Peugeot 407 2.2 16V ST Sport

24. 6. 2004
Deli
Peugeot 407 2.2 16V ST Sport

Kam cilja 407, je jasno. Večna eleganca, s katero smo in so označevali njegovega predhodnika - Štiristošestico - se mu je očitno uprla, zato se je raje podal v drugačne, bolj športne vode. Toda ali je ubral pravo pot?

Za prodor v srenjo tako imenovanih avtomobilov s športno dušo niso dovolj le drugačne linije karoserije. Predstavnik te družbe mora imeti še marsikaj. Za začetek ugled. Temu mora biti podrejena tudi notranjost in počutje v njej, ki ne sme skrivati športnosti.

To pomeni, da mora biti ravno prav utesnjena in hkrati dovolj prostorna, da v njej lahko udobno potuje družina. Ali pa štirje odrasli ljudje. Ne smemo pozabiti še na dinamično podvozje, ki lahko hitro postane pretrdo in neudobno. Vsemu temu pa morajo biti nenazadnje prirejeni tudi motor, menjalnik, volanski mehanizem, zavore in vsa preostala mehanika.

Če pogledamo v preteklost, ugotovimo, da tem vrlinam pri Peugeotu niso posvečali kaj dosti pozornosti. Vsaj v tem razredu, v katerem se je znašel 407, ne. So jih pa bili toliko bolj deležni manjši modeli. In ko pomislimo nanje, lahko priznamo, da sloves med avtomobili s športno dušo Peugeot vendarle ima.

To 407 nedvomno dokazuje že z obliko, za katero bi lahko zapisali, da v tem trenutku predstavlja vrhunec dovršenosti, v kateri se zlivata eleganca in agresija. Toliko zavidljivih pogledov namreč že dolgo nisem bil deležen.

Pa vem, da ne zaradi mene. Nekatere sicer zmoti nesimetričnost prednjega dela in zadka, toda prav zaradi te lahko končno govorimo o nečem novem. O novi obliki, za katero je treba Peugeotovim oblikovalcem in vodilnim možem nedvomno čestitati. Ne le za njihovo delo, predvsem za pogum.

Da je 407 resnično povsem nov avto, odkrijete tudi v notranjosti. Tam ne boste zasledili niti kančka tistega, kar ponuja 406. Merilniki so novi, prav tako sredinska konzola. Nov je tudi odličen trikraki in v usnje oblečen volanski obroč, prestavna ročica in sedeži.

No, najbolj nova je nedvomno oblika armaturne plošče. Zaradi izrazito položne vetrobranske šipe so morali to povleči bližje zadku vozila, kar pa voznik izza volanskega obroča občuti podobno, kot da bi sedel v precej večjem avtu. To seveda prinaša svoje prednosti, zlasti pri varnosti, saj je razdalja od prednjega odbijača do voznika tako nekoliko daljša.

Po drugi strani je davek za to vračunan v vzdolžna pomika prednjih dveh sedežev, ki lahko hitro postaneta prekratka (mislimo predvsem na višje voznike), in v prostor na zadnji klopi. To pa je že tista tretja zadeva, ki jo očitno morajo imeti avtomobili s športno dušo. In našli jo boste tudi tu.

Pa ne le na zadnji klopi, ampak pa tudi v prtljažniku. 430 litrov prostornine res ni najmanj, kar ponujajo avtomobili v tem razredu, pa tudi ne največ. Od kompleta kovčkov, ki jih vsakič znova poskušamo pospraviti v prtljažnike testnih avtomobilov, je en moral ostati zunaj.

Vendar če pomislimo na prednosti, ki jih ponuja 407, potem mu manjšo prostorsko utesnjenost na zadnji klopi in v prtljažniku lahko brez težav oprostimo. Tako očiten napredek, kot ga je naredil 407 v primerjavi s svojim predhodnikom, si v današnjih časih, sploh pa pri znamki s tako močnim slovesom, že kar težko predstavljamo. To je nedvomno še en dokaz, da so se pri Peugeotu trdno odločili podati se v nove vode.

Že izza volanskega obroča lahko občutiš, da je avto kompaktnejši, da so materiali kakovostnejši, izdelava natančnejša, ergonomija izboljšana in počutje precej bolj športno. Bogato založena armaturna plošča ponuja kar pet merilnikov: merilnike hitrosti, motornih vrtljajev, goriva v posodi, temperature hladilne tekočine in motornega olja.

Vsi so poudarjeni z belo podlago in obrobljeni s kromom, ponoči pa se svetijo oranžno. Sredinska konzola je bogato založena, za katero je sicer treba doplačati 455.000 tolarjev, zato pa si na njej poleg radijskega sprejemnika s CD-predvajalnikom in izmenjevalnikom zgoščenk ter dvostezne samodejne klimatske naprave lahko omislite tudi telefon in satelitsko navigacijo skupaj z velikim 7-palčnim (16/9) barvnim zaslonom.

In ta ni namenjen le navigaciji, pač pa si na njem, če si zaželite, lahko ogledate tudi filme v DVD-formatu. Pa to še ni vse. Številnim funkcijam, ki so združene na sredinski konzoli, je mogoče ukazovati tudi govorno. No, to so že stvari, ki jih navadno srečujemo le v najdražjih limuzinah in ki so tam dražje.

Tudi če se ne odločite za bogato založeno sredinsko konzolo, je vseeno treba priznati, da z oznako 407 2.2 16V ST Sport še vedno dobite zelo spodobno opremljen avto.

Poleg vse potrebne varnosti, to so tudi dodatki, kot so ESP, ABS, ASR in AFU (sistem za pomoč pri zaviranju), so tu še električno pomična vsa štiri stekla v vratih in zunanja ogledala (ta so tudi zložljiva), daljinsko zaklepanje, tipalo za dež in potovalni računalnik, dvostezna samodejna klimatska naprava in radio s CD-predvajalnikom. Bolj kot to je dobro omeniti predvsem tisto, kar je namenjeno vozniku. In če ste eden tistih, ki zna uživati v vožnji, potem boste to še kako cenili.

Da je 407 zaplaval v športne vode, ne izraža le s prednjim delom, ki spominja na odprt gobec razdraženega morskega psa, meglenkami in 17-palčnimi platišči, ki so mimogrede v tem paketu opreme vključene že serijsko. Kako močno si želi 407 plavati v teh vodah, začutite, ko sedete vanj in se zapodite med ovinke.

Da ne bo pomote, tudi povsem običajna vožnja po avtocestah pri 120 km/h v šesti prestavi je lahko nadvse prijetna. Toda to je znal že 406. Ni pa se tako znašel med ovinki, kot to uspeva novincu. Odlično podvozje z dvojnimi trikotnimi prečnimi vodili spredaj in večvodilsko premo zadaj ter kombinacija zmogljivega 2, 2-litrskega motorja in šeststopenjskega ročnega menjalnika so očitno dober recept za vse tiste, ki si želijo nekaj več športnosti.

Pri tem seveda ne smete razmišljati o porabi goriva, saj ta kljub temu, da ima motor le štiri valje, skorajda ne bo padla pod 10 litrov na sto prevoženih kilometrov. Zato pa vas bodo navduševale druge stvari. Na primer prožnost in zvok motorja, ki ga ta pričara nad številko 5000 na merilniku vrtljajev. Pa čeprav pospešek z mesta do 100 km/h ni med tistimi v vrhu in čeprav elektronika vbrizg prekine že pri 6000 vrtljajih v minuti.

Toda odlična lega, komunikativen in precej neposreden volanski mehanizem ter vrhunske zavore vas preprosto ne pustijo malodušne, ko se zazrete v ovinke pred seboj. In to kljub temu, da elektronika samodejno poskrbi za delovanje ESP-ja v trenutku, ko prekoračite hitrost 30 km/h. Je pa ta k sreči sprogramiran tako, da avtu pusti rahlo zdrsniti, čeprav ga potem precej grobo popravi.

To je še en dokaz, ki priča, kam cilja 407. In ni dvoma, da bomo pri Štiristosedmici v bodoče govorili precej manj o prefinjeni eleganci, ki so se je pri Peugeotu očitno že preobjedli, zato pa toliko bolj o prefinjeni agresiji.

Drugo mnenje

Peter Humar

Francozi o novem 407 pravijo: »Končno spet avto.« Osebno sem se bolje ’razumel’ z njegovim predhodnikom. 407 me preprosto na nobenem področju ni prepričal dovolj, da bi rekel, da je tu res dober oziroma boljši od konkurence. Morda preveč pričakujem, a v tem razredu sem se vozil z avtomobili, ki so bolj ’avtomobili’ kot Peugeot 407.

Aljoša Mrak

Oblikovno mi je všeč, kar sploh ni čudno, saj odkrito koketira s športnostjo. Za Peugeotov avtomobil je položaj za volanom razmeroma dober, prav tako sem užival v kultiviranosti motorja (štirivaljnik je tih in miren), le pri prestavljanju … no, z desnico čutiš vsak zobnik! Vendar pa na tem avtomobilu ni nič takega, da zaradi njega ne bi mogel spati.

Matevž Korošec

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.161,24 €
Cena testnega modela: 30.274,58 €
Moč: 116kW (158 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,0l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, 2 leti mobilne garancije.
Menjava olja vsakih 30.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 356,79 €
Gorivo: 9.403,44 €
Gume (1) 3.428,48 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): (5 let) 19.612,75 €
Obvezno zavarovanje: 3.403,02 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.513,02 €
Skupaj 40.724,17 € (strošek na km: 0,41 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 96,0 mm - gibna prostornina 2230 cm3 - kompresija 10,8 : 1 - največja moč 116 kW (158 KM) pri 5650 vrt/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,1 m/s - specifična moč 52,0 kW/l (70,7 KM/l) - največji navor 217 Nm pri 3900 vrt/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,077; II. 1,783; III. 1,194; IV. 0,902; V. 0,733; VI. 0,647; vzvratna 3,154 - diferencial 4,929 - platišča 6J × 15 - gume 215/55 R 17, kotalni obseg 2,21 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 59,4 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,1 s - poraba goriva (ECE) 12,9/6,8/9,0 l/100 km
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - pomožni okvir, spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj pomožni okvir, večvodilska prema (trikotna, dvojna prečna in vzdolžna vodila), vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1480 kg - dovoljena skupna masa 2040 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1811 mm - kolotek spredaj 1560 mm - zadaj 1526 mm - rajdni krog 12,0 m.
Notranje mere: širina spredaj 1540 mm, zadaj 1530 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 540 mm, zadnja klop 490 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 47 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1032 mbar / rel. vl. = 65 % / Gume: Pirelli P7
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,1s ( 131km/h)
1000m z mesta: 31,0s ( 171km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 14,1 (V.)s
Največja hitrost: 217km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 9,7l/100km
Najvišja poraba: 13,6l/100km
poraba na testu: 11,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 51dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (344/420)
  • Da je 407 v primerjavi s svojim predhodnikom občutno napredoval, ni dvoma. Vsaj ko pomislimo na njegovo dinamiko. Nekateri bodo pogrešali prostornejši prtljažnik in kabino. Ampak to očitno velja za vse avtomobile z bolj športno dušo. In 407 2.2 16V ST Sport nedvomno spada mednje.

  • Zunanjost (14/15)

    407 deluje kakovostno in je všečen. Nekateri se znajo spotakniti le ob nesimetričnost prednjega dela in zadka.

  • Notranjost (121/140)

    Materiali so boljši, prav tako ergonomija. Se pa zato višji pritožujejo nad premalo prostora za glave spredaj in noge zadaj.

  • Motor, menjalnik (30 /40)

    Motor upravičuje svojo prisotnost (ST Sport) in to bi lahko zapisali tudi za 6-stopenjski menjalnik. Žal pa to ne velja za njegovo natančnost med pretikanji.

  • Vozne lastnosti (78 /95)

    Dinamika Štiristosedmice je prav neverjetno napredovala. Komunikativen volan in odlično podvozje nas razveseljujeta med ovinki.

  • Zmogljivost (26/35)

    Marsikateri tekmeci sicer obljubljajo več (pospeški), ampak ta Peugeot je kljub temu lahko zelo živahen avto.

  • Varnost (32/45)

    Ima praktično vse. Le nekoliko boljšo preglednost nazaj si bi želeli. To se da tudi dokupiti, in sicer s PDC-jem.

  • Gospodarnost

    Tu se Peugeot ne odreže najbolje. Motor je požrešen, garancija zgolj povprečna in cena avtomobila za marsikoga težko dosegljiva.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblika
kakovostnejši materiali v notranjosti
lega na cesti in dinamika
komunikativen volanski mehanizem
prestavna razmerja v menjalniku
prijetno delovanje motorja
občutek prostornosti izza volanskega obroča
sedenje spredaj (višji vozniki)
prostor na zadnji klopi
delovanje klimatske naprave (ogromno vetrobransko steklo)
menjalnik (pretikanje)