Peugeot je pred tremi leti opustil kombijevsko različico Peugeota 208, ki je bila pri njegovih dveh predhodnikih samoumevna, namesto nje pa ponudil križanca. Odločitev je bila očitno dobra, saj je Peugeot 2008 v treh letih prepričal dobrega pol milijona voznikov in se dodobra uveljavil v avtomobilski krajini. Z letošnjim letom je na voljo osvežen in predvsem oblikovno bolj drzen.
Zunanjih sprememb ni prav veliko, zato pa so toliko bolj očitne. Za boljšo vidljivost in atraktivnost zadka skrbijo LED-luči s tridimenzionalno grafiko, spredaj, kjer je osvežitev najbolj očitna, pa navpično postavljena maska hladilnika s Peugeotovim levom, posledično povišan pokrov motorja in temu prilagojen odbijač poskrbijo, da ima Peugeot 2008 bolj odločen nastop in kaže tudi nekaj terenske naravnanosti. K privlačnemu videzu vsekakor svoje prispeva tudi živahna rdeča barva testnega avtomobila.
Terenska naravnanost se s tem tudi bolj ali manj konča. Peugeot v tem avtomobilu sicer ponuja sistem Grip Control, ki s pomočjo elektronskega upravljanja zavor na prednjih kolesih vozniku pomaga pri vožnji po bolj zahtevni podlagi, a testni Peugeot 2008 z njim ni bil opremljen. Njegova prava narava se kljub terenskemu videzu skriva v prilagodljivosti urbanemu okolju, ki mu ustrezata tako – tudi zaradi pričakovanj organizacije Euroncap – vse bolj obvezni sistem za preprečevanje naleta Active City Brake, ki je v tem primeru žal na voljo le za doplačilo, kot tudi – prav tako doplačilni – sistem za samodejno parkiranje, ki negotovim voznikom učinkovito olajša bočno parkiranje. Potniški prostor je bolj ali manj enak kot prej, kar ni slabo.
Nekoliko večja oddaljenost dna od tal omogoča udobno vstopanje na razmeroma visoke sedeže, zaradi višjega položaja sedenja pa je odlična tudi preglednost pri vožnji naprej, ki jo v obratni smeri motijo precej zajetni stebrički. Vozniku je pri vzvratni vožnji zato zares v pomoč vzvratna kamera s prikazom na osrednjem zaslonu. Za dotik občutljivi zaslon ostaja tudi osrednji del upravljanja pripomočkov. Oblikovalci se seveda niso dotikali ureditve i-Cockpita z neposredno majhnim, a kljub temu lahkotnim volanskim obročem in nadenj razvrščenimi merilniki, ki pri uporabnikih še vedno vzbuja različne odzive.
Nekateri se na takšno ureditev navadijo takoj, nekateri nekoliko pozneje, končno pa vsakomur uspe najti pravi položaj za volanom. Voznike bi gotovo moral navdušiti motor 1.2 THP PureTech, ki se z močjo 130 'konj' in navorom 230 njutonmetrov dobro izkaže tako v naseljih in na medkrajevnih poteh kot tudi tedaj, ko voznik premaguje gorske serpentine ali pa lenobno križari po avtocesti. V kombinaciji z natančnim šeststopenjskim menjalnikom je odziven, poskočen in tih, čeprav s precej trivaljniško robatim prizvokom. Suvereno pospešuje vse od najnižjih vrtljajev in je lahko dovolj gospodaren, da ne potrebuje prepogostega obiskovanja črpalk. Vsaj če sodimo po normni porabi goriva. Peugeot 2008 torej tudi po osvežitvi ostaja majhen križanec, ki bi ga pri nakupovalnih načrtih morali upoštevati tisti, ki so jim prednosti njegovega avtomobilskega razreda blizu.
Matija Janežič foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 18.830 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 20.981 € |
Moč: | 96kW (130 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.124 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.119 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 V (Goodyear EfficientGrip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.675 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.159 mm – širina 1.739 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.537 mm – prtljažnik 350–1.172 l – posoda za gorivo 50 l. |
Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.252 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,8/12,5s (IV./V) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,4/14,0 ss (V./VI.) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 35,8m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Peugeot 2008 po osvežitvi nastopa še bolj samozavestno kot do zdaj, a je kljub terenskemu videzu bolj naklonjen urbanemu okolju. Navduši predvsem poskočen in razmeroma gospodaren motor.