Peugeot 206+ 1.4 (55 kW) Style

4. 5. 2010 | Aljoša Mrak
Deli

V začetku leta 1999, nekaj mesecev po ­mednarodni predstavitvi (konec 1998), je kolega Igor Pucihar v veliki Avtomagazinov test Peugeota 206 pod naslovom Pariški vrabček zapisal: »Peugeot 206 bo imel težko delo, ki ga je tako uspešno začrtal 205.« V 2010 dodajamo, da dela še ni končal!

Če neki avtomobil na trgu preživi 12 let, je treba oblikovalcem, strategom, inženirjem, vodstvu in mogoče še komu iz srca čestitati. Z 206 jim je uspelo tisto, kar si želijo vsi v avtomobilski industriji: pisati zgodovino.

Narediti avtomobil, ki bo po 12 letih še vedno lep, v bistvu sodobnih oblik, predvsem pa z ugodnim razmerjem med ponujenim in količino vloženega denarja, ti verjetno uspe samo enkrat. Ali pa še to ne.

Peugeotu je uspelo z modelom 206, ki je že zdavnaj odplačal ves vloženi trud in upravičil finančni načrt. Zdaj je na vrsti dobiček, zaslužek, saj so stroji že zdavnaj odplačani.

O obliki verjetno ni vredno izgubljati veliko besed. Še vedno je ljubljenec ženskih src in še vedno je moški za volanom (običajno) zgolj zato, ker ona ni mogla na pot. V nasprotju s precej bolj odraslim 207 je 206 prikupno majhen, zato tudi odlično pregleden izza volana, in dokler ne sedite v novejšem avtomobilu, se manj zahtevnim voznikom kmalu zazdi, da mu nič ne manjka.

V zrelem obdobju življenja je dobil nekaj novih potez, ki spominjajo na večje modele (sprednji del, svetlobna telesa), drugače pa je osnovna podoba skoraj enaka tisti iz prejšnjega tisočletja. He, he, to se pa sliši že kar malce strašno, kajne?

Dekleta, če bo to vaš prvi avtomobil, potem (verjetno) ne boste pogrešale prav nič. Pred nakupom velja le opozorilo, da v prodajnem salonu ne smete sesti v 207. Potem hitro zaznaš, da so novi avtomobili zelo zrasli, da je naslednik v dolžino daljši kar za 195 mm, za 98 mm več pa je tudi prostora za ramena potnikov na sprednjih sedežih.

A velikost ni vse, sem nekje slišal. Dvestošestici po dobrem desetletju priznavamo, da je zunaj še zelo sveža, za notranjost pa tega ne moremo trditi.

Vrtljiva stikala za prezračevanje in klimatizacijo so že zdavnaj romala na odpad zgodovine, saj sodobno oblikovanje privilegira priročnejše in prostorsko manj potratne gumbe. Podobno zastarelo deluje tanek in majhen zaslon na vrhu sredinske konzole, ki v 206+ prikazuje samo osnovne podatke o radiu, nanj pa ne morete priklicati podatkov iz potovalnega računalnika, saj ga ni.

In medtem ko brez nekaterih podatkov zlahka preživiš (recimo brez povprečne porabe goriva, ki jo lahko sproti izračunaš na bencinski črpalki), pa smo sploh pozimi zelo pogrešali prikaz zunanje temperature.

Od varnostnih sistemov ima 206+ samo dve varnostni blazini in sistem ABS, za stranski varnostni blazini je treba doplačati 200 evrov, za tempomat in omejevalnik hitrosti pa še dodatnih 200. ESP? Pozabite.

Zato pa razvaja z dnevnimi lučmi (ha, nekateri tekmeci kljub novejšemu letniku izdelave tega še zdaj ne ponujajo! ), mehansko klimatsko napravo, servovolanom, (zelo glasno) osrednjo ključavnico in električno pomočjo pri upravljanju sprednjih šip.

No, glavna razlika med 206+ in 207 je prav gotovo v varnosti (207 spada v razred odličnežev pri testu EuroNCAP, 206 je s štiri zvezdicami dandanes zgolj dober) in položaju za volanom. Medtem ko je 207 prav kraljevski, pri čemer mislimo tako na velikost kot ergonomijo, bodo v 206+ zadovoljni le manjši vozniki. Sedež smo grajali že pred 12 leti in verjemite, z leti ni postal nič boljši.

Je preprosto premehak, s premalo bočnimi oporami, predvsem pa s prekratko sedalno površino. Skupaj z oddaljenim volanskim obročem boste imeli občutek, da so stopalke preblizu, volanski obroč pa predaleč. In če imate otroke, boste pogrešali še kakšen centimeter več na zadnji klopi in v prtljažniku, ki ga je samo 245 litrov. Večji 207 ima 270-litrski osnovni prtljažnik, pa tudi deljivo zadnjo klop, s čimer se 206 ne more pohvaliti.

Že v prejšnjem tisočletju (uf, zveni, kot bi pisali o kočiji) smo bili navdušeni nad preglednostjo, kar bo tudi v 2010 pisano na kožo mladim dekletom. 1, 4-litrski bencinski motor s 75 'konji' ni biser tehnike, vsaj ne v dobi prostorninsko majhnih in s turbopuhali opremljenih agregatov.

A ne bodimo požrešni, saj delo opravlja povsem dovolj dobro. Dokler nočete biti najhitrejši na avtocesti (pet prestav), je uglajen in razmeroma varčen, v nizkih vrtljajih pa dovolj poskočen, da vas mestni sotrpini ne bodo grdo gledali.

Navora je dovolj tudi takrat, ko boste na zabavo odpeljali vse najboljše prijatelje, o vleki počitniške prikolice pa verjetno ne premišljujete, kajne? Mehaniki smo med minuse pripisali le glasen in nenatančen menjalnik (ne vem, kaj je bolj zoprno, ali poslušati zobnike ali komentarje, češ, poglej ga, nima pojma . . ), smo pa od prvega testa še vedno zadovoljni s predvidljivim podvozjem in primerno odzivnim servovolanom.

In medtem ko smo leta 1999 hvalili vodljivost in stabilnost, bomo danes pohvalili le predvidljivost. Prav vodljivost in stabilnost sta pri novih avtomobilih zelo napredovali, kar mogoče niti ni čudno, saj so (večje) gume izdatnejši medosni razdalji v prid romale na skrajne kote (že tako večjih) avtomobilov. Ostaja pa okretnost, zaradi katere je 206 med prijetnejšimi avtomobili v mestni džungli.

Kolega Pucihar je veliki test zaključil z besedami, da sta največji prednosti tega avtomobila izvirna oblika in privlačnost za nežnejši spol. V 2010 pa lahko le dodamo: še vedno.

Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.990 €
Cena testnega modela: 9.680 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,1 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.360 cm? – največja moč 55 kW (75 KM) pri 5.500/min – največji navor 120 Nm pri 3.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 14 T (Michelin Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,1 s – poraba goriva (ECE) 9,1/4,8/6,3 l/100 km, izpust CO2 150 g/km.
Mase: prazno vozilo 952 kg – dovoljena skupna masa 1.420 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.872 mm – širina 1.655 mm – višina 1.446 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 245–1.130 l
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.040 mbar / rel. vl. = 45 % / Stanje kilometrskega števca: 3.787 km
Pospešek 0-100km: 13,6s
402m z mesta: 18,9s ( 117km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,6s
Prožnost 80-120km/h: 19,3s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,6m
AM meja: 42m
Ocena
  • V uredništvu smo se smejali, da lahko rubriko hvalimo in grajamo kar prepišemo. A kriteriji so v 12 letih precej ostrejši, predvsem pri varnosti, prostornosti, ergonomiji in gospodarnosti (tudi ekologiji). Ostaja pa 206 tudi z oznako + oblikovno zimzelen.

Hvalimo in grajamo
motor
cena
(še vedno) všečna zunanja oblika
preglednost
menjalnik
nima potovalnega računalnika (niti prikaza zunanje temperature)
nima deljivega naslona zadnje klopi
varnost (starost osnovne konstrukcije)
položaj za volanom