Avtomobili, kot je preizkušeni Peugeot 206, niso najbolj običajni gosti na naših cestah. Morda tudi zato, ker vlada splošno mnenje, da v manjše avtomobile spada le bencinski motor. Kaj pa dizel? »Kje pa, ti preveč ropotajo in tresejo, « se še dobro spominja velika večina na ne tako oddaljeno preteklost.
Včasih je bilo res tako, toda v desetih letih se je spremenilo marsikaj. Med drugim tudi dizelski motorji. In ne boste verjeli, ta v Peugeotu 206 prav nič ne trese in prav nič ne ropota. Sodoben 2, 0-litrski HDi naredi iz malega avtomobila pravo poskočno zverinico, ki ji je najljubše hitro vijuganje po ovinkasti cesti. Dobro lego na cesti in odlično vodljivost dizelski motor le nadgradi, nikakor pa ne naredi iz avtomobila počasnega polža.
Ob dobri ergonomiji in razmerju med volanom, sedežem in stopalkami je vožnja užitek. Nekoliko razočara le menjalnik, katerega prestavna ročica se včasih zatakne, vse skupaj pa še oplemeniti s zoprnim zvokom. No, ravno pri tem je dizelski motor v prednosti pred bencinskim. S takim motorjem v nosu se kar malce razvadite, saj je delo s prestavno ročico bolj v veselje kot potreba.
Navora, ki ga ponuja varčni dizel, je veliko. Motorju ne zmanjka sape niti med prevažanjem štirih odraslih potnikov in nekaj prtljage v strm klanec. Res pa se bodo morda začeli nad utesnjenostjo pritoževati tisti na zadnji klopi in nad pomanjkanjem svežega zraka (še zlasti v vročih poletnih dneh). Vendar s številom potnikov res ni treba pretiravati.
Vedite, da je avtomobil v osnovi namenjen dvema odraslima s kar veliko prtljage ali pa dvema odraslima in dvema otrokoma z malo manj prtljage. Vsekakor še vedno dovolj, da se povprečno velika in povprečno zahtevna slovenska družina odpravi na izlet. Z malo iznajdljivosti se namreč podre zadnja klop, tako da nastane velik in uporaben prtljažnik, v katerega je mogoče naložiti celo dve gorski kolesi in kup obleke.
Seveda gresta potem na izlet le dva potnika. In na dolgih potovanjih se bosta zelo dobro ujela s filozofijo tega avtomobila. 206 2.0 HDi je namreč maratonec, rad ima dolga in razgibana potovanja. Se vam zdi bencin predrag, se vsak dan daleč vozite v službo, radi potujete z avtomobilom, želite avtomobil z majhno porabo goriva? Če je odgovor pritrdilen, potem je ta Peugeot kar pravi.
Peter Kavčič
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.440,66 € |
Cena testnega modela: | 12.341,43 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,6 s |
Največja hitrost: | 180 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,0l/100km |
Motor: | Motor: 4-valjni - vrstni - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 205 Nm pri 1900/min - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda, turbinski polnilnik na izpušne pline, hladilnik polnilnega zraka |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 175/65 R 14 |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,6 s - poraba goriva (ECE) 6,6/4,1/5,0 l/100 km (plinsko olje) |
Mase: | prazno vozilo 1110 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3835 mm - širina 1650 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2440 mm - kolotek spredaj 1435 mm - zadaj 1430 mm - rajdni krog 10,2 m |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,9s ( 152km/h) |
Največja hitrost: | 181km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,8l/100km |
poraba na testu: | 7,4 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Peugeot 206 HDi je sedaj že dobri znanec slovenskih cest. Resda prednjačijo avtomobili z bencinskimi motorji, toda neupravičeno. 2,0-litrski HDi zagotavlja malemu levu poskočnost, vožnja z njim pa po zaslugi obilice navora ne zahteva večjega napora. Pa še poceni se vozite.