Podaljšani test: Citroën Jumper 33 L2H2 HDi 150 Seduction

Sodobni videz in modernejša notranjost je le del tega, kar prinaša novi Jumper. Veliko se skriva tudi tam, kamor pogled ne seže, predvsem na področju varnosti in udobja. Kar malce hecno, podali smo se na podvig s kolesi, kjer je bilo kar nekaj nevarnosti. Pot do tja pa je bila varna, tudi zaradi Jumperja.

Podaljšani test: Citroën Jumper 33 L2H2 HDi 150 Seduction (foto: Uroš Jakopič, tovarna) Uroš Jakopič, tovarna
14. 9. 2014

Slog oblikovanja pri novem Jumperju je v skladu s celostno podobo te francoske znamke, vendar ima funkcija prednost pred oblikovanjem, tu mislimo predvsem na konstrukcijo in ergonomijo. To olajša vsakodnevno uporabo in prinaša več prostora za prevoz potnikov in tovora, saj ima zelo dobro razmerje med uporabno prostornino in zunanjimi merami. To smo preizkusili tudi na poti, ki nas je pripeljala globoko na Tirolsko. Kako velik je prtljažni prostor, povesta podatka o odprtini tovornega prostora med notranjo stranjo blatnikov, ki meri 1,42 metra, medtem ko je njegove uporabne širine še več, in sicer 1,87 metra.

To novega Jumperja postavlja v ospredje med kombiji tega razreda. Na našem preizkusu smo se med drugim odpravili tudi na večji kolesarski podvig v Avstrijo in s seboj odpeljali štiri gorska kolesa ter kup zaščitne in snemalne opreme. Za tri potnike pa je ostalo dovolj prostora, če bi namesto v hotelu Sporthotel Dolomite v Sillianu želeli prespali kar v Jumperju. A nas je na koncu vseeno premamila mehka postelja in džakuzi, ki se še kako prileže po celodnevnem kolesarjenju po avstrijskih hribih.

Na nekaj več kot tri ure trajajoči poti do Silliana smo se peljali udobno in varno, saj Jumper vozniku ponuja lepo urejeno vozniško mesto, opremljeno s sedežem s prilagodljivim vzmetenjem, nasloni za roke in nastavljivim ledvenim delom. Pohvaliti moramo tudi priročno prestavno ročico odličnega šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki je umeščena visoko pred armaturno ploščo. Motor, torej 2,2-litrski štirivaljni dizel z oznako HDI, ki zmore 150 'konjev' in kar 350 njutonmetrov navora pri nizkih vrtljajih (1750/min), sodi med varčnejše v svojem razredu. Z nekaj pazljivosti se poraba giblje okoli 9 litrov na sto kilometrov, pri hitrejši vožnji na avtocesti in težki nogi na ovinkih pa zraste tja do 11 litrov. Za mestno vožnjo je zelo priročen sistem stop & start, ki po tovarniških navedbah zniža porabo za pol litra.

Jumper je šel v korak s časom tudi, ko govorimo o zabavni in uporabni elektroniki v kombiju. Temu pravijo Connecting Box in omogoča enostavno prostoročno telefoniranje prek sistema Bluetooth, premore pa še vhod USB ter prvič v tej kategoriji tudi petpalčni barvni zaslon na dotik za novi funkciji navigacije in kamere za vzvratno vožnjo. Navigacija TomTom deluje odlično tudi v sosednji Avstriji in je zelo priročna, ko iščete majhne vasice visoko v hribih.

Jumper ima vgrajenih več vrst opreme, ki jih doslej pri tej kategoriji vozil nismo srečali. Nov je elektronski nadzor pogona (CTI), to je sistem, ki izboljša vlečno moč na podlagi s slabšim oprijemom (sneg, poledica, blato ...), ki smo ga preizkusili na blatni podlagi. Ta funkcija nenehno zaznava razmere s slabim oprijemom, ki bi lahko otežile speljevanje in premikanje vozila. Bistvo vsega je, da prenese pogonsko silo na tisto kolo, ki ima več oprijema s podlago, kar poskrbi za boljšo vlečno moč in ohranitev smeri vožnje. Funkcijo se vklopi s pritiskom na gumb na armaturni plošči. Izklopi se samodejno, ko hitrost preseže 30 kilometrov na uro (opozorilna lučka ostane prižgana), in se samodejno spet vključi, čim hitrost znova pade pod 30.

Funkcijo se med vožnjo izklopi s ponovnim pritiskom na gumb. Še en koristen pripomoček v primeru slabega oprijema je sistem HDC ali po naše nadzor hitrosti med spustom po klancu. Ta funkcija je del sistema CTI in služi za lažji spust vozila po klancu, ko je podlaga blatna. To je predvsem namenjeno uporabnikom iz gradbenega sektorja, zagotovo pa bo prišel prav vsem, ki se radi podajate na smučanje ali, tako kot v našem primeru, na blatne ceste. Tudi ta funkcija omogoča ohranjanje stalne hitrosti pod 30 kilometrov na uro in se izklopi, če voznik pospeši nad to hitrost. Funkcijo se izklopi s pritiskom na gumb na armaturni plošči.

Kot zelo priročni in dobrodošli pripomočki so tudi odličen tempomat, ki je hkrati tudi omejevalnik hitrosti, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu (AFIL), ki je serijski pri vseh pri furgonih 4,0 t, sicer pa na voljo za doplačilo pri preostalih izvedenkah. Ta sistem je stalno povezan s cesto po zaslugi kamere, ki je vgrajena v notranje vzvratno ogledalo. Če voznik prevozi neprekinjeno ali prekinjeno črto, ne da bi ob tem uporabil smerni kazalec, se vklopi opozorilna lučka in opozorilni zvočni signal.

Tudi to je nekaj, kar se je preselilo iz avtomobilov v kombije. Za varnost skrbi tudi sistem zaznavanja prenizkega tlaka v pnevmatikah, kar pomeni, da ima vsako kolo vgrajeno tipalo, zato v primeru, ko tlak pade (predrta ali premalo napolnjena guma), sistem voznika natančno obvesti, pri katerem kolesu je težava. Iz avtomobilov so si sposodili tudi sistem za pomoč pri parkiranju s kamero za vzvratno vožnjo. Parkiranje z Jumperjem je zdaj lažje in natančnejše ob pomoči funkcije, ki izrisuje črte različnih barv glede na razdaljo, ki ločuje zadnji odbijač od ovire.

A najpomembneje je, da na koncu ni bilo 'razbitin' med člani naše kolesarske odprave. Med udobno vožnjo proti domu smo si imeli kaj povedati, saj adrenalina ni manjkalo.

Pripravil: Slavko Petrovčič

Citroën Jumper 33 L2H2 HDi 150 Seduction

Osnovni podatki

Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 30.880 €
Cena testnega modela: 38.268 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 17,1 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.198 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 350 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/70 R 15 C (Pirelli Chrono).
Zmogljivost: največja hitrost: ni podatka – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (ECE) 8,2/6,3/7,0 l/100 km, izpust CO2 184 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.375 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.413 mm – širina 2.050 mm – višina 2.524 mm – medosna razdalja 3.450 mm –prtljažnik: ni podatka – posoda za gorivo 90 l.

Naše meritve

T = 19 °C / p = 1.041 mbar / rel. vl. = 76 % / stanje kilometrskega števca: 2.365 km
Pospešek 0-100km: 17,1s
402m z mesta: 19,8s ( 112km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8/21,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 18,7/23,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 160km/h (VI.)
poraba na testu: 11,7 l/100km
Poraba na normnem krogu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,6m
AM meja: 44m