Peugeot 308 SW 2.0 HDi Premium Pack

28. 11. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Kaj družine najbolj potrebujejo? Lahko naredimo seznam, a bomo krajši. Peugeot 308 SW.

Prostornost je tisto, česar ni nikoli preveč. Že sprehod zunaj mesta je za štiričlansko družino z majhnimi otroki prava selitev z vozički, kolesi, plenicami, steklenicami in igračami. Zato bo 308 SW pravi balzam, saj je dovolj majhen, da ga vaša (malce nerodnejša) draga ne bo vsakič znova podrsala ob drug avtomobil, pa še vedno dovolj velik, da vozička in kolesa ni treba puščati doma.

Zadnji trije sedeži so posamični, vsak posebej je vzdolžno pomičen in preklopljiv, ko pa so pospravljeni, omogočajo ravno dno prtljažnika. To bi morali uzakoniti za vsak avtomobil, pravimo očetje pri Avto magazinu! Za lažje natovarjanje so pri Peugeotu poskrbeli še za ločeno odpiranje zadnjega stekla, kar pri selitvah pride še kako prav. Dejstvo pa je, da morate zato preživeti ob pogledu na dve vodili, ki omogočata odpiranje zadnjega stekla, saj nista najlepši detajl tega avtomobila.

Diskretnost oziroma animiranje otrok pa je druga stvar, ki je vredna vsakega evra. Vozniki imamo najraje, če otroci med daljšo vožnjo spijo, zato sta senčnika (ki ju izvlečemo iz vrat in zataknemo ob zgornji rob šipe) vredna zlata. A četudi izgubimo glas ob prepovedi, naj se ne igrajo z njima, se bodo otroci prav s tem kratkočasili. In ju sčasoma strgali, saj je mrežica narejena tako, da bi jo še pazljivejši starši sčasoma poškodovali.

Mizici za prednjima sedežema sta v pomoč, da se otroci zamotijo s kakšno igračko, čeprav je zato nameščanje malčka v otroški sedež oteženo. Ne razumete? Če imate prednja sedeža nameščena primerno nazaj, bo premalo prostora, da bi bilo ob mizici še dovolj manevrskega prostora za otroški sedež in vašega razgrajača. A z malo telovadbe boste tudi to rešili.

Najbolj zadovoljni pa bodo otroci skupaj s starši s panoramsko streho, ki daje v Peugeotu 308 SW občutek svobode. Kot bi bili v kabrioletu, le da ne piha. Seveda lahko z električno pomično notranjo oblogo nebo skrijete, vendar verjemite, tudi ob sončnih dnevih vas svetloba ne bo motila. Pripravite pa se, da vas bodo otroci opozarjali na vsakega ptička, drog električne napeljave ali strešne antene, ki jo bodo opazili.

Dvolitrski turbodizel s 100 kilovati (136 'konji') bo dovolj močan, da boste s šeststopenjskim menjalnikom brez težav lovili najučinkovitejše vrtljaje in s tem zlahka sledili dinamičnim prometnim tokovom. Menjalnik je predvidljiv in udoben, le o kakšni vrhunski točnosti ali hitrosti ne moremo govoriti.

Testni 308 SW je imel že v osnovi najboljšo opremo (Premium Pack), zato nas je razvajal tudi s klimatsko napravo in varoval s številnimi blazinami in z drugimi pripomočki (ABS, ESP . . ), med dodatno opremo pa smo zasledili še 17-palčna aluminijasta platišča, zadnja parkirna tipala in tako imenovani akustični paket. To je v bistvu sistem JBL, ki z 240-vatnim ozvočenjem poskrbi za dobro počutje tudi takrat, ko povečate glasnost. Za 350 dodatnih evrov dobite več slušnega razvajanja, a se morate zaradi zvočnika v prtljažniku odpovedati delčku prostora. Ali je tega vredno, presodite sami.

Na koncu bi se ustavili še pri obliki zadka. Nekateri pravijo, da jim je še kar všeč, drugi trdimo, da je preveč neizrazit glede na dinamičen prednji del. Kaj dinamičen, zelo športen! No, lep ali grd, izrazit ali nesorazmeren, vse skupaj pozabiš, ko odpreš vrata prtljažnika. Takrat se vsi strinjamo, da je . . všečno uporaben!

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.840 €
Cena testnega modela: 25.140 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm? – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 7,2/4,5/5,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.421 kg – dovoljena skupna masa 2.040 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.276 mm – širina 1.815 mm – višina 1.498 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 348–1.201 l
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.184 mbar / rel. vl. = 30 % / Stanje kilometrskega števca: 9.208 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,6s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,1s ( 163km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/12,6s
Prožnost 80-120km/h: 9,3/12,8s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zdi se, kot bi 308 prišel v tista leta, ko postane nakup racionalen. Različica SW je uporabna za družinske selitve, udobna za daljša službena potovanja, zanimiva zaradi panoramske strehe in ... no, kot najdražja na prodajnem seznamu ni ravno poceni. A je vsekakor vredna razmisleka.

Hvalimo in grajamo
videz prednjega dela avtomobila
oprema
prilagodljivost
motor
osvetljenost in preglednost merilnikov
panoramska streha
odklepanje posode za gorivo s ključem
neizrazit videz zadka
prenežna stranska senčnika v zadnjih vratih