Test: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 BVM6 Stop&Start Allure L2

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 BVM6 Stop&Start Allure L2 v Peugeotovem modelnem programu igra posebno vlogo, saj nadomešča dva modela, minibus Expert Tepee – v lahki gospodarski izvedbi se še naprej imenuje Expert – in velikega enoprostorca Peugeot 807, ki je po dobrem desetletju proizvodnje brez pravega naslednika neopazno izginil iz ponudbe.

Test: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 BVM6 Stop&Start Allure L2 (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
21. 8. 2017

Zato je seveda nekakšen kompromis med velikostjo pravega minibusa in praktičnostjo velikega limuzinskega kombija. Dvojna narava mu gre dobro od rok, vsaj v izdatno opremljeni različici, ki smo jo preizkusili. Ponuja tako prostornost pravega minibusa kot oblikovno privlačnost bolj civiliziranega limuzinskega kombija.

Za udobje voznika in potnikov je dobro poskrbljeno z usnjenimi sedeži, ki nudijo dovolj opore, voznikov in sovoznikov pa se lahko pohvalita še z grelnikoma in masažno napravo za bolj sproščeno počutje med dolgimi vožnjami. Potniki na zadnjih, vzdolžno pomičnih klopeh sicer ne uživajo v enakem razkošju, pa vendar si lahko po svoje prilagodijo gretje oziroma zračenje, klop je vzdolžno pomična, za več dnevne svetlobe pa je poskrbljeno z velikimi strešnimi okni, ki jih seveda lahko po potrebi tudi zastrete. Testni avtomobil je bil sicer opremljen le z drugo sedežno vrsto, kar je na voljo kot opcija v bolj družinsko naravnani različici opreme Allure. V tem primeru je prtljažnik zajeten, največ 4.200 litrov, in vanj lahko shranite veliko družinskih ali pa športnih pripomočkov; ko iz njega odstranite klop, pa tako ali tako sega v prevozniška razmerja. Vanj lahko predmete zlagate tudi le skozi zadnje okno, ki se odpre neodvisno od vrat, sicer pa morate – kot v večini takšnih avtomobilov – odpreti velika težka prtljažna vrata.

Glede na precej razkošno in udobno naravo testnega Travellerja bi pričakovali, da bodo ta imela možnost električnega odpiranja ali celo upravljanja z brco pod zadkom, a so povsem ročna. Njihovo nasprotje so bočna drsna vrata, pri katerih lahko električni pogon aktiviramo na veliko načinov: z neposrednim potegom kljuk, s stikali ob vratih in na armaturni plošči ali celo z brco pod zadek avtomobila. Zadnji način – v nastavitvah lahko takšnemu odpiranju vrat dodate tudi odklepanje avtomobila ali ga povsem izključite – se mogoče zdi nenavaden, a je v primeru družinske uporabe kar smiseln. Veseli ga bodo predvsem starši, ki imajo roke zasedene z otroki ali čim drugim.

V primerjavi z Expertom Tepeejem – manj pa s Peugeotom 807 – je precej pridobilo udobje v potniški kabini, ki ni le prostorna, ampak sta boljši tudi njena ureditev in končna obdelava. Veliko je površin za odlaganje večjih ali manjših predmetov.

Vozniku so namenili delovno okolje, blizu osebnim avtomobilom, na voljo pa je še vrsta pripomočkov, med katerimi se nam nekateri zdijo povsem samoumevni, drugi pa ne tako zelo. Takšna sta denimo projekcijski zaslon, na katerem se prikazujejo podatki o hitrosti ter stanju tempomata in omejevalnika hitrosti, ter opozarjanje na avtomobile v mrtvem kotu. Izčrpen je prav tako nabor razvedrilno-informacijskih pripomočkov. Razgled naprej je furgonsko odličen, nazaj pa prav tako furgonsko omejen. Ob vzvratni vožnji so zato zelo dobrodošla ultrazvočna tipala, še bolj veseli pa bi bili kamere za vzvratno vožnjo, ki je na testnem avtomobilu ni bilo, a jo je mogoče naročiti v okviru dodatne opreme.

Na cesti je Traveller kos tistemu, kar od njega pričakujemo. Vzmetenje je naravnano v korist udobja, čeprav včasih preseneti z mogoče malo bolj izrazitim odzivom na cestno oviro, nagibanja ni preveč, 150-'konjski' dvolitrski turbodizelski štirivaljnik in šeststopenjski ročni menjalnik pa solidno opravita z ne prav majhno težo avtomobila. Zares moti le pedal sklopke, ki zagrabi nenavadno visoko in vedno znova preseneti. Včasih celo tako zelo, da je potreben ponovni zagon motorja, kar je lahko predvsem v križiščih nekoliko neprijetno.

Poraba goriva, ki jo je v testnem Travellerju poskušal zmanjševati tudi precej učinkovit sistem start-stop, se je gibala pri – za tako velik avtomobil – solidnih 8,4 litra, lahko pa se vozi tudi precej bolj gospodarno, saj je na bolj primerljivem normnem krogu porabil 6,1 litra dizla na 100 kilometrov.

Peugeot Traveller je z dolžino 4,95 metra zanimiva izbira tako v vlogi minibusa kot velikega limuzinskega kombija. Tisti, ki bolj cenijo kompaktne mere kot prostornost, si ga lahko omislijo v 35 centimetrov krajši različici; če vam prostora ni nikoli dovolj, pa ja Traveller lahko tudi 35 centimetrov daljši in še bolj prostoren.

besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite tudi teste sorodnih avtomobilov:

Citroën Spacetourer Feel M BlueHdi 150 S&S BVM6

Peugeot 807 2.2 HDi FAP Premium

Traveller 2.0 BlueHDi 150 BVM6 Stop & Start Allure L2 (2017)

Osnovni podatki

Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 41.422 €
Cena testnega modela: 35.451 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Garancija: Dve leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija
Sistematični pregled na 40.000 km ali 2 leti. km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.208 €
Gorivo: 7.332 €
Gume (1) 1.516 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.224 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.750 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 32.510 € (strošek na km: 0,33 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 88 mm – gibna prostornina 1.997 cm3 – kompresija 16 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s – specifična moč 55,1 kW/l (74,9 KM/l) – največji navor 370 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja n.p. – diferencial n.p. – platišča 7,5 J × 17 – gume 225/55 R 17 V, kotalni obseg 2,05 m
Voz in obese: minibus – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.630 kg – dovoljena skupna masa 2.740 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.300 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p. Zmogljivosti: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Zunanje mere: dolžina 4.956 mm – širina 1.920 mm, z ogledali 2.210 mm – višina 1.890 mm – medosna razdalja 3.275 mm – kolotek spredaj 1.627 mm – zadaj 1.600 mm – rajdni krog 12,4 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.000 mm, sredina 630–920, zadaj 670–840 mm – širina spredaj 1.520 mm, sredina 1.560, zadaj 1.570 mm – višina nad glavo spredaj 960–1.030 mm, sredina 1.020, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, srednji sedež 430, zadnji sedež 430 mm – prtljažnik 550–4.200 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 69 l.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri