izbira, saj za svojo ceno ponuja zelo veliko udobja, luksuza in predvsem vozniških užitkov. 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 43.699 €
Cena osnovnega modela s popusti: 29.739 €
Cena testnega modela s popusti: 39.369 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.326 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.500/min – največji navor 280 Nm pri 1.650–4.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 18 V (Goodyear Ultragrip)
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,6 l/100 km, izpust CO2 149 g/km
Mase: prazno vozilo 1.522 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg
Zunanje mere: dolžina 4.897 mm – širina 1.863 mm – višina 1.455 mm – medosna razdalja 2.829 mm – posoda za gorivo 62 l
Prtljažnik: 490–1.450 l
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.563 km
Pospešek 0-100km: 8,2s
402m z mesta: 15,9s ( 146km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Pri Oplu ji rečejo admiralska ladja in lahko rečemo, da imajo kar prav. To je dober poslovni avto z zelo bogato in predvsem uporabno dodatno opremo, ki drži visoko raven. Bencinski motor ob samodejnem menjalniku lahko samo pohvalimo, z 200 'konji' in pospeški s slabimi 8 sekundami do 100 kilometrov na uro vsekakor voznika ne pušča ravnodušnega

Hvalimo in grajamo
oprema
motor in menjalnik
ugodna poraba goriva glede na razred
zmogljivosti, voznost
poraba pri priganjanju motorja