Peugeot 1007 je zelo nenavaden majhen mestni avtomobil, drugačen in ekskluziven. Bolj ekskluzivnega, kot je 1.6 16V 2 Tronic Sporty, pa ni. Vrh ponudbe, torej.
Ne bomo skrivali dejstva, da je 1007 posebnež, ki ni namenjen vsakomur. To ne nazadnje pove že njegova cena. Zanj je v osnovni izvedbi s tem motorjem, ki zmore 109 KM in vozniku lajša delo s samodejnim menjalnikom, je zanj treba odšteti 3.895.000 tolarjev. To ni malo denarja za avto, ki v dolžino meri 3.731 mm.
Naš testni Peugeot, ki je bil polno naložen z vso možno dodatno in varnostno opremo, pa je stal kar 4.709.000 tolarjev. Drago, in če se vam je ob tem naredil cmok v grlu, lahko takoj nehate brati ta test. Pri Peugeotu imajo za vas bogato paleto cenejših, a prav tako dobrih avtomobilov. Samo za lažjo predstavo: prodajno superuspešni in po vseh letih, kar obstaja na trgu, še vedno moderni 206 z 1, 6-litrskim bencinskim motorjem vas bo stal okrogla dva milijona tolarjev manj!
Seveda pa lahko ta test berete naprej tudi samo iz radovednosti, kaj več ponudi 1007 za to razliko v denarju.
Ekskluzivnost je, kot smo že omenili, ena pomembnejših lastnosti, nič manj pa ne šteje vsa všita varnost. Peugeot 1007 se namreč lahko pohvali s petimi zvezdicami testov varnosti Euro NCAP, kjer je dosegel 36 točk. Seznam varnostne opreme se vsekakor začne pri bočnih ojačitvah in zmečkljivih conah, ki vsrkajo energijo med trkom. 1007 ima kar sedem varnostnih blazin (2x čelna, 1x pod volanom, 2x zavesa, 2x bočna), sisteme ABS, ESP in ASR, če naštejemo le najpomembnejše varnostne elemente. Na cesti vsa ta elektronska pomagala dobro delujejo.
Po suhi cesti s tem Peugeotom tako ali tako težav ni tudi, ko voznik zahteva veliko vozne dinamike. Zares pa blesti v mokrem. Meja zdrsa je pri 1007 zelo visoko postavljena. S svojo zanesljivostjo nas je vsekakor presenetil in ne bomo veliko zgrešili, če zapišemo, da je to eden najvarnejših majhnih avtomobilov. Vozniku elektronika vsekakor pomaga in pravi čas sporoči, da je blizu meje oprijema, oziroma mu pomaga, ko to mejo zaradi pretiravanja prekorači.
Zadovoljni smo bili tudi z limuzinsko ravnijo opreme, celo Peugeotov luksuzni 407 se ne bi sramoval dobro delujoče samodejne klimatske naprave, kakovostnega avdiosistema, GPS-navigacije z barvnim zaslonom, telefona, električnega pomika obeh šip in zapiranja ter odpiranja stranskih vrat s pritiskom na gumb. No, glede tega je 1007 zares posebnež. Da se vam vrata na široko odprejo, vam ni treba na glas zavpiti: Sezam, odpri se, prav tako ni nujno, da vam je ime Ali Baba, in tudi 40 razbojnikov ne boste potrebovali.
Dovolj bo en sam pritisk na gumb ključa, če bi radi vstopili, in en pritisk na gumb na notranji strani vrat, če bi radi izstopili. Bi pa bila dobra šala, če bi se pred prijatelji malce pozabavali in ’čudežno’ odprli vrata. Da bo trik uspel, pa ne jamčimo, saj se po cestah vozi že toliko Tisočsedmic, da so zagotovo že videli, kako odpira vrata.
Prav zaradi teh vrat se mali Peugeot lahko pohvali z zelo veliko vstopno-izstopno odprtino. Ta v širino meri kar 920 mm, v praksi pa pomeni, da boste tako na sprednji kot na zadnji sedež sedli brez težav, hitro in brez plezanja prek zloženega sprednjega sedeža. Sami bi si sicer želeli zadaj tri sedeže (avto bi bil tako registriran za pet potnikov), a bi potem zadaj sedeli precej utesnjeno. Na dveh naprej preklopljivih sedežih pa se tako sedi zelo udobno. Majhen prtljažnik, ki v osnovi meri 178 litrov, se ob preklopljenih sedežih poveča na 360 litrov. Ni prav veliko, za otroški voziček ali kaj podobnega pa se ob osnovni postavitvi sedežev na srečo najde dovolj prostora.
Za konec še besedo ali dve o kombinaciji motorja in robotiziranega menjalnika. V osnovi je zamisel dobra, če vozite zmerno in vam udobje samodejnega menjalnika veliko pomeni. Vse, ki napis ’Sporty’ na koncu imena tega avtomobila jemljejo resno in pričakujejo, da jim bo omogočil športne užitke, pa moramo razočarati, da je na tem avtomobilu športna le podoba (športna notranjost in zunanjost). Menjalnik je, povedano po domače, len, pretika počasi, za naše kriterije velikokrat prepočasi. Pogled na naše meritve pa pove, da tudi pospeški niso prav športni. Trinajst sekund od 0 do 100 km/h je le malce preveč, da bi avto upravičil športno ime.
Morda je bila še najbolj športna poraba goriva. Največja je znašala kar 10, 2 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov! Ob zelo pazljivi vožnji pa je padla na najnižje povprečje 6, 8 litra.
Skratka, ta Peugeot ni prav poceni, prav tako ni med najvarčnejšimi avtomobili, je pa udoben, zelo varen in nenavaden. Ni za vsakogar, a za tiste, ki jim je všeč, je ravno pravšnji.
Peter Kavčič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.253,55 € |
Cena testnega modela: | 19.650,31 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,8 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,6l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1587 cm3 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 5800/min - največji navor 147 Nm pri 4000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski robotizirani menjalnik - gume 195/50 R 16 V (Dunlop SP Sport 01). |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,8 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,4/6,6 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1346 kg - dovoljena skupna masa 1596 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3731 mm - širina 1686 mm - višina 1620 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 40 l. |
Prtljažnik: | 178-364 l |
T=24 °C / p= 1004 mbar / rel. vl.: 55 % /Stanje km števca: 4873 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 123km/h) |
1000m z mesta: | 34,1s ( 156km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,4s |
Največja hitrost: | 186km/h (V.) |
poraba na testu: | 9,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 43m |
-
Imate denar? Kako drugačni si želite biti, kako udobno in varno se želite voziti? Zelo? Če iščete mestni avto, je ta Peugeot verjetno ena najbolj vročih alternativ zdaj. Za vse, ki jim je najpomembnejša cena, pa ima Peugeot v svoji paleti zagotovo boljši avtomobil.