Opel Vectra 2.2 DTI Caravan

30. 10. 2001
Deli
Opel Vectra 2.2 DTI Caravan

Včasih so bili dizelski motorji z več kot sto konjiči izjema. Danes so že skoraj pravilo - vsaj v srednjem razredu. V testni Vectri se je vrtel 2, 2-litrski stroj z več kot spodobno zalogo moči, ob tem pa nas je razvajala bogata oprema. Le nekaj več centimetrov oziroma litrov …

Karoserijska različica se bere z besedo Caravan, ki vsekakor označuje najbolj pripravno in tudi med kupci eno izmed najbolj priljubljenih različic Vecter. Po zunanjosti Vectra ni pretiranih mer, njenih karoserijskih potez pa tudi še ni povozil čas.

Zadek ni povsem ravno prirezan, kar je v prid lepemu videzu, precej manj pa uporabnosti. Normno avtomobil pogoltne 460 litrov prtljage, to pa je manj celo od manjše sestre, Astre Caravan, v katero lahko spravite 480 litrov. S preklapljanjem zadnje klopi se številka v Vectri poveča na 1490 litrov, kar pomaga, nikakor pa ne vzbuja posebnih vzdihljajev.

Vsaj prtljažnik je lepo obdelan in dokaj pravokotnih mer, močno pa moti nepripravno pokrivalo, ki se zatika, ko ga želite sneti. Res je, da ima toge palice in nanj lahko položite lažje predmete, toda to ne odtehta težav pri montaži in demontaži. Tudi varovalna mreža ni integrirana v pokrivalo, kot je to navada v večini modernih kombijev, ampak zložena leži na dnu prtljažnika in jo je treba ob vsaki uporabi sproti pritrjevati. Pripravnosti in uporabnosti smo tako zapisali minus.

Testniki, še posebej tisti višje rasti, so se pritoževali tudi nad utesnjenostjo na zadnji klopi. Prostora je zmanjkovalo tako za kolena kot za ramena. Voznik in sovoznik sta, jasno, na boljšem. Oprema CDX razvaja s popolno elektrifikacijo, s samodejno klimatsko napravo in s plastično imitacijo lesa.

Počutje je tako dobro (tudi zaradi dobrega sedenja, pripravno debelega volanskega obroča in gumbov za upravljanje radijskega sprejemnika na njem), spet pa šepa ergonomija. Prestavna ročica je pomaknjena preveč nazaj in se pri hitrem pretikanju nemarno zatika, volanski obroč pa je nastavljiv samo po višini.

Najboljši del Vectre je zagotovo motor, ki sicer ne predstavlja vrhunca dizelske ponudbe na trgu, sodi pa med boljše. Zamerili smo mu le neprožnost v najnižjih vrtljajih, toda že nad 1.400 vrtljaji v minuti nas je razvajal z močjo in vrtenjem vse do rdečega polja. Vseskozi teče uglajeno in ne stresa, avtomobil požene do 200 km/h, obenem pa je tudi dovolj varčen. Na testu je povprečno porabil 7, 8 litra, pa mu sploh nismo prizanašali, ob posebno nežni vožnji pa se je zadovoljil že z manj kot šestimi litri.

Hitre vožnje nikoli niso stresne, tako da je Vectra lahko zelo dober potovalnik na dolge proge. Vzmetenje je čvrsto, ampak dovolj uglajeno, lega na cesti zanesljiva, vodljivost tudi, zavore pa svoje delo vseskozi opravljajo dobro.

Mehansko je Vectra dovršena, ji pa manjkajo centimetri v notranjosti in nekaj premišljenosti pri ergonomiji.

Boštjan Jevšek

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 21.044,35 €
Cena testnega modela: 21.583,13 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2171 cm3 - največja moč 92 kW (125 KM) pri 4000/min - največji navor 270 Nm pri 1500/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 195/65 R 15 V (Firestone Firehawk 680)
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 9,1/5,2/6,6 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1525 kg
Zunanje mere: dolžina 4490 mm - širina 1707 mm - višina 1490 mm - medosna razdalja 2637 mm - rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 480-1490 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 11,3s
1000m z mesta: 33,5s ( 155km/h)
Največja hitrost: 199km/h (V.)
Najmanjša poraba: 5,9l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Vectra sodi med najbolj kompaktne avtomobile srednjega razreda z dobrimi in slabimi lastnostmi vred. Je dovolj dinamična med ovinki, dobro pregledna, predvsem pa s sodobnim turbodizelskim motorjem dovolj varčna. Največja napaka je premajhen prtljažnik, notranja utesnjenost, predvsem na zadnji klopi, ne ravno dovršena ergonomija in zatikajoča se prestavna ročica.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv in varčen motor
majhen hrup
bogata oprema
pregledna karoserija
dobre zavore
premajhen prtljažnik
nerodno pokrivalo prtljažnika
zatikajoča se prestavna ročica
premalo prostora na zadnji klopi