Peugeot 308 SW Allure 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Stop&Start Euro 6

26. 7. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

K uspešni vrnitvi med evropske uspešne znamke je pri Peugeotu veliko pripomogel model 308. Tudi evropski avto leta 2014 je izpolnil pričakovanja snovalcev. Takšen z vrha ponudbe je bil naš preizkušeni.

Pri slovenskih kupcih karavanska različica ni tako zelo priljubljena kot na nekaterih drugih trgih, a izkaže se kot zelo uporabna, hkrati pa je na cestah vzbujala kar primerno pozornost, saj je videz prijeten in prepričljiv; avtorju se vsekakor zdi karavan prepričljivejši kot petvratna karoserijska izvedenka. S skorajda vsem, kar je še mogoče izbrati za dodatno zanimivejšo pojavo (na primer z zelo svetlimi usnjenimi sedežnimi prevlekami in panoramskim steklom na strehi), je oko privlačila tudi notranjost.

Glede izbire teh dodatkov so sicer lahko mnenja tudi drugačna, na kar nas je napeljalo vprašanje, kakšne barve pa bodo sedeži čez nekaj let. A za dober vtis je bila oprema notranjosti vsekakor spodbudna. Peugeot z opremskim paketom Allure ponuja veliko, a je seznam vsekakor predolg, da bi ga tu omenjali. V ceno slabih 24 tisočakov pa je vštet tudi pogonski del, ki se je zdel najprijetnejši del tega 308: pri najzmogljivejšem med 1,6-litrskimi turbodizelskimi motornimi različicami so za prenos moči na prednji kolesni par uporabili šeststopenjski samodejni menjalnik. Takšna povezava se za tisti del kupcev, ki iščejo vse za udobno in prijetno vožnjo, zdi najboljša izbira.

Samodejni menjalnik se izkaže za pravo rešitev, dovolj močan motor pa prav tako omogoča kar prijetno in hitro napredovanje, če si kaj takega zaželimo. Če glede hitrosti nismo prezahtevni in dovolj nežno pritiskamo na stopalko za plin, se tudi glede gospodarnosti ta kombinacija pokaže kot povsem sprejemljiva (to potrjujejo tudi naši izidi meritev porabe). Dodatno pa so našemu preizkušenemu 308 namenili še kup opreme – samo za usnjene prevleke je treba dodati 1.700 evrov, med dodatno opremo, ki je ceno povišala za skupno več kot 6.000 evrov, pa spadajo še panoramska streha, kovinska barva, sistem ozvočenja Denon, odklep in zagon brez ključa, sistem za pomoč pri parkiranju (z vzvratno kamero), platišča iz lahke litine, navigacijski sistem ter paket za pomoč pri vožnji z dinamičnim tempomatom.

Razen slednjega, ki ga zaradi neznanega razloga nismo mogli aktivirati, zadeve k varni vožnji ne prispevajo veliko in si jih kupec, ki mu polepšan videz ne pomeni veliko, niti ne privošči. K temu, da bo voznik iz tega 308 SW izstopil zadovoljen, največ prispevata zmogljiv motor in samodejni menjalnik, nekaj pa tudi zelo solidna lega na cesti. Glede udobja se naš preizkušeni 308 bolje 'razume' z gladkimi asfaltnimi cestami, na luknjastih včasih neprijetno prenese preveč tresljajev tudi na potnike v avtu. To pa je tudi edina omembe vredna zamera karavanskemu 308. Večjim in zahtevnejšim voznikom pa priporočamo, da se pred nakupom 308 SW zapeljejo še na daljši preizkus, da preverijo, ali jim je všeč način, kako si pri Peu­geotu predstavljajo voznikov položaj.

Če je voznik manjši in sedež nastavi bliže (majhnemu) volanskemu obroču, nima težav pri pogledu na merilnike prek tega, če pa želi svoj položaj nastaviti tako, da je sedežna površina dlje stran od visoko postavljenih merilnikov, mu lahko pogled na spodnji del zastira prav zgornji del volanskega obroča. Ne smemo pozabiti niti vprašanja, kako se kdo navadi na upravljanje skoraj vseh funkcij naprav prek sredinskega zaslona na dotik. Da zadeva ni preveč prepričljiva, potrjuje tudi Peugeotova najava, da jo bo v kratkem spremenil. A na splošno je 308 SW sprejemljiva izbira za vse, ki iščejo dovolj prijetno obliko in dovolj polno vsebino v sicer prenapolnjenem nižjem srednjem razredu.

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 23.980 €
Cena testnega modela: 30.030 €
Moč: 88kW (120 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.196 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik– gume 225/45 R 17 V (Goodyear Efficient Grip).
Zmogljivost: največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,9 l/100 km, izpust CO2 102 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.295 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.585 mm – širina 1.563 mm – višina 1.461 mm – medosna razdalja 2.730 mm – prtljažnik 660–1.775 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 13 °C / p = 1.018 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 6.604 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,5s ( 128km/h)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Peugeot 308 SW s samodejnim menjalnikom bo zadovoljil tiste, ki jim je všeč udobje, prostornost avtomobila pa je zagotovo tudi pomembna prednost.

Hvalimo in grajamo
gospodarnost z gorivom in zmogljivosti
prostornost, tudi za potnike zadaj
opremljenost
cena, če je v paketu s financiranjem
položaj na vozniškem sedežu in volanski obroč
nepregledna cena ob običajnem nakupu
upravljanje skoraj vseh funkcij prek zaslona na dotik