Na začetku ni odveč opozorilo vsem bodočim lastnikom Peugeota 206 CC (opozorilo ne velja za bodoče lastnice), naj ga kupijo izključno za svojo dušo.
Menili smo namreč, da je Peugeotovim oblikovalcem uspelo že s predstavitvijo modela 206 pri ženskah vzbuditi vse navdušenje, ki so ga pripravljene izkazati enemu samemu avtomobilu. Toda vse kaže, da smo se krepko zmotili.
Peugeot 206 CC je dokazal, da je v njih skritega več navdušenja, kakor smo lahko slutili. Zato vse moške še enkrat prijazno opozarjamo: Peugeota 206 CC ne kupujte zato, da bi ugajali ženskam, saj si nikoli ne boste povsem na jasnem, kdo ji je pravzaprav všeč - vi ali 206 CC. Njegova zunanja podoba to povsem upravičuje. Francoske avtomobilske kreacije so znane po tem, da ženskim srcem precej ugajajo, in Peugeot je med njimi zagotovo uvrščen najvišje.
Absolutni zmagovalec v zadnjih letih je brez dvoma model 206. Eleganten in hkrati simpatičen, hkrati tudi športen. Slednje z odličnimi rezultati dokazujejo tudi na rallyjih za svetovno prvenstvo. In zdaj je v nekoliko spremenjeni obliki postal še pravi lomilec ženskih src.
Oblikovalci niso imeli lahkega dela, saj so morali ob dveh obrazih (kupe-kabriolet) ohraniti prvotne linije, da bi v obeh podobah ostal vsaj tako všečen kot kombilimuzina. Delo jim je odlično uspelo. Le malo je takšnih, ki jim 206 CC ni všeč, in še tem le takrat, ko se prelevi v kupe.
Toda pustimo obliko ob strani in se posvetimo drugim dobrim in slabim stvarem tega malčka. Med dobre zagotovo sodi streha. Trdo zložljivo streho smo do sedaj poznali le pri Mercedes-Benzu SLK, ki pa seveda ni namenjen množicam. Tega za 206 CC ne moremo trditi, saj je osnovni model na našem trgu na voljo že za 3.129.000 tolarjev. Namesto cene se je pojavil drug problem - preveliko povpraševanje. Zato moramo priznati, da tudi 206 CC ni namenjen vsem. Vendar upajmo, da bodo pri Peugeotu Slovenija ta problem rešili že prihodnje leto, se pravi, da bodo dobili dovolj vozil.
Toda vrnimo se k prednostim trde zložljive strehe. Med bistvene zagotovo sodi uporabnost avtomobila skozi vse leto. To resda velja tudi za klasične kabriolete, vendar le, če dokupite trdo streho. Skozi platneno streho se prebije v potniško kabino precej več vlage, kakor smo vajeni pri avtomobilih s trdo streho. Manjša je možnost, da na parkirišču poškodujejo streho in vas okradejo, poveča se občutek varnosti, saj imate nad glavo pločevino . .
Poleg vsega tega so pri Peugeotu poskrbeli še za eno prednost: električno zlaganje strehe. Morda ne boste verjeli, toda sodi v serijsko opremo. Si je sploh mogoče še kaj zaželeti v kabrioletu tega razreda? Upravljanje je več kot preprosto. Avtomobil mora seveda mirovati in varovalna zavesa v prtljažniku mora biti razpeta, sami pa morate le še sprostiti varovalki, ki spajata streho z okvirjem vetrobranskega stekla in pritisniti na stikalo med prednjima sedežema. Za vse drugo nato poskrbi elektrika. Podoben postopek ponovite, ko želite 206 CC spremeniti iz kabrioleta v kupe.
To pa ni edino udobje, ki ga ponuja 206 CC v serijskem paketu opreme. Poleg električno pomične strehe so električno pomična tudi vsa štiri stekla ter vzvratni ogledali, ki sta tudi ogrevani. Serijski so tudi daljinsko centralno odklepanje in zaklepanje, po višini nastavljiv volanski obroč in voznikov sedež, ABS, volanski servomehanizem, dve varnostni blazini, radio s predvajalnikom zgoščenk in »alu paket« (aluminijasti pragovi, ročica menjalnika in stopalke).
Seveda simpatičen videz, bogata oprema in sprejemljiva cena še niso pogoj za odlično počutje v notranjosti. To ugotovite takoj, ko se usedete v 206 CC. Nizka streha in tudi v najnižjem položaju (pre)visoko nameščen sedež vozniku nikakor ne omogočata dobrega položaja med vožnjo. Edina rešitev je, da sedež pomaknete nekoliko nazaj, toda potem bodo namesto glave nezadovoljne roke, saj bodo morale biti nekoliko preveč iztegnjene. Manj težav ima sopotnik, saj so mu namenili dovolj prostora, presenetljivo prostoren pa je tudi predal pred njim.
Zato pa opustite vse upe tisti, ki pričakujete, da boste na zadnjih sedežih lahko prevažali majhne otroke. Celo psa boste tja zvlekli le s težavo. Zadnja sedeža sta namreč, čeprav imata na pogled povsem ustrezne mere, zgolj zasilna in bosta morda uporabna le za mlade, ki se želijo v poletnih nočeh prepeljati do bližnjih lokalov. Prav presenetljivo velik pa je lahko prtljažnik. Seveda takrat, ko v njem ni strehe.
Toda pozor - 206 CC v osnovi ponuja kar 320 litrov prtljažnega prostora, kar pomeni, da je slednjega celo za 75 litrov več kot v kombilimuzini. Tudi ko vanj zložite streho, imate na voljo še vedno povsem zadovoljivih 150 litrov. Torej dovolj za dva manjša kovčka.
Največji užitek, ki mu je namenjen Peugeot 206 CC, je vožnja. Podvozje je namreč enako kot pri kombilimuzini, torej eno boljših v razredu. To lahko trdimo tudi za motor, saj prenovljeni 1, 6-litrski štirivaljnik zdaj v glavi skriva šestnajst ventilov, kar mu zagotavlja 81 kW/110 KM ter 147 Nm navora. Volanski mehanizem dobro sodeluje s podvozjem in zagotavlja zelo soliden občutek tudi pri večjih hitrostih. Žal tega ne moremo zapisati za menjalnik. Dokler je pretikanje zmerno hitro, opravlja dobro svoje delo, upirati pa se, kadar voznik od njega pričakuje športni značaj. Motor, čeprav ni najmočnejši, podvozje in celo zavore ga namreč zmorejo ponuditi.
Ampak tega morda marsikateri navdušenec od Peugeota 206 CC ne želi in tudi ne pričakuje. Malemu levčku namreč mnogo bolj kot divjanja zunaj strnjenih naselij ustrezajo umirjene vožnje po mestnem središču. Pri tem seveda pritegne veliko pogledov. Je pač eden tistih avtomobilov, ki jih lahko označimo tudi za predmet poželenja.
Matevž Korošec
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.508,85 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s |
Največja hitrost: | 193 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Garancija: | 1 leto splošne garancije, 12 letna garancija na prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 315,89 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 344,68 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 5750/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,7 m/s - specifična moč 50,4 kW/l (68,6 KM/l) - največji navor 147 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg (Bosch ME 7.4) in elektronski vžig (Sagem BBC 2.2) - tekočinsko hlajenje 6,2 l - motorno olje 3,2 l - akumulator 12V, 50 Ah - alternator 80 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 1,950; III. 1,357; IV. 1,054; V. 0,854; vzvratna 3,584 - prestava v diferencialu 3,765 - platišča 6J × 15 - gume 185/55 R 15 (Pirelli P6000), kotalni obseg 1,76 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 32,9 km/h - polnilo za pnevmatike |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 9,5/5,7/6,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kupe/kabriolet - 2 vrata, 2+2 sedeža - samonosna karoserija - Cx=0,35 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzvojne vzmetne palice - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1140 kg - dovoljena skupna masa 1535 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 600 kg - za dovoljeno obremenitev strehe ni podatka |
Zunanje mere: | dolžina 3835 mm - širina 1673 mm - višina 1373 mm - medosna razdalja 2442 mm - kolotek spredaj 1437 mm - zadaj 1425 mm - najmanjša razdalja od tal 165 mm - rajdni krog 10,9 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1370 mm - širina (komolci) spredaj 1390 mm, zadaj 1260 mm - višina nad sedežem spredaj 890-940 mm, zadaj 870 mm - vzdolžnica prednji sedež 830-1020 mm, zadnja klop 400-620 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 390 mm - premer volanskega obroča x mm - posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | (normno) 150-320 l |
T = 6 °C, p = 998 mbar, rel. vl. = 71 % | |
Pospešek 0-100km: | 10,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 31,1s ( 155km/h) |
Največja hitrost: | 190km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,3l/100km |
Najvišja poraba: | 11,2l/100km |
poraba na testu: | 10,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,3m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Ni kaj, priznati moramo, da je Peugeotovim oblikovalcem uspelo zrisati avtomobil, ki bo še dolgo lomil srca. Ne le z zunanjo podobo, ampak tudi s ceno. In če k temu prištejemo še uporabnost skozi vse leto, bogato opremo, dovolj zmogljiv motor in užitek vetra v laseh, lahko brez zadržkov zapišemo, da bo 206 CC zagotovo najbolj vroč kabriolet in kupe letošnjega poletja.