Peugeot 206 XA 1.4 HDi

22. 7. 2004 | Aljoša Mrak
Deli

Ste raznašalec pic in morate vsak dan trpeti v zamorjeni ’avtomobilski kripi’ brez klimatske naprave? Namignite šefu, da bi za dobra dva milijona tolarjev lahko kupil tovornega Peugeota 206. Če vas ceni (no, in ima denar), bo zagotovo zagrabil …

Pica ’da te kap’ je tako dišala, da sem s praznim želodcem le težko vijugal po ljubljanskih ulicah. Ko sem vozil Peugeota 206 XA, sem ves čas mislil na raznašalce pic, ki ta posel opravljajo vsakodnevno. Zgleda luštno, ves dan se voziš, spoznavaš fajn punce (zgodbic na ta račun je milijon, koliko je resničnih, pa si lahko tudi mislimo) in mogoče kdaj pa kdaj dobiš celo kakšno napitnino.

A ko jih vidiš, kako se v starih avtomobilih brez klimatske naprave pri 60 stopinjah dušijo v mešanici vonjav različnih pic, kako se poskušajo čim prej prebiti do naročnika in seveda nimajo kje parkirati, potem vemo, da je to zaj… delo. Edina tolažba je, da je pico naročila kakšna ženska družba in zato postane mogoče celo zanimivo …

Šefu namignite, da imajo pri Peugeotu 206 z oznako XA, ki je s 1130-litrsko prostornino prtljažnika kot naročen za ta posel. Je majhen, okreten, s turbodizelskim motorjem celo poskočen in hkrati varčen.

Testni je celo kraljevsko razvajal, saj je imel dve varnostni blazini, radio, dnevne luči, mehansko klimatsko napravo. če ’vam’ kupi takega, vedite, da šefu ni vseeno, kako preživljate vsakodnevne opravke. Potniški prostor je ločen od tovornega dela z debelo mrežo, zadnji del pa je popolnoma osiromašen zvočne izolacije.

Zato ni čudno, da slišite vse dogajanje okrog zadnjih koles, poleg tega pa zaradi manjših vzvratnih ogledal tale Peugeotek zahteva pri vzvratni vožnji malce bolj veščega voznika, sicer bo kmalu ’pobuškan’. Motor s 50 kilovati (68 konji) je kot naročen za hitro in poceni dostavo, le menjalnik je … kako naj to povem, zrel za zamenjavo, saj so gibi prestavne ročice dolgi, prehodi iz prestave v prestavo pa glasni in nenatančni. Halo, načrtovalci pri Peugeotu, ta črna točka Dvestošestice se vleče že precej dolgo!

Zato vedite, dragi ljubitelji pic, če vam bo naslednjič ob soparnem vremenu postregel svež in nasmejan mladenič, ne pa prepoten in slabe volje, se je verjetno pripeljal s takim Peugeotom.

Aljoša Mrak

Foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.639,46 €
Cena testnega modela: 11.680,02 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,7 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1398 cm3 - največja moč 50 kW (68 KM) pri 4000/min - največji navor 150 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 14 T (Goodyear GT3).
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,7 s - poraba goriva (ECE) 5,5/3,6/4,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1061 kg - dovoljena skupna masa 1525 kg.
Zunanje mere: dolžina 3822 mm - širina 1652 mm - višina 1425 mm - prtljažnik 1130 l - posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1007 mbar / rel. vl. = 46 % / Stanje kilometrskega števca: 3383 km
Pospešek 0-100km: 14,5s
402m z mesta: 19,3s ( 114km/h)
1000m z mesta: 35,7s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,4 (V.)s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
poskočnost motorja
majhna poraba goriva
oprema
slabša zvočna izolacija (predvsem zadaj)
slabša preglednost nazaj (majhni vzvratni ogledali)
menjalnik z dolgimi gibi in glasnim delovanjem