Avtomobili niso različni zgolj zato, da bi nam oblikovno ustrezali. Eden pomembnejših razlogov za drugačnost je tudi njihova uporabnost.
Težko si vsakdo privošči avto za svojo dušo, včasih je treba biti racionalen in združiti več dejavnikov. Družina bo brez težav spregledala športni kupe (čeprav bi ga verjetno oče z veseljem imel), samski voznik pa z družinskim enoprostorcem tudi ni dobitna kombinacija. Prava kombinacija za marsikatero družino pa je večopravilno vozilo, kot je Peugeotov Partner, še posebno v najboljši različici Tepee. S stališča uporabnosti je oblika zanemarljiva.
A sta tako Citroenov Berlingo kot Peugeotov Partner poskrbela, da se je njuna oblika usidrala v naš vsakdanjik. Tudi na slovenskih cestah je takšnih avtomobilov precej. Takšni, kot je bil testni Tepee, so namenjeni družinski rabi, običajni, morda celo takšni brez zadnjih stekel, pa seveda poslovni. In potem so še tretji uporabniki teh avtomobilov, ki v dopoldanskem času tak avto uporabljajo za službene namene, popoldne pa se 'delovni' avto spremeni v spodobno družinsko prevozno sredstvo. V obeh primerih bolj kot oblika izstopa uporabnost.
Za poslovno rabo je priročen velik in dostopen prtljažnik, za družinsko pa zadnja stranska drsna vrata, ki močno olajšajo dostop do zadnje klopi. No, testni avto zadnje klopi sploh ni imel, saj so bili namesto nje v avtu trije posamični sedeži, za njo pa še dva sedeža. Kombinacija s sedmimi sedeži sicer omogoča prevoz sedmih ljudi, po drugi strani pa je zaradi dodatnih sedežev v notranjosti manj prostora. Tudi zadnjima je mogoče zložiti zgolj naslonjali, vse drugo pa ostane v prtljažniku. Kar pomeni, da je ta zaradi njiju izredno majhen, poleg tega bo marsikdo pogrešal tudi zadnji rolo, ki ga zaradi šestega in sedmega sedeža ni. A družinske rabe manjkajoči rolo ne pokvari. Testni avto za spodobno ceno prinaša številne varnostne in asistenčne sisteme.
Nekaj tudi na račun dodatne opreme, a vseeno je na koncu avto, opremljen z dizelskim motorjem s 120 'konji', ki v povprečju porabi od 4 do 5 litrov na 100 kilometrov, ter med drugim tudi z navigacijsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo in s sistemom za samodejno zaviranje v sili, na voljo že za nekaj več kot 18 tisoč evrov. In to s sedmimi sedeži. Če pa jih voznik oziroma družina ne potrebujejo, jih je mogoče tako v drugi kot tretji vrsti enostavno odstraniti in pridobiti do kar 2.800 kubičnih decimetrov uporabne prostornine. Se potem še sprašujete, zakaj ga imajo samostojni podjetniki tako radi?
Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 22.530 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 25.034 € |
Moč: | 88kW (120 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.158 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 15. |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.398 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.384 mm – širina 1.810 mm – višina 1.801 mm – medosna razdalja 2.728 mm – prtljažnik 675–3.000 l – posoda za gorivo 53 l. |