Peugeot 207 1.6 16V HDi (66 kW) Premium

1. 3. 2007
Deli

Ne zgodi se, da povprečen kupec malih avtomobilov iz salona odpelje Peugeota 207, vrednega skoraj 20.000 evrov. A izjeme potrjujejo pravilo, pa čeprav gre lahko pri 20 tisočakih tudi za varčevanje.

Razlog za zadnje tiči pod motornim pokrovom, kjer je v testnem Peugeotu 207 'bílo' šibkejše 1, 6-litrsko 'srce', kar se porabe goriva tiče, varčni 66-kilovatni HDi. Vsekakor boljša izbira od motorja 1.4 HDi, ki je bil na našem testu ocenjen kot preslaboten za tega Francoza. Ampak boljša izbira kot 1, 4-litrski bencinski motor z le dvema 'konjema' manj (88 proti 90)?

Naše meritve so pokazale, da je turbodizelski motor precej prožnejši od bencinskega, pri pospeševanju od 0 do 100 kilometrov na uro pa tudi sekundo hitrejši. Tudi končna hitrost je večja (177 km/h proti 168 km/h). Do 1.750 vrtljajev, kjer 1.6 HDi doseže 215 Nm, HDiju sicer ni do pretirano živahnega dela, potem pa se zbudi in zadovolji vsakega srednje zahtevnega voznika. Zahtevnejšim je pač pisana na kožo 109 'konjev' močna različica tega precej razširjenega motorja. HDi v nasprotju z 1, 4-litrskim bencinskim strojem pri dinamičnejši vožnji ne zahteva priganjanja. Ob zmerno težki nogi na stopalki za plin je zadostno tih. Tudi pri hitrosti 130 kilometrov na uro na avtocesti je lahko piš vetra okoli karoserije glasnejši od grgranja dizla, ki še najbolj spomni na to, kaj 'pije' ob mrzlih jutrih. A se kmalu ogreje.

Na našem testu se je HDi izkazal tudi za varčen motor, saj se je povprečna poraba goriva gibala med šestimi in sedmimi litri. To pa je še eden izmed razlogov, zakaj izbrati ta motor in ne po moči podobno obdarjenega bencinskega, ki je pri porabi goriva nekoliko pogoltnejši. A ker se vse začne in konča pri denarju, se lahko jeziček na tehtnici dokončno nagne v prid bencinskemu motorju. Enako opremljeni 1.6 HDi je od 1, 4-litrskega bencinskega dražji za dva tisoč evrov, to pa je že denar, ki odloči … Vendar pri tem odloča še kup dejavnikov, od cene zavarovanj, letno prevoženih kilometrov do vrednosti rabljenega avtomobila in stroškov, povezanih z vzdrževanjem. Če bi bila cenovna razlika manjša, bi izbral turbodizla. Zgolj in samo zato, ker je živahnejši. Ni surov kot marsikateri turbodizel, ampak uglajeno vleče in zadovoljuje z močjo sicer ne preveč zahtevne.

Šesta prestava, ima jih torej 'le' pet, bi turbodizlu koristila še pri kakem privarčevanem decilitru. Sicer potrebe bo šesti marsikdo sploh ne bo opazil, sploh tisti vozniki, ki se držijo avtocestnih omejitev ali po pravilu vozijo pod njimi. O menjalniku smo že veliko zapisali. Je soliden, če prestavno ročico vodiš nežno, ko pa želiš biti hitrejši, z dolgimi in ne prav bliskovitimi in radostnimi gibi spomni na predhodnika 206 in njegovo največjo težavo … To je že četrti test novega Peugeota, ki je le še potrdil dobro podvozje Dvestosedmice, to pa dokazuje, da avtomobilski proizvajalci težijo k čedalje manjši proizvodnji 'mekhejših' avtomobilov. Zabavo ob dinamičnejši vožnji kvari sistem ESP, ki ga je z gumbom resda mogoče izklopiti, a se nad hitrostjo 50 kilometrov na uro ponovno (samodejno) vklopi in varno bdi nad voznikovimi napakami.

Če ste se zaljubili v naslednika Dvestošestice in merite na opremo Premium, se pripravite na razvajanje, ki je bilo v testnem modelu zaradi dodatne opreme (usnjena notranjost, električni pomik stekel tudi zadaj, panoramska steklena streha, navigacijski paket z navigacijo GPS, barvnim zaslonom, predvajalnikom MP3 in CD-strežnikom) že pregrešno.

Ni pa nujno, da za Dvestosedmico odštejete skoraj 20 tisočakov. Kartografija navigacije ni popolna, vrisana so le glavna mesta, brez težav boste lahko zdržali brez (sicer dobrih) usnjenih sedežev, zadaj sedeči naj šipe poganjajo na roke, CD-strežnik in druga oprema pa odžrejo kar nekaj odlagalnih mest. Želeli bi si jih več, a vsaj vemo, kdo jih je 'snedel'.

bese­di­lo: Mitja Reven

foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.740 €
Cena testnega modela: 19.684 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1.560 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min - največji navor 215 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 16 H (Goodyear Eagle Ultra Grip A)
Mase: prazno vozilo 1.197 kg - dovoljena skupna masa 1.680 kg
Zunanje mere: dolžina 4.030 mm - širina 1.720 mm - višina 1472 mm - 923 l - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: - prtljažnik 270
Naše meritve
T=2 °C / p= 1008 mbar / rel. vl.: 61 % /Stanje km števca: 10641 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,1s ( 123km/h)
1000m z mesta: 33,5s ( 154km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8s
Prožnost 80-120km/h: 14,0s
Največja hitrost: 177km/h (V.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,3m
AM meja: 42m
Ocena
  • Pri opremi vam ni treba toliko zapravljati, lahko pa na banki dvignete še dva tisočaka in ju namenite živahnejšim (Peugeotovim) 'konjem'. Ali se vam izplača, veste sami pri sebi najbolj. Mi vam le prišepnemo, da je šibkejši 1.6 HDi za običajnega voznika več kot dovolj.

Hvalimo in grajamo
videz
oprema
položaj za volanom
motor
varnost
govorno upovljanje (navigacija, radio, ...)
menjalnik
ESP ni popolnoma izklopljiv
malo odlagalnih mest (zapolni jih dodatna oprema)
odpiranje posode za gorivo s ključem
"enosmeren" potvalni računalnik