Podaljšani test: Opel Zafira 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop Innovation - prtljažnik za kolesa Flex-Fix

Na podaljšanem testu Opla Zafire smo ugotavljali, da gre za limuzinski kombi stare šole, kakršni se kljub svojim prednostim žal čedalje bolj umikajo križancem. Zafira se kot edini avtomobil svoje vrste lahko pohvali tudi s prtljažnikom za kolesa Flex-Fix, ki je vgrajen v zadnji odbijač in smo se mu tokrat bolj natančno posvetili.

Podaljšani test: Opel Zafira 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop Innovation - prtljažnik za kolesa Flex-Fix (foto: Urban Bat) Urban Bat
15. 2. 2018

Opel ima že dobro desetletje izkušenj s takšnim prtljažnikom, saj so ga že leta 2006 prvič ponudili v četrti generaciji Corse. Ob nastopu prejšnje generacije ga je dobila tudi Zafira, v kateri je še vedno na voljo. V okviru dodatne opreme se je tako znašel tudi v Zafiri, ki je v našem podaljšanem testu, in seveda smo ga preizkusili.

Oceno prtljažnika smo zaupali kar našemu tehničnemu uredniku Urbanu Batu, ki je v prostem času navdušen kolesar. Kot je povedal, se mu uporaba prtljažnika zdi dovolj preprosta in praktična, a je tudi nekoliko omejena. Prtljažnik je v osnovi sicer namenjen prevozu dveh koles – na voljo je tudi dodatek za dodatni dve, ki pa ga v testnem avtomobilu ni – a nanj ne gresta vedno tudi zares dve kolesi. V mislih ima težkokategornike, polnovzmetena gorska kolesa z velikimi 27-palčnimi kolesi in debelimi karbonskimi okvirji. Urban pravi, da mu je na prtljažnik uspelo namestiti le eno tako kolo, a ko je bilo na njem, je bila vožnja zanesljiva in varna.

Cestno kolo manjših dimenzij je veliko lažje pritrditi na prtljažnik, zato Urban pravi, da pride prav predvsem tistim, ki imajo kolesa 'normalnih' dimenzij, kakršni so tudi cestne specialke in večina treking ter manj zahtevnih gorskih koles. V tem primeru je takšen prtljažnik, ki je vedno pri roki, lahko zelo uporaben, tudi zato, ker ga je s kolesi na njem mogoče prikladno nagniti navzdol in s tem omogočiti odpiranje vrat, in ker ima tudi ključavnico, s katero dodatno zavarujemo kolesa pred krajo. Verjetno je še najbolj primeren za družinsko uporabo, ko oče in mama lahko svoji kolesi pritrdita na prtljažnika, manjša otroška pa se peljejo v prtljažniku. Nekoliko nerodno je tudi, da je treba pred uporabo prtljažnika nanj z zadnjih vrat prestaviti tudi registrsko tablico.

Žal z 970 evri doplačila takšen prtljažnik ni ravno poceni. Za podoben denar lahko namreč kupite že zelo kakovosten poprodajni prtljažnik za kolesa in kljuko, ki jo lahko uporabite tudi za vleko prikolice, ali pa strešni prtljažnik, na katerega lahko denimo pritrdimo tudi strešni kovček. Je pa res, da je prtljažnik Flex-Fix vedno pri roki in ga ni treba na avtomobil pritrjevati vsakič znova, ko bi radi s seboj peljali kolo.

Prtljažnik za kolesa, ki ga po uporabi zložite v odbijač, ima tudi drugo manj očitno prednost. Kadar ga ne potrebujete, ga morate nujno pospraviti, saj se sicer ne morete voziti. S tem prtljažnik zavarujete pred prekomerno obrabo, pripomorete pa tudi k večji gospodarnosti vožnje, saj lahko prtljažnik, ki ga neuporabljenega vozite naokrog, precej poruši aerodinamiko avtomobila in pripomore k povečani porabi goriva. Ta je lahko precejšnja, tudi če vozite kolesa. Sodelavci nemške revije Autobild so pred leti ugotovili, da se že poraba goriva s precej aerodinamičnim strešnim kovčkom na avtomobilu poveča kar za liter na 100 kilometrov, prevoz koles pa je še bolj negospodaren. Vsako posamezno kolo na strehi namreč pripomore k 1,2 litra večji porabi na 100 kilometrov. Če so kolesa zadaj, je še slabše, saj povzročajo neugodne zračne vrtince, ki močno poslabšajo količnik zračnega upora avtomobila in še povečajo porabo goriva.

Seveda med razmeroma kratkimi vožnji po Sloveniji povečanja porabe goriva ne boste res občutili v denarnici, če se odpravljate na daljše potovanje, pa je premislek že na mestu.

Preberite še:

PODALJŠANI TEST Opel Zafira Innovation 2,0 CDTI Ecotec Start/Stop - Stara šola

Kratki test: Opel Zafira 1.6 CDTI Innovation

Opel Zafira 2.0 CDTI Ecotec Start/ Stop Innovation

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 28.270 €
Cena testnega modela: 36.735 €

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.489 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm 3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Continental Conti Sport Contact 3).
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO 2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.748 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.884 mm – višina 1.660mm – medosna razdalja 2.760 mm – prtljažnik 710–1.860 l – posoda za gorivo 58 l.

Naše meritve

T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 16.421 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,5/13,1s (V./VI.)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,5m
AM meja: 40m

Preberite tudi

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri