Podaljšani test: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 EAT6

Peugeot 308 je z zadnjo prenovo zagotovo bolj svež in prijeten avtomobil, po drugi strani pa žal ne vsebuje vsega, kar pri Peugeotu znajo. Predvsem imamo v mislih notranjost.

Z novo prostorsko ureditvijo i-Cockpit so pri Peugeotu začeli že leta 2012. Francozi pravijo, da je njihova notranjost uspešnica, saj se je zanjo odločilo že več kot milijon kupcev. Po eni strani to sicer drži, po drugi pa seveda ne, saj kupci niso imeli možnosti, da bi se odločili drugače in izbrali staro, klasično notranjo ureditev. Sicer se sliši nenavadno, češ zakaj staro? Predvsem zato, ker so z novo pri Peugeotu prikrajšali nekatere voznike. V dobro smo jim sicer šteli, da so zmanjšali število gumbov, a so to naredili preveč korenito in umaknili skoraj vse gumbe. Hkrati so zmanjšali volanski obroč in ga postavili na novo, za nekatere višje voznike prenizko mesto. Sedenje za volanom Peugeota je bilo tako za večino dobro, za druge pač ne.

In da vse res ni bilo idealno, priča i-Cockpit zadnje generacije, ki so ga predstavili v novem 3008. Z njim so pri Peugeotu vrnili nekaj gumbov, neposredno pod osrednji zaslon, ki je, mimogrede, precej boljši, bolj odziven in z lepšo grafiko. Spremenili so tudi volanski obroč. Prejšnji je bil spodrezan samo na spodnji strani, novega so odrezali tudi na zgornji. S tem so spet razjezili nekatere voznike, vendar hkrati vsem preostalim omogočili boljši pogled na merilnike. No, ti pa so tako ali tako najboljša stran nove notranje ureditve. Pregledni, všečni in digitalni.

Prav zato prenovljenemu 308 do popolnosti, vsaj po mojem mnenju, še nekaj manjka. Po drugi strani pa … kdor doslej vseh novosti ni izkusil, bo zelo zadovoljen tudi s trenutno ureditvijo. Kar je na koncu koncev najpomembneje. Vse drugo namreč sledi modnim trendom, vključno z motorjem in menjalnikom, zaradi česar je, čeprav 'le prenovljeni' 308, zagotovo zanimiv tekmec v svojem razredu.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 20.390 €
Cena testnega modela: 20.041 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.009 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 119 g/km
Mase: prazno vozilo 1.150 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg
Zunanje mere: dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.620 mm– posoda za gorivo 53 l
Prtljažnik: 470–1.309 l