Da bi bil avtomobil zabaven, se morajo v njem združiti številne lastnosti (predvsem) športnih avtomobilov. Začne se nedvomno z zunanjo podobo vozila, a na žalost nekaterih avtomobilskih proizvajalcev se z njo še zdaleč ne konča. V večini primerov so rezultat tega avtomobili, ki so tehnično povsem korektni, a ne tudi izrazito zabavni za vožnjo.
In kaj naj bi zagotavljalo največ užitkov in zabave med vožnjo? Nedvomno sta v ospredju povezava motorja z menjalnikom in usklajenost podvozja s krmilnim mehanizmom.
Pa začnimo kar na začetku, pri pogonskem ustroju. Tega sta v testnem 407 sestavljala štirivaljni dvolitrski turbodizel in ročni šeststopenjski menjalnik. Pri motorju so v ospredju štiriventilska tehnika v glavi, vbrizg goriva prek skupnega voda zadnje generacije, turbopuhalo s prilagodljivo geometrijo vodilnih lopatic in hladilnik polnilnega zraka.
Končni rezultat se glasi 100 kilovatov (136 konjskih moči) pri 4000 vrt/min in 320 njutonmetrov največjega navora pri 2000 vrt/min, kar je povsem običajno za tovrstni motor. Malo manj običajna pa je možnost začasnega povečanja največjega navora na 340 Nm (motorna elektronika to uravnava samodejno glede na okoliščine vožnje), ki s tem obljublja še boljšo prožnost.
Slednje je bolj stvar teorije kot prakse, saj razvija motor v vseh okoliščinah pogonsko moč in navor dokaj nežno in z manj izrazitim porastom prožnosti v območju 2000 vrt/min, kot smo vajeni pri sodobnih turbodizlih. Tega mu ne bi šteli v minus, če ne bi pred kratkim peljali Volvovega V50 in pred nekaj meseci tudi Fordovega Focusa C-Maxa, ki sta bila opremljena z enakim motorjem. Oba sta bila namreč dosti bolj poskočna v vseh okoliščinah kot Peugeot. Zamerimo mu tudi neodzivnost na trzljaje stopalke za plin (medplin) in splošno neveselje do vrtenja.
Glede dinamike je enako neprepričljiv tudi šeststopenjski ročni menjalnik. Zanj lahko zapišemo, da je še vedno značilno peugeotovski. S tem mislimo predvsem na razmeroma natančne, a rahlo dolge gibe prestavne ročice ter dobro sodelovanje menjalniške drobovine z voznikom pri umirjeni vožnji in njeno manj navdušujoče upiranje med hitrim pretikanjem.
Za zabavno vožnjo ima pomembno vlogo tudi podvozje. Slednje je pri 407 bolj čvrsto kot pri predhodniku, česar se boste razveselili predvsem med ovinki, saj je tam nagibanje karoserije zdaj manjše. Je pa res, da boste zato nekoliko prikrajšani pri udobju vožnje. Zaradi čvrstejšega vzmetenja so tako zdaj bolj zaznavne prečne grbine in podobne kratke neravnine, medtem ko z ostalimi cestnimi nepravilnostmi podvozje opravi z odliko.
Med ovinki bo voznik zagotovo opazil tudi napredek, ki so ga Peugeotovi inženirji naredili pri volanskem mehanizmu. Ta namreč prepriča z odzivnostjo, razmeroma dobro povratno povednostjo in natančnostjo, tako da bo popravljanje smeri vozila med ovinki vsaj v delni užitek. Delni predvsem zato, ker prikrajša voznika za užitek v veliki meri tudi serijsko vgrajeni varnostni sistem ESP. Ta vozniku sicer dovoli izklop, a samo do hitrosti 50 km/h. Pri prekoračitvi te meje se namreč samodejno spet vklopi in prevzame nalogo krotilca zabave.
Delovno mesto si lahko voznik dobro prilagodi s po višini in globini nastavljivim volanskim obročem ter po višini nastavljivim sedežem. Ob prvem soočenju s sredinsko konzolo se boste zelo verjetno izgubili med obilico stikal in podatki, ki se izpisujejo na sredinskem zaslonu, a že drugi pogled potrdi, da so slednji razporejeni razmeroma dobro in ergonomsko pravilno, kar je nedvomno dobrodošlo za dolgotrajno rabo vozila.
Več negodovanja zasluži le barvni sredinski zaslon, na katerem se izpisujejo podatki radijskega sprejemnika, klimatske naprave, potovalnega računalnika, navigacijskega sistema in telefona. Ta je pri nastavitvi razsvetljave za nočno vožnjo podnevi (v močni svetlobi) zelo slabo berljiv in obratno, ko je zaslon prilagojen dnevni svetlobi, bo ponoči zelo verjetno premočno svetil in motil potnike v vozilu. Zaslon lahko enostavno izklopimo, saj je tako najmanj moteč predvsem ponoči.
Kot smo že velikokrat zapisali, je avtomobil, ki je tehnično dobro zasnovan, a vožnja z njim ni pretresljivo uživaška in zabavna še vedno dober avtomobil. če ga boste izbrali, je to še vedno dober nakup. Natančno takšen je Peugeotov 407, ki razen menjalnika in neodzivnega motorja na številnih drugih področjih dovolj prepriča, da ga lahko uvrstimo med zelo dobre avtomobile. Če upoštevamo pri tem še dejstvo, da ga je Peugeot namenjen (umirjenim in nezahtevnim) kupcem, starim od 40 do 60 let, je zabavni del značaja avtomobila še toliko bolj postranskega pomena.
Peter Humar
Foto Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.869,14 € |
Cena testnega modela: | 27.679,02 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,0 s |
Največja hitrost: | 208 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm (začasno 340 Nm) pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/55 R 17 W (Pirelli P7). |
Zmogljivost: | največja hitrost 208 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 7,7/4,9/5,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1505 kg - dovoljena skupna masa 2080 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4676 mm - širina 1811 mm - višina 1447 mm - prtljažnik 407 l - posoda za gorivo 66 l. |
T = 25 °C / p = 1001 mbar / rel. vl. = 50 % / Stanje kilometrskega števca: 7565 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 128km/h) |
1000m z mesta: | 31,9s ( 167km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,6/14,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 9,8/12,2s |
Največja hitrost: | 208km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,9m |
AM meja: | 40m |