Peugeot 306 Hdi

2. 6. 2000
Deli
Peugeot 306 Hdi

Jeseni bo dobil naslednika. Toda Peugeot 306 je še vedno v dobri formi in se lahko kosa s precej mlajšimi tekmeci.

Zadnja pridobitev, preden se bo šestica v njegovem imenu spremenila v sedmico, je 2, 0-litrski turbodizelski motor z neposrednim vbrizgom goriva po sistemu skupnega voda. Gre seveda za znani agregat skupine PSA, ki svojo nalogo opravlja v številnih Peugeotih in Citroënih.

No, kar prav je, da je našel pot tudi pod motorni pokrov modela 306. Ta je bil namreč že na začetku kariere dobro dizelsko opremljen. Stari motor, ki je imel še posredni vbrizg, je sodil med njegove boljše agregate.

To velja tudi za HDi. Motor ima 90 KM, še bolj pa navdušuje 205 Nm navora pri 1900 vrtljajih v minuti. Že od prostega teka naprej se krivulja navora lepo vzpenja, tako da pri speljevanju in pospeševanju iz nizkih vrtljajev ni čutiti nobenega obotavljanja. Krivulja je dovolj zvezna, da motor ne izgubi sape pri višjih vrtljajih, seveda pa je uporabno območje pri dizelskih motorjih manjše kot pri bencinskih in je že zato treba pogosteje posegati po prestavni ročici.

Prijetna lastnost motorja HDi je tudi uglajen tek. Vibracij ni čutiti, ne pri pospeševanju pod obremenitvijo ne pri visokih vrtljajih. Dizelsko šklepetanje je seveda prisotno. Nikoli ni preveč vsiljivo, vendar pa slišno, tako da kakšen dodaten kos zvočne izolacije ne bi bil odveč. Na cesti boste s tem motorjem hitri, na bencinskih črpalkah pa dokaj redek gost.

Do 100 km/h smo pospeševali v 13, 5 sekunde, kar je slabše od tovarniško obljubljenega pospeška. Zato pa so meritve prožnosti potrdile subjektiven vtis: avtomobil dobro »potegne« in pri prehitevanjih ter vožnji v klance ne boste v zadregi. Končnih več kot 180 km/h zadošča za sproščena križarjenja, vendar takrat nekoliko naraste poraba.

Na testu avtomobila nismo preveč priganjali, tako da je v povprečju porabil manj kot sedem litrov plinskega olja na sto kilometrov, ob umirjeni vožnji celo samo dobrih pet litrov. No, tovarniško obljubljene najnižje številke so iz zgodbe o zares disciplinirani vožnji, zato vam jih v praksi verjetno ne bo uspelo doseči.

Leta se levčku najbolj poznajo v notranjosti, predvsem zaradi oglatih oblik armaturne plošče. Tudi sedi se previsoko, sicer pa je prostora na prednjih sedežih in na zadnji klopi dovolj, oblazinjenje je udobno, izdelava preizkušeno dobra…

Davek konstrukciji je treba plačevati tudi pri prtljažniku, saj je treba nakupljeno dvigniti prek dokaj visokega roba.

Povsem na ravni mlajših tekmecev pa je podvozje: udobno na vseh vrstah podlage, zanesljivo na cesti in igrivo vodljivo v ovinkih. Zavore so še komajda zadovoljive, raven pasivne varnosti se z dodatkom ABS in štirimi varnostnimi blazinami zdi dokaj visoka.

Boštjan Jevšek

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 12.520,66 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 205 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - glava iz lahke kovine - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg po sistemu skupnega voda, turbinski polnilnik na izpušne pline (KKK), nadtlak polnilnega zraka 0,95 bara, hladilnik sesalnega zraka - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 4,3 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,350; II. 1,870; III. 1,150; IV. 0,820; V. 0,660; vzvratna 3,333 - diferencial 3,680 - gume 185/65 R 14 (Pirelli P3000)
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,6 s - poraba goriva (ECE) 6,9/4,3/5,2 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vzmetne vzvojne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1210 kg - dovoljena skupna masa 1585 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 590 kg - dovoljena obremenitev strehe 52 kg
Zunanje mere: dolžina 4030 mm - širina 1689 mm - višina 1380 mm - medosna razdalja 2580 mm - kolotek spredaj 1454 mm - zadaj 1423 mm - rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: dolžina 1520 mm - širina 1420/1410 mm - višina 910-940/870 mm - vzdolžnica 850-1040/620-840 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 338-637 l
Naše meritve
T = 17 °C, p = 1014 mbar, rel. vl. = 66 %
Pospešek 0-100km: 13,5s
1000m z mesta: 35,3s ( 149km/h)
Največja hitrost: 184km/h (V.)
Najmanjša poraba: 5,3l/100km
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Ocena
  • 306 HDi je še vedno v dobri formi. Cenovno je dovolj privlačen, da nadoknadi svoj zrelo starost. Dobre cestne manire pa ima tako ali tako že prirojene od rojstva. Z leti so jih Francozi še nekoliko spilili, prav tako tudi kakovost izdelave, in če ne trpite za tem, da se mora v garaži svetiti najnovejši model, se plača razmišljati tudi o tem Peugeotu.

Hvalimo in grajamo
prožen motor
dobre vozne zmogljivosti
majhna poraba goriva
udobno vzmetenje
dobra vodljivost
visok nakladalni rob prtljažnika
zastarela oblika armaturne plošče
previsoko sedenje
zatikajoča se prestavna ročica