Predstavljajte si, moški pride zvečer domov in ves vzhičen reče ženi: »Draga, moram ti povedati, da imam novega Partnerja! « Če takrat preživi točo krožnikov, mu bo potem mogoče celo uspelo povedati še, da je s tem mislil avtomobil.
Med izogibanjem krožnikom in poslušanjem toče ženinih kletvic jo bo komaj preglasil, da je kupil nov Peugeotov družinski avtomobil. In če žena ni olimpijska metalka kopja ali krogle, potem bo pred zadetkom mogoče celo slišala razlago in ga presenečena objela, da ga bodo zabolela vsa rebra. In mir se bo spet vrnil v hišo . .
Partner je seveda brat dvojček Citroënovega Berlinga, zato sta si tehnično enaka. Odločajo pripadnost znamki, bližina servisa ali pa malenkosti, ki ponavadi nagnejo jeziček na tehtnici pred pomembnim družinskim nakupom. Seveda smo lahko prepričani, da so bili načrtovalci in oblikovalci novih dvojčkov pod velikim pritiskom. Prejšnja modela sta se dobro prodajala, celo več, še vedno sta na vrhu seznama dobro prodajanih limuzinskih kombijev!
Razlog za to je večinoma ugodna cena, zato bosta morda novincu prevzela celo kakšnega kupca. Vendar pa vseeno gre svet naprej in z njim tudi avtomobilizem. Pri limuzinskih kombijih so strategi omejeni: če hočejo obdržati uporabnost zadnjega dela avtomobila, mora ostati skoraj pravokoten, zato imajo proste roke le pri prednjem delu.
Novi Partner je zato najbolj spremenjen prav spredaj. Nos avtomobila je daljši, bolj ošiljen. Različica Outdoor, ki smo jo imeli na testu, je najbolje opremljena, prepoznate pa jo po dodatnih lepotnih plastičnih delih, večjih 16-palčnih aluminijastih platiščih in dvignjenem podvozju.
Namen tega je jasen: dodatna plastika naj bi pritegnila poglede, celo malce varovala pred mehanskimi poškodbami in blatom, višje podvozje z večjimi kolesi pa bi omogočilo več svobode med vožnjo po kolovoznih cestah. Partner Tepee Outdoor je skratka namenjen majhnim družinam ali parom, ki si življenja brez športnih aktivnosti v naravi ne znajo predstavljati.
A verjemite, Outdoor ni in tudi noče biti terenski. Podvozje je sicer udobno, vendar namenjeno bolj asfaltni džungli kot pa pohajkovanju po cestah, posejanih z grbinami, in gume raje objemajo mestne površine, kot pa se spopadajo z blatom.
Prednji pogon brez kakršnihkoli zapor diferenciala potrjuje, da je Outdoor prej namenjen urejenim kolovozom kot pa terenskim poligonom. Zato se ne obremenjujte s terenskostjo tega avtomobila, ker je višje podvozje namenjeno predvsem lažjemu vstopanju v potniško kabino. V notranjosti pa je razlika med starim in novim Partnerjem velika.
Za španskega Francoza – izdelujejo ga v španskem Vigu – lahko mirno trdimo, da ima zelo prijetno notranjost, ki ni prav nič ni kičasta ali – bog ne daj – oskubljena. Opreme je dovolj, da boste zlahka preživeli tistih nekaj uric konec tedna, ki ste jih namenili potovanju.
Klimatska naprava in atermično vetrobransko steklo vas bosta varovala pred vročino, po višini nastavljiv voznikov sedež in po višini ter vzdolžno nastavljiv volanski obroč bosta zagotovila udobno sedenje za volanom, dvojna drsna stranska vrata in ločeno odpiranje stekla na prtljažniku pa omogočali nemoten dostop do zadnjega dela avtomobila. Pogrešali smo le vzdolžen pomik zadnje klopi, ki prilagodljivosti daje povsem novo dimenzijo.
Tako pa ostaja velik prtljažnik, ki se sicer po velikosti lahko skrije pred Kangoojem, vendar je njegovih osnovnih 505 (pravokotnih) litrov pod rolojem več kot dovolj. Seveda lahko kraljestvo prtljage povečate po zaslugi po tretjini deljive zadnje klopi, ob preklopljenih zadnjih sedežih pa dobimo povsem ravno dno s kar 3.000 litri! Zelo uporabno tudi za (družinski) posel.
No, če ste bolj raztresene vrste človeka, vam moramo povedati, da Partner Tepee Outdoor ponuja kar 76 litrov odlagalnih površin v obliki zaprtih ali odprtih predalov (pred sovoznikom, pod sedeži, v tleh, pod stropom . . ) in različnih utorov. Zato nikakor ne hitite in stvari ne odlagajte brezglavo, sicer boste porabili precej časa, da se boste znova dokopali do njih.
Različica Outdoor ima v serijski opremi tudi dodatne nosilce pod streho, ki omogočajo prevoz tankih in daljših predmetov. A bolj kot smo premišljevali, bolj se nam je zdela rešitev neposrečena. Na nosilce lahko stlačite le smuči ali srf, recimo zloženega otroškega vozička že ne morete več.
Če ste torej ljubitelj snega in morja, je to ena od možnosti prevoza vaše opreme, a sam bi si prej omislil strešni kovček, ki ga lahko zlahka namestite na zunanje vzdolžne strešne nosilce (serijska oprema pri Outdoorju). Pri prevozu pod streho boste namreč morali dobro obrisati vse športne pripomočke, sicer vam bo kapljalo na glavo, in jih še dobro pritrditi. No, dobra stran tega avtomobilskega pripomočka pa je, da ni moteč.
Tepee Outdoor noče biti prestižen, ampak trpežen avtomobil, ki prenese tudi otroško huliganstvo. To mu odlično uspeva, saj nekoliko manj prestižne materiale v notranjosti zlahka obrišete, ko se otroci z umazanimi čevlji ali rokami podpišejo na armaturno ploščo, notranjo oblogo vrat ali hrbtni del naslona prednjih sedežev.
Motor je že stari znanec s Peugeotovih polic. Štirivaljnik z 1, 6-litrsko prostornino in visokotlačnim neposrednim vbrizgom ter 16 ventili ponuja kar 80 kilovatov (110 'konjev'), kar je tudi za naloženega Partnerja Tepee Outdoor več kot dovolj.
Preizkusili smo tudi šibkejšega, 66-kilovatnega (90 'konjskega') HDi-ja in ugotovili, da je razlika očitna. Pri pospeševanju je močnejši brat poskočnejši, kar pride prav pri polni obremenitvi, predvsem pa omogoča malce več manevrskega prostora pri zavijanju in lenarjenju s prestavno ročico. V šibkejši različici se je namreč dogajalo, da je bila druga prestava skoraj 'prekratka', tretja pa 'predolga' za določene ovinke, medtem ko si lahko v močnejši različici le pohodil plin v tretji in motor je suvereno odbrnel novim dogodivščinam naproti. Čeprav je Partner Tepee opremljen le s petstopenjskim menjalnikom, ki je bistveno boljši kot v predhodniku, šestega zobnika nismo pogrešali.
Menjalniška razmerja so dobro izračunana, potovanje po avtocesti pri 3.000 vrtljajih pa ni moteče, kar lahko pripišemo tudi dobri zvočni izolaciji. Ni kaj, vožnja bo tako v mestu kot tudi na morje prijetna, pravzaprav zelo tiha, če ste tišino mogoče pogrešali doma. Vožnja pa bo prijetna tudi zaradi povprečne porabe le 7, 3 litra na 100 prevoženih kilometrov, ki jo lahko ob umirjeni vožnji na daljše relacije zmanjšate na zavidljivih 6, 6 litra!
Pred nakupom avtomobila vam svetujemo še, da si omislite tako imenovani 'varnostni paket'. Outdoor ima v serijski opremi le ABS in dve varnostni blazini, za ESP, stranski varnostni blazini in zračni zavesi pa bo treba doplačati 670 evrov. Čeprav je to razmeroma velik strošek in čeprav mislite, da zaradi svoje umirjene narave te dodatne opreme ne potrebujete, vam jo toplo priporočamo. Hkrati pa je treba okrcati Peugeot, da tudi najbolje založeni Partner nima ESP-ja v serijski opremi.
Mir v hiši je zlata vreden, kar lahko potrdimo predvsem moški. Zato – če ste seveda preživeli tisti prvi ženin napad – vam želimo veliko uspešnih kilometrov, predvsem pa veliko aktivnosti v naravi. Le poglejte možakarja na fotografiji, kako uživa v ribolovu! Ali pa uživa v tišini in miru, ki ga doma (spet) ni . .
Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.390 € |
Cena testnega modela: | 20.380 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,5 s |
Največja hitrost: | 173 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,6l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 2 leti mobilne garancije, 3leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1.013 € |
---|---|
Gorivo: | 8.570 € |
Gume (1) | 1.471 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.165 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.400 € |
Skupaj | 24.630 € (strošek na km: 0,25 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 1.560 cm? – kompresija 18 : 1 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,8 m/s – specifična moč 51,3 kW/l (69,7 KM/l) – največji navor 240–260 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,45; II. 1,87; III. 1,16; IV. 0,82; V. 0,66; – diferencial 4,18 – platišča 7J × 16 – gume 215/55 R 16 V, kotalni obseg 1,94 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,5 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,9/5,6 l/100 km. |
Voz in obese: | kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3 zasuki med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.429 kg – dovoljena skupna masa 2.065 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.810 mm – kolotek spredaj 1.505 mm – zadaj 1.554 mm – rajdni krog 11,5 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.500 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo |
Prtljažnik: | izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l) |
T = 27 °C / p = 1.035 mbar / rel. vl. = 34 % / Stanje kilometrskega števca: 3.190 km / Gume: Michelin Primacy HP 215/55/R16 V | |
Pospešek 0-100km: | 13,3s |
---|---|
402m z mesta: | 18,5s ( 122km/h) |
1000m z mesta: | 34,7s ( 151km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 13,5s |
Največja hitrost: | 173km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,6l/100km |
Najvišja poraba: | 8l/100km |
poraba na testu: | 7,3 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 65,0m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč v prostem teku: | 36dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Ne pričakujte revolucije, temveč le nadgradnjo že prej zelo uporabnega Partnerja. Novinec je najbolj napredoval pri menjalniku, nekaj korakov naprej je tudi občutek za volanom (položaj) in na volanu (podvozje, volanski sistem). Pravzaprav smo pogrešali le vzdolžno pomično zadnjo klop.
-
Zunanjost (13/15)
Z dodanimi plastičnimi deli je na cesti poseben, za nekatere celo preveč kičast.
-
Notranjost (106/140)
Dober položaj za volanom, primerno velik in prilagodljiv prtljažnik, nekaj točk izgubi zaradi opreme.
-
Motor, menjalnik (31 /40)
Menjalnik je v primerjavi s predhodnikom zelo napredoval tako pri natančnosti kot kratkosti giba. Šeste prestave (začuda) nismo pogrešali.
-
Vozne lastnosti (67 /95)
Udobno podvozje, ki razvaja mlado in staro, nekaj pripomb je bilo slišati k bočni stabilnosti.
-
Zmogljivost (22/35)
Hitrostnih rekordov v Nemčiji ne boste postavljali, boste pa povsem zadovoljni s poskočnostjo tudi polno naloženega avtomobila.
-
Varnost (35/45)
Primerno kratka zavorna pot, dobra založenost z (doplačilno) varnostno opremo.
-
Gospodarnost
Konkurenčna drobnoprodajna cena novega, dobra garancija in zelo ugodna poraba goriva.