Očitno najboljše pride na koncu. Vsaj za novo Vectro Caravan bi to lahko zapisali brez zadržkov. Sicer pa glede na to, kako dolgo smo čakali nanjo, drugega niti nismo pričakovali.
Soditi o obliki novega avtomobila je navadno precej nehvaležno delo. Še posebej, če je ta nova in ne le retuša linij predhodnega modela. Toda očitno je, da štirivratna Vectra in njena petvratna različica nista pristali prav posebej globoko v srcih kupcev. Vzrokov za to je več, zagotovo pa je en izmed njih tudi njuna oblikovna okornost.
Da je Vectra Caravan predstavnica mehkejših linij, bi težko govorili. Končno gre le za karoserijsko izpeljanko pravkar omenjenih modelov. Je pa nedvomno bolj dovršen oblikovalski izdelek, ki na svojem zadku izžareva celo nekaj skandinavskega. Nekaj saabovskega, bi lahko zapisali. In očitno so oglate linije, ki spomnijo na skandinavske avtomobile dandanes, edine, za katerimi se še obrne človek.
Notranjosti oziroma voznikovega delovnega okolja seveda zaradi tega niso spreminjali. Ta ostaja prav takšen kot v ostalih Vectrah. Torej oblikovno preprost, zato pa dovolj logičen za uporabo. Bolj zanimiv je tako prostor na zadnji klopi, ki je na račun daljše medosne razdalje - Vectra Caravan stoji na enakem podvozju kot Signum - zrasel, predvsem pa zadek, ki že v osnovi ponuja okroglih 530 litrov prostornine.
Toda to je šele začetek vsega, kar vam je tam na voljo. Steklo na zadnjih vratih je na primer dodatno zatemnjeno, tako kot vsa stranska stekla za B-stebričkoma. Prtljažna vrata so električno pomična, kar je nedvomno novost. Pa tudi prednost, še posebej ko imamo v rokah polno vrečk. Prinaša pa to po drugi strani manjšo slabost. Na primer, če se vam nezadržno mudi in bi vrata najraje čim hitreje zaprli.
Tudi to delo namreč opravi elektrika, ki pa si vzame več časa, kot bi ga potrebovali sami. Toda pustimo to. Nenazadnje se lahko električno pomičnim vratom, če bi vas vse skupaj res hudo ujezilo, odpoveste že pri nakupu. Pa še nekaj denarja boste tako privarčevali. Raje se posvetimo ostalim stvarem v prtljažniku, na primer uporabnim predalom, ki jih boste našli ob straneh in v dnu, deljivem in zložljivem naslonjalu zadnje klopi v razmerju 1/3 : 2/3, s katerim hitro in preprosto povečate prtljažnik vse do prostornine 1850 litrov.
Če želite prepeljati predmet, dolg 2, 87 metra, to storite tako, da prekucnete še naslonjalo sovoznikovega sedeža. Za vse tiste, ki prisegajo na red v zadku, pa toplo priporočamo novost, poimenovano FlexOrganizer. S pomočjo zložljivih prečnih in vzdolžnih pregrad, ki jih, kadar jih ne potrebujete, preprosto pospravite v dno zadka, si boste lahko uredili prostor natanko tako, kot si boste sami želeli.
Testna Vectra Caravan pa nas ni pritegnila le zaradi izredno bogate opreme in vsega, kar ponuja njen zadek, ampak tudi zaradi motorja, ki se je nahajal v njenem nosu. To je v tem trenutku najmanjši dizelski agregat, ki se je kadarkoli znašel v Vectri in hkrati - morda ne boste verjeli - tudi najzmogljivejši. Številke na papirju so naravnost zavidljive. 150 ’konjev’ in 315 ’njutnov’. Moč se na prednji kolesi prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika. In kaj več bi si še lahko zaželeli?
S tem strojem Vectra suvereno pospešuje, tudi ko je hitrost že krepko prekoračila dovoljene omejitve. In to kljub 1633 kilogramom lastne mase. Da je motor prostorninsko nekoliko majhen, ugotovite le v najnižjih dveh prestavah. Pa še to v trenutku, ko sunkovite pohodite stopalko za plin. Motor v celoti zaživi šele, ko igla na merilniku vrtljajev prileze do številke 2000. Zato pa je od tam dalje prav živahno. Da je ob tem odlična tudi lega tega vozila na cesti, pa najverjetneje ni več treba pisati.
Je pa to vseeno dobro vedeti. Vsaj ko govorimo o tako zmogljivem in dovršenem motorju, kot ga je imela ta Vectra v svojem nosu. Če ne zaradi drugega, tudi zato, ker boste najverjetneje večino časa zazrti predvsem v njen zadek.
Matevž Korošec
Foto Aleš Pavletič
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 31.163,41 € |
Cena testnega modela: | 33.007,85 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 212 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Motor: | 1910-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1910 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - največji navor 315 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/50 R 17 W (Goodyear Eagle NCT 5). |
Zmogljivost: | največja hitrost 212 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,5 s - poraba goriva (ECE) 7,8/5,1/6,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1625 kg - dovoljena skupna masa 2160 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4822 mm - širina 1798 mm - višina 1500 mm - prtljažnik 530-1850 l - posoda za gorivo 60 l. |
T = 26 °C / p = 1017 mbar / rel. vl. = 60 % / Stanje kilometrskega števca: 3708 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 133km/h) |
1000m z mesta: | 31,4s ( 170km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,1/18,1s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,6/17,2s |
Največja hitrost: | 212km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,0m |
AM meja: | 40m |