Peugeot 206 1,6 XT

6. 10. 2000
Deli

V našo supertestno floto smo torej v začetku tega leta sprejeli sicer pri slovenskih kupcih nadvse priljubljenega Peugeotovega novinca 206. Čeprav avtomobil spada med manjše, prej bi rekli mestne dirkače, mu seveda velikokrat zaupamo naloge »za velike«.

Tako ni čudno, da smo v vsega šestih mesecih že nabrali poštenih 20.000 kilometrov, kar pomeni, da se njegov motor lahko le redko zares ohladi in da pridno požira kilometre po vsej Evropi. Bil je med drugim na dveh dirkah formule 1 in seveda poleti na obveznem morju. Zato nam bo kmalu lahko pokazal svoj pravi obraz. Ali če povem natančneje, nam ga je že začel kazati.

Naj to pot začnemo naše testno poročilo malce drugače: najprej si poglejmo, s čim se je testnim voznikom zameril. Dušan se z njim nikakor ne more sprijazniti, najbolj mu zameri sedeže in neustrezen položaj za volanom, kar na daljših vožnjah najbolj čuti njegov hrbet.

Drugi vozniki so se najprej pritoževali nad predolgo ročico menjalnika, za spoznanje prevelikim volanom, osebno pa mu še najbolj zamerim tri stvari: stopenjsko nastavljiv naklon sprednjih sedežev (vmes so Japonci dojeli, da v Evropi ta način prilagajanja sedežev pač ne vžge, in to upravičeno), stikali za električni dvig stranskih šip so zanimivo skrili na sredinski most, da moraš pri približevanju kakšni cestninski postaji vsakokrat s pogledom iskati stikalo. In tretjič, obvolanska ročica za upravljanje radia je popolnoma neuporabna: najpomembnejše funkcije, torej prestavljanja že prej v spomin shranjenih postaj, ta sistem ne premore. Tukaj je na primer Renaultov ali Citroënov (če vzamemo le nacionalno konkurenco) sistem precej boljši.

A moja malenkost je medtem že našla zdravilo za prijetnejše sedenje za volanom - voznikov sedež (oziroma njegov zadnji sedalni del) je nastavljiv po višini, tako da sem si pomagal tudi s tem in od takrat tudi daljše vožnje niso težavne.

Čeprav testni vozniki nis(m)o vedno najnežnejši, za »štampiljki« na sprednjem in zadnjem levem blatniku nismo krivi. Pretesna parkirišča in zelo spretni in uvidevni vozniki na naših parkiriščih so opravili svoje.

Dušan je tudi odkril, da se vzglavnik na sovoznikovem sedežu obnaša po svoje in se ne pusti nastaviti oziroma zelo rad skoči iz vodil. In tudi že nekaj čričkov se je pojavilo, in sicer v obeh sredinskih stebričkih rado zapoje. Na servisu so obljubili, da se bodo temu posvetili.

Vinko je v testno knjigo zapisal opombo, da pogreša ključavnico na sovoznikovem predalu, kajti včasih se le zgodi, da avtomobil počaka kakšen dan na parkirišču na Brniku in takrat taka malenkost lahko prav pride.

Seveda smo vmes tudi pridno zamenjali gume, zelo zadovoljni pa smo lahko z motorjem. V povprečju je doslej porabil 8, 16 litra na 100 kilometrov, vmes pa smo mu enkrat samoiniciativno dolili liter olja. Za boljše zdravje 90 »konjičev«.

Motor je vsekakor ena lepših strani tega avtomobila, čeprav potnike razvaja tudi s sorazmerno prostorno notranjostjo, seveda za velikostni razred, kamor spada. Pa tudi sicer s potovalnim udobjem, če uspe vozniku najti ustrezen položaj za volanom, preseneča in že skoraj razvaja, le sredinski osrednji zaslon je ob prižganih lučeh podnevi popolnoma neviden.

Če nič drugega je na njem ura, tako da je potniki ne vidijo. Razen seveda, če voznik za trenutek ne ugasne luči. In tako je spet je poskrbljeno, da med vožnjo ni dolgčas.

Za mestne vožnje je ta avtomobil več kot primeren, saj je poskočen, lahek za upravljanje in razumnih dimenzij. In njegova sveža podoba je očitno všeč nežnejšemu spolu. Mene je petvratna (in za določene stvari tudi uporabnejša) različica na prvih 20.000 kilometrih popolnoma prepričala. Nekaterim pomanjkljivostim navkljub je »pežojček« dobro na poti.

Andraž Zupančič

Foto: Andraž Zupančič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.567,73 €
Moč: 65kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 10,2:1 - največja moč 65 kW (90 KM) pri 5600/min - največji navor 135 Nm pri 3000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična greda v glavi (veriga) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in vžig (Bosch MP 7.2) - tekočinsko hlajenje 6,2 l - motorno olje 3,2 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 1,950; III. 1,357; IV. 1,054; V. 0,854; vzvratna 3,580 - prestava v diferencialu 3,770 - gume 175/65 R14 H (Michelin Energy XSE)
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,7 s - poraba goriva (ECE) 9,4/5,6/7,0 l/100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, zadaj posamične obese, vzvojni drogovi, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1025 kg - dovoljena skupna masa 1525 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 420 kg - podatka o dovoljeni obremenitvi strehe ni
Zunanje mere: dolžina 3835 mm - širina 1652 mm - višina 1432 mm - medosna razdalja 2440 mm - kolotek spredaj 1435 mm - zadaj 1430 mm - rajdni krog 10,2 m
Notranje mere: dolžina 1560 mm - širina 1380/1360 mm - višina 920-950/910 mm - vzdolžnica 820-1030/810-590 mm - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: normno 245-1130 l
Naše meritve
T = 21 °C - p = 1014 mbar - rel. vl. = 55 %
Pospešek 0-100km: 11,8s
1000m z mesta: 34,1s ( 150km/h)
Največja hitrost: 187km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,6l/100km
poraba na testu: 8,16 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Ocena
  • Testni peugeot sicer ni popoln, saj so naši testniki našteli kar nekaj slabosti. A nobena od njih ni vnebovpijoča, tako da smo lahko z avtomobilom povsem zadovoljni. Konec koncev je to prej mestni avtomobil kot potovalna limuzina in kot takega ga moramo tudi vzeti. In testne kilometre zanesljivo nabira še naprej.

Hvalimo in grajamo
motor
prostornost
sveža podoba
položaj za volanom
obvolanska ročica za upravljanje radia
namestitev stikala za pomik sprednjih šip