Vectra Caravan je kombi, ki na prvi pogled v ničemer ne odstopa od svojih tekmecev. Ampak le na prvi pogled. Ko se poglobite vanj, ugotovite, da je Vectra edini kombi v svojem razredu, ki stoji na podaljšanem podvozju.
Uspehov, ki jih je nizala Omega Caravan, pri Oplu očitno le niso tako zlahka pozabili. Res je, da je bila Omega manj gosposka od podobno velikih germanskih kombijev, toda bila je uporabnejša. In to je marsikdo znal ceniti. Z njenim odhodom je kazalo, da pri Oplu ne bodo več imeli modela, ki bi lahko zadovoljil te kupce. Pa so v Russelsheimu leta 2003 presenetili in predstavili podaljšano različico Vectrinega podvozja, na osnovi katerega je na ceste najprej zapeljal Signum, nekoliko kasneje pa še Vectra Caravan.
Danes še vedno velja, da Vectra Caravan po svojih merah spada v sam vrh v svojem razredu. V primerjavi s preostalima različicama stoji na 130 milimetrov (2.830 milimetrov) daljšem podvozju, v dolžino meri 4.840 milimetrov in v svojem zadku že v osnovi ponuja 530 litrov prostora, namenjenega prtljagi. Torej če kupujete kombi in ste na seznam prednosti postavili velik prostor, se bo Vectra najverjetneje znašla visoko na njem. Dejstvo je namreč, da ta avtomobil velja za izredno prostornega, tudi ko nastopi vprašanje udobja potnikov na zadnji klopi, z zlaganjem zadnje klopi pa v zadku pridobite kar 1.850 litrov prostora.
Ni dvomov, pri Oplu so na Vectro Caravan lahko ponosni in tako je tudi prav. Ne nazadnje je to njihov največji hišni model, zanje pa v večini velja, da so znotraj posameznega proizvajalca deležni še posebne pozornosti. Vectra to 'razkazuje' z novostmi, ki jih je v večji ali manjši meri deležna vsako leto. Že pol leta po njenem uradnem prihodu, natančneje aprila 2004, so inženirji motorno paleto obogatili z dvema vrhunskima dizloma 1.9 CDTI (88 in 110 kW), istega leta, le nekaj mesecev kasneje, se je na seznamu doplačil znašel IDS, lani pa sta na svet priromala 2, 8-litrski prisilno polnjen bencinski (169 kW) in 1, 9-litrski trubodizelski (73 kW), skupaj z njima pa so polepšali še Vectrin nos.
Manjša kozmetična operacija, bi lahko rekli, katere namen je bil predvsem, da so Vectro poenotili s preostalimi modeli. V notranjosti sprememb skoraj ni opaziti. Linije so še vedno stroge, povsem ravno odrezane in … lahko bi rekli precej dolgočasne. To velja tudi za merilnike, ki pa so prav zaradi tega dobro pregledni. Precej zapletena se zdi uporaba informacijskega sistema, katerega podatki se izpisujejo na zaslonu iz tekočih kristalov, to pa zagotovo ne velja za vse drugo, namenjeno uporabi v tem avtomobilu. Zlaganje zadnje klopi je sila preprosto. Prtljažna vrata vam lahko, če ste za to pripravljeni doplačati, odpira in zapira elektrika. Ta nadzira, ukazuje, pomika tudi mnogo drugih stvari v tem avtu. In ko sedete za volanski obroč, velja, da vam okolje postane hitro domače. Vse stikala so tam, kjer bi jih tudi sicer iskali.
Da takšna Vectra postane pravi družinski kombi, na koncu manjka le še nekaj. Primeren motor v nosu. Da mora biti dizel, ni treba več poudarjati, da je to najmočnejši v paleti, pa dovolj jasno povedo naši podatki z meritev, še posebej pa dejstvo, da je bil prav ta v prvi polovici najbolj priljubljen med kupci.
Matevž Korošec
Prodaja: | GM Southeast Europe |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.717,95 € |
Cena testnega modela: | 27.902,95 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,3 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1910 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 2000-2750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/55 R 16 V (Bridgestone Turanza ER30). |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,3 s - poraba goriva (ECE) 7,6/4,9/5,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1510 kg - dovoljena skupna masa 2140 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4839 mm - širina 1798 mm - višina 1500 mm - posoda za gorivo 61 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 530-1850 l |
(T=12,5 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 55 % /Stanje km števca: 3688 km) | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 132km/h) |
1000m z mesta: | 31,3s ( 168km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,5/17,1s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,0/15,6s |
Največja hitrost: | 210km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,5m |
AM meja: | 40m |