Avtomobili niso le pločevina in nekaj plastike na kolesih, kajne? Če se strinjate, lahko nadaljujemo še s tem, da imajo nekateri avtomobili karakter, če že ne duše. In nekaj tega je ujetega tudi v tem Peugeotu.
Lev v znaku tokrat tudi prinese tisto, kar obljublja, predvsem pa spomni na to, da je ta znamka prežeta z bogato dirkaško tradicijo. Od relija, krožnih dirk, Le Mansa do Dakarja in dirke, kot je Pikes Peak, ki so le vrhunci športne tradicije. Peugeot 308 GT je drugačen od običajne tristoosmice tako navzven kot znotraj. Da gre za nekoliko bolj premijski avto, pokažejo športno oblikovani detajli, 18-palčna lita platišča in luči, ki ob živahni modri barvi dajejo slutiti, da tole vseeno ni čisto navaden avto.
Oprema GT pa se v polnosti razkrije v notranjosti, tu je oblazinjenje bogato z usnjem in alkantaro, svoje pa dodajo rdeči šivi. Volan je nenavaden za nekoga, ki prvič sede v Peugeota, saj ni običajno okrogel, ampak spodaj nekoliko porezan in hoče biti športen. Do neke mere sicer je, a v rokah deluje nekoliko (pre)majhen. Stikala oziroma gumbi za upravljanje na volanu so preprosta, a učinkovita. No, nekoliko manj učinkovito je ročno pretikanje prestav sicer dobrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika z obvolanskimi ročicami. Bolje ga je pustiti v samodejni funkciji, saj tako takrat ob lagodni in sproščujoči vožnji kot tudi ob dinamični vožnji deluje bolje.
Če ste med tistimi, ki iščete športne presežke, predlagamo, da razmislite o katerem drugem hišnem modelu; če bi si življenje radi malo popestrili s športnim zvokom in varno zabavo na kakšni ovinkasti cesti pa 308 GT, pa povsem spodobno opravi svoje delo. S pritiskom na 'čarobno' tipko sport se mu namreč spremeni karakter in (žal le) iz zvočnikov pa se oglasi atraktivno športno renčanje motorja. Čeprav ne gre za cestni dirkalnik, zmore dovolj dinamike, da se sprosti nekaj adrenalina po žilah, ko ga bolj odločno poženeš po ovinkih, ob tem pa podvozje lepo sledi ukazom in predvsem ohranja stik koles z asfaltom.
Vse to zmore, ne da bi ogrozil udobje v potniški kabini, in se bo v njem brez težav peljala tudi cela družina. Lahko rečemo, da pridejo na cilj nasmejani vsi, voznik in potniki. Res gre za avto, ki premore nekaj športnosti, a kljub temu na koncu navduši še zmerna poraba. Dizelski motor s 180 'konji' in zajetnim navorom, ki dopušča prožnost motorju, porabi od pet do šest litrov na 100 kilometrov, odvisno od teže noge in koliko časa motor deluje v programu Sport.
Besedilo: Slavko Petrovčič
Cena testnega modela: | 30.590 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 28.940 € |
Cena testnega modela s popusti: | 28.366 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.427 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 133 kW (180 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40 R 18 W (Michelin Pilot Sport 3) |
Zmogljivost: | največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.425 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.253 mm – širina 1.863 mm – višina 1.447 mm – medosna razdalja 2.620 mm – posoda za gorivo 53 l |
Prtljažnik: | 610 l |
T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.604 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,1s |
---|---|
402m z mesta: | 16,7s ( 138km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 35,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
-
Športni videz s pritiskom gumba Sport dobi tudi zvočno in dinamično kuliso, saj avto postane poskočen, ko se sprosti vseh 180 'konjev'. Ob tem pa prijetno presenetita udobje med vožnjo in zmerna poraba goriva