Oznaka CC pri Peugeotu 207 pomeni, da gre za kupe in kabriolet. A če si omislite najmočnejšega CC-ja, ki se bohoti s sodobnim 1, 6-litrskim motorjem in 150 ‘konji’, potem boste imeli v garaži mini RC-ja. V bistvu boste imeli kar RCC-ja!
Za tiste, ki niste prav domači s Peugeotovimi oznakami, naj malce razjasnim številne kratice v uvodu. CC je seveda oznaka za kupe-kabriolet, štirisedežnik prikupnega videza, s katerim lahko (razen če niste štirje majhni in kot prekle suhi mladeniči, ki so si sposodili sestrin avtomobil) prevažate le enega sopotnika, RC pa je s 175 ‘konji’ najzmogljivejši izstrelek družine 207. Da ima športnost v genih, dokazuje z rekordom med prednje gnanimi avtomobili na naši testni stezi v Racelandu. Če pa združimo vetrovni in športni svet (naš testni CC je imel enak motor kot RC, a 15 ‘konjev’ manj), dobimo RCC-ja.
Za Peugeota 207 CC je njegov predhodnik ideal, ki ga zelo verjetno ne bo dosegel. 206 CC je bil namreč izredno dobro prodajan, pravi ljubljenček ženskih voznic. Bil je namreč prvi majhen kupe-kabriolet, ki je zagotavljal predvsem zabavo in užitek, šele pod 20. točko na spisku pa bi lahko našli tudi uporabnost. Saj veste, kaj pravijo punce, za lepoto se splača trpeti.
Prav zato tudi obstajajo čevlji s tako visoko peto, da povprečno veliko dekle prestavijo med košarkarice ali odbojkarice. No, pri CC-ju prav gotovo ne boste trpeli zaradi motorja. Iz 1, 6-litrskega prostora v motornih cilindrih so namreč pri Peugeotu skupaj z nemškimi kolegi pri BMW-ju z zmogljivim turbopuhalom izvlekli kar 110 kW oziroma 150 KM, kar je - to nam lahko verjamete – več kot preveč za majhnega CC-ja. Poskočen postane že od 1.800 vrtljajev, tovarna pa obljublja, da vas pihajoč katapultira od nič do 100 km/h v samo 8, 6 sekunde.
Motor je odličen: je dovolj prožen, da lahko desnica počiva, in hkrati poskočen, da ista roka postane hitro tudi potna. Njegova edina slaba stran bi lahko bila poraba goriva. Dobrih 11 litrov, kolikor smo jih pridelali na testu, bi sicer zlahka zbili za kakšen liter, vendar pa se potem lahko upravičeno vprašamo, ali niste pri izbiri motorja zgrešili poanto? Voznikova desnica pa spet ne bo zadovoljna z menjalnikom.
Pri Peugeotu so stavili na petstopenjski prenos, ki dinamiki vožnje po zaslugi izvrstnega motorja sploh ne škoduje, vendar pa postane vožnja po avtocesti malce zoprna (in potratna). Spet smo nergali čez njegovo nenatančnost ter predvsem čez aluminij na prestavni ročici. Vroče poleti, mrzlo pozimi, predvsem pa drseče, če pri dinamični vožnji ne uporabljate vozniških rokavic.
Smo pa bili navdušeni nad lego. Če predpostavljamo, da so vsi kabrioleti vzvojno slabši kot ‘navadni’ avtomobili s trdo streho, potem je 207 z dobrimi gumami pravi izstrelek, ki obožuje hitre ovinke z zlikano cesto. Podvozje kljub občutnemu zvijanju karoserije dovoljuje velike hitrosti, zavore začnejo protestirati šele po večurnem trpinčenju, volanski mehanizem pa natančno usmerja, čeprav bi si pri dinamični vožnji želeli neposrednejši stik s cesto.
A ker je CC namenjen prvenstveno ženskam, vemo, zakaj taka rešitev. Sedeži so školjkasti in odlično objamejo telo, merilniki so prikupno podloženi z belo podlago in pregledni. Se pa spet sprašujemo, zakaj voznik ne more popolnoma izključiti ESP. No, v bistvu ga lahko (pri manjši hitrosti), a se ta kmalu samodejno vklopi. Za športni avtomobil je to pomanjkljivost.
Streha je električno pomična, zato ni treba odstranjevati ročnih varnostnih zatičev niti se ni treba truditi z dodatnim pritiskanjem na stikalo, ki ukazuje šipam. Le pritisk na gumb (ki ukazuje strehi in šipam), nameščen med prednja sedeža, in nebo se vam bo pokazalo v vsej svoji veličini. Seveda priporočamo namestitev vetrne mreže, ki omeji vrtinčenje zraka, vendar pa ne verjemite zagotovilom, da ne boste potrebovali frizerja.
Varnosti v prid se nad zadnjima sedežema lesketata kromana loka, ne smemo pozabiti tudi na štiri varnostne blazine, udobju v dobro pa štejemo samodejno klimatsko napravo in radio s CD-predvajalnikom (obvolanske komande, možnost poslušanja MP3-datotek).
CC je lahko RCC. Torej boljši, če štejete športnost (boljša lega, več poskočnosti, bolj športna oprema) med odlike. Vendar pa 207 CC kljub sodobnosti konstrukcije, izdatnosti prostora in svežini oblike (zelo verjetno) ne bo nikoli dosegel prodajnih številk 206 CC-ja, saj je bil ta nekoč edini med majhnimi CC-ji, zdaj pa jih ponujajo tudi nekateri tekmeci.
Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.312 € |
Cena testnega modela: | 21.656 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,6 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.800/min – največji navor 240 Nm pri 1.400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 V (Continental SportContact2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 9,6/5,8/7,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.418 kg – dovoljena skupna masa 1.760 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.037 mm – širina 1.750 mm – višina 1.397 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 145–370 l |
T=23 °C / p= 1.060 mbar / rel. vl.: 39 % /Stanje števca: 6.158 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,3s |
---|---|
402m z mesta: | 16,7s ( 137km/h) |
1000m z mesta: | 30,3s ( 175km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,6 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,1 (V.)s |
Največja hitrost: | 210km/h (10,1) |
poraba na testu: | 11,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,2m |
AM meja: | 41m |
-
Peugeot 207 CC Sport z novim, 1,6-litrskim prisilno polnjenim motorjem združuje dva svetova. Z njim lahko uživate v počasni vožnji brez strehe po Portorožu, lahko pa si omislite kupejevsko športnost in ste najhitrejši po Planinskih serpentinah. Vse je odvisno od vašega desnega kazalca (streha), desne noge (plin) in sopotnice (tečnoba). A če je res hudo, je proti Primorski veliko avtostopark ...