Peugeot 406 Coupé 2.2 HDi Pack

8. 1. 2004
Deli

Menda je že Kleopatro mučilo dejstvo, da se stara. Srednji vek je navrgel najprej čarovnike, nato alkimiste, sodobna znanost pa vrta v sam DNA. Toda kaže, da človeku (glede staranja) ni pomoči. Narava že ve, zakaj.

Pa ni le človek tisti, tudi vsa živa narava se stara z njim, celo gore se spreminjajo in nič na tem svetu ni večno. Še najmanj tisto, kar je ustvaril človek, vštevši avtomobile.

Toda v skromnem trenutku zgodovine, od včeraj do danes, od avtomobilskega modela do modela se vseeno zdi, da je neka oblika lahko »večna«. Pininfarina, mojster pločevinastih potez štirikolesnikov, je že eno od možnih zagotovil za to. Že sedem let se tako 406 Coupé lahkotno bori s časom, ki v večini primerov neusmiljeno riše gube na večino izdelkov avtomobilske industrije.

Peugeot 406 Coupé se sicer ne more kosati z veliko dražjim in prestižnejšim Ferrarijem 456, ampak podobnost v številski oznaki je pomenljiva. Oba sta po videzu prava kupeja klasične oblikovne zasnove, oba izžarevata elegantno športnost. Seveda pa ima Peugeot eno lepo prednost: je veliko bliže povprečnemu človeku in zato je zanj lahko tudi bolj zanimiv.

Da je še bolj zanimiv, sta poskrbela blag »restyling« zunanjosti, ki ga opazi le ostro oko poznavalca, in pogonski stroj, ki mu v praksi pristoji mnogo bolj, kot se morda to zdi le s papirja. Sodoben turbodizel ima 2, 2 litra prostornine, 16-ventilsko tehniko in sistem vbrizga s skupnim vodom. Vozniku (in potnikom) ni usojeno, da trpijo ob nerodnem tresenju notranjosti ter neljubem in predvsem neelegantnem trušču, saj je kokpit pred motornimi »motnjami« dobro izoliran.

Uživa pa v tistem, v čemer turbodizli krepko vodijo: v navoru! Tega je največ 314 njutonmetrov pri 2000 vrtljajih, ne glede na izbrano prestavo pa lepo potegne že od 1500 vrtljajev v minuti. Na drugem koncu merilnika vrtljajev športne zabave ni: rdeče polje se začne pri številki 5000, motor se zavrti do 4800, a je za pametno vožnjo (varčna, prizanesljiva do motorja, a lahko tudi zelo hitra) povsem dovolj, če se igla ustavi pri 4300 vrtljajih. To je tudi vrednost, kjer ta kupe doseže največjo hitrost (210 kilometrov na uro), kar pomeni, da je tudi potovalna hitrost lahko zelo velika. S tem pa tudi povprečna hitrost vožnje.

Peugeot 406 Coupé je torej lahko zelo hiter, vendar se pri tem športnost v pravem pomenu besede konča. Vožnja je mehka in lahkotna, torej prav nič športno trda, pa tudi sam položaj za volanom ni športno dirkaški; po zaslugi izdatne nastavljivosti (pretežno elektrika) je lahko zelo dober, ne omogoča pa pokončne drže blizu obroča ob idealni oddaljenosti stopalk ter volanskega obroča. Kdor je že vozil Peugeote, bo natanko vedel, o čem govorim.

V Parizu so se zelo potrudili pri vlivanju bahaškega občutka - v dobrem pomenu besede. črno usnje na sedežih (pa tudi na vratih in na konzoli med sedežema) daje na otip odličen občutek in tudi plastika, kar je je, se zdi kakovostna. Celo pogled na zadnja sedeža je takšen, da človeka zamika, da bi ju preskusil; za kolena in glavo bo sicer hitro zmanjkalo prostora, tudi dostop do njiju zahteva nekaj telovadbe, ampak ugodje pri sedenju je vseeno veliko.

Da je 406 Coupé pravi kupe, ne bodo opazili (čutili) le potniki zadaj, tudi s prednjih sedežev je nemogoče spregledati izjemno položnost prednje šipe. In seveda: vrata so dolga, težka, precej toga je tudi vzmet v njih, zato jih z enim prstom ne bo lahko odpreti, in zlesti iz nizkega avtomobila na tesnem parkirišču je vse prej kot lahkotno. Ampak kupejevstvo ima pač tudi nekaj slabih strani.

Nakup takšnega avtomobila vključuje lep paket opreme, ki poskrbi, da je vozniku in potnikom znotraj zares udobno, kolikor pač gre, čeprav ga do popolnosti ločijo detajli. Res je, da kljub vsej opremi, usnju in pretežni črnini (razbiti z elementi kovinskega videza) v spodnjem delu kokpita 406 Coupé znotraj ni tako pregrešno lep kot zunaj, vendar uporabnost in ergonomija zaradi tega ne trpita.

Od tu pa k vožnji. Hladen motor se hitro pregreje, se narahlo strese in steče, prvih nekaj trenutkov se celo pusti slišati, da je dizel. A se hitro umiri. Velja pa, da je motor tudi daleč najboljši del mehanike. Menjalnik sicer lepo in ubogljivo pretika, je pa za športen občutek ročica premehka in med pretikanjem ne daje dovolj povratne informacije.

Rahlo razočara tudi podvozje: kratkih grbin in jam ne požira nežno in čeprav je skoraj v celotnem področju lega na cesti zelo dobra in zanesljiva, utegne zadnja prema bolj zahtevnega voznika na robu fizikalnih meja ujeziti. Njene reakcije so namreč težko predvidljive in ves dober občutek lepe vodljivosti vozila se pri zelo hitri, športni vožnji razblini. Potem na trenutke vskoči še zelo restriktiven ESP (ki se sicer pusti izključiti), nič kaj prijazen pa je tudi zavorni BAS (pripomoček, ki v kritičnih okoliščinah poveča zavorni učinek), ki kljub najsodobnejši elektroniki še ne zmore vedeti, kaj natanko si je zamislil (dober) voznik.

Toda če se ne boste lotevali preskušanja robnih zmogljivosti, vam bo 406 Coupé HDi omogočil veliko voznih užitkov, na koncu pa še razveselil s porabo goriva. Potovalni računalnik vam utegne celo obljubiti (sicer nepreverjenih! ) 1500 kilometrov dometa, na drugi strani pa je lahko varčen tudi pri surovem delu na stopalki plina. Celo v naših testnih razmerah prvih 600 kilometrov sploh nismo pomislili na dolivanje, 700 smo jih zvozili zlahka, z nekaj pazljivosti pa smo prepeljali celo 1100 kilometrov s polno posodo. Pa nismo bili počasni.

Do tega, da bi udaril po mizi in suvereno zatrdil, da je to odličen avtomobil, ne manjka prav dosti. Malenkost tu, malenkost tam, pa še pri tem gre v večini za osebni okus. Nesporno pa je, da so redki tisti, ki se v 406 Coupéja ne zagledajo. Večnost njegove oblike je namreč tista, ki pri njem daleč najbolj pritegne.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.922,55 €
Cena testnega modela: 29.277,25 €
Moč: 98kW (133 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2179 cm3 - največja moč 98 kW (133 KM) pri 4000/min - največji navor 314 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: Motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/55 ZR 16 (Michelin Pilot HX).
Zmogljivost: Največja hitrost 208 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 8,8/4,9/6,4 l/100 km. Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovekov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrtbtnik (20 l); 1 × letalski koveek (36 l); 2 × koveek (68,5 l)
Voz in obese: Kupe - 2 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 12,0 m - posoda za gorivo 70 l.
Mase: Prazno vozilo 1410 kg - dovoljena skupna masa 1835 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovekov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrtbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 2 × kovček (68,5 l)
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,1s ( 130km/h)
1000m z mesta: 31,5s ( 165km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 11,8 (V.)s
Največja hitrost: 210km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,4l/100km
Najvišja poraba: 9,9l/100km
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Napake med testom: Ropot v voznikovih vratih pri zapiranju
Ocena skupaj (329/420)
  • Peugeot 406 Coupé je že na videz večni mladenič, čeden kupe klasiene zasnove, ki navduši z opremo, motorjem, zmogljivostmi in s porabo. Takšen avtomobil je težko bistveno boljši, le lega na cesti na skrajnih mejah mu ni v ponos.

  • Zunanjost (14/15)

    Brez dvoma eden lepših izdelkov avtomobilske industrije. Kljub letom!

  • Notranjost (104/140)

    Kupejevska utesnjenost, a vseeno dobro počutje na prednjih sedežih. Le povprečen položaj za volanom.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Tehnično vrhunski motor mu dobro pristoji. Nekoliko dolga peta prestava menjalnika.

  • Vozne lastnosti (75 /95)

    Lepo vozen avtomobil, razen na skrajni meji. Ostra ESP in BAS, na trenutke neudobno podvozje.

  • Zmogljivost (29/35)

    Dizel lepo pospešuje in je odlično prožen. Potovalna hitrost je lahko zelo velika brez škode za motor.

  • Varnost (35/45)

    Zavorna pot je športno kratka in zaviranje vselej zanesljivo. Slaba vidljivost nazaj, »le« štiri varnostne blazine.

  • Gospodarnost

    Poraba goriva je ugodna, pri pazljivi vožnji celo skromna. Dobra cena, povprečni garancija in izguba vrednosti.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
zunanji videz, brezčasnost linij
motor
poraba
notranji materiali, predvsem usnje
stopalke
merilniki
zadnja prema na fizikalni meji
težka vrata, dostop na zadnjo klop