Podaljšani test: Citroën Jumper 33 L2H2 HDi 150 Seduction

Citroënov največji kombi ostaja preizkušeni Jumper, ki je s četrto generacijo stopil v korak s časom in postal še učinkovitejši pri opravljanju svojih nalog.

Podaljšani test: Citroën Jumper 33 L2H2 HDi 150 Seduction (foto: Saša Kapetanovič, Uroš Jakopič) Saša Kapetanovič, Uroš Jakopič
6. 8. 2014

Gre za gospodarsko vozilo, zato je seveda eden ključnih podatkov, koliko lahko prepelje, pa tudi, za kakšno ceno. Dobra novica za proračun je, da so servisni intervali na vsakih 48 tisoč kilometrov in da za to razdaljo porabi zmerno količino dizelskega goriva. Ob zmerni vožnji z nekaj pazljivosti pri porabi, torej z upoštevanjem signala za vklop naslednje višje prestave pri pospeševanju, poraba niha med osmimi in devetimi litri, pri nekoliko živahnejši vožnji po mestu in hitrih cestah pa naraste na dobrih deset litrov. To je zanimiv in hkrati tudi ugoden podatek glede na velikost in maso novega Jumperja.

Ta je z osmimi sedeži plus sedežem za voznika in velikim prtljažnikom priljubljen pri podjetnikih, ki se ukvarjajo s prevozom potnikov. Citroënov motor HDI 2.2 namreč postreže z dobrim navorom in močjo, s katero se v poskočnem tempu lepo prilagaja prometu. Pri polni obremenitvi prtljažnika s tovorom in ob vseh zasedenih sedežih se razlike v živahnosti motorja skoraj ne občuti, nekoliko naraste le poraba. Ta je pri največji obremenitvi znašala 11,7 litra na 100 kilometrov pretežno avtocestne vožnje na zgornji meji hitrostne omejitve. Opazili smo tudi, da se s tovorom (prtljago) obremenjen Jumper pelje nekoliko bolje kot takrat, ko je povsem prazen. Podvozje je očitno naravnano tako, da optimalno deluje šele, ko ga uporabljate za tisto, čemur je vozilo sploh namenjeno, torej ne prevažanju enega, ampak do osem potnikov z vso prtljago vred.

Ob vseh novostih v Jumperju ne moremo mimo oblikovnih dosežkov, saj v ta dostavniški razred prinašajo precej svežine. Zunanje linije se elegantno nadaljujejo od sprednje maske do lepo oblikovanih sprednjih luči z lepo integriranimi dnevnimi LED-lučmi. Najbolj razveseljiv pa je pogled z voznikovega sedeža, ki je dobro vzmeten, tako da tudi daljša potovanja niso mučna, ampak povsem prijetna, torej s spočitim hrbtom na cilju. Voznikov prostor je modern, lep na oko. Da gre za kombi, razkrije šele otip plastike, ki je dostavniku primerno žilava in odporna proti vsem mogočim nepredvidljivim udarcem in obremenitvam.

Želeli bi si sicer kak predal za drobnarije več, pohvalimo pa lahko dober hladilni prostor in veliko držalo za plastenko vode, kar pride prav na daljših vožnjah. Z iskanjem cilja zdaj ne bo težav, saj ima Jumper odličen osrednji petpalčni barvni zaslon, ki je občutljiv za dotik in poln informacij; med drugim ponuja tudi navodila za potovanje z originalno vgrajenim, odlično delujočim GPS-sistemom TomTom. S sistemom za prostoročno telefoniranje in vhodom USB je mulimedijski paket na ravni boljših avtomobilov srednjega razreda.

Pohvaliti moramo tudi prostornost, kajti udobja res ne manjka. Že vstopanje v Jumperja je kraljevsko, saj se drsna vrata na široko odprejo, sedeži pa niso natlačeni, ampak bogato odmerjeni za vsakega potnika posebej. Za udobje skrbi tudi dob­ro delujoč klimatski sistem, ki enakomerno ohladi celoten potniški prostor.

Potniški prostor in prtljažnik sta največja v kategoriji, notranja širina vozila namreč znaša 1,87 metra, med notranjim delom blatnikov pa 1,42 metra. Pri Citroënu ponujajo kar 17 izvedenk Jumperja za prevoz potnikov in tri pakete opreme, tako da z iskanjem prave kombinacije ne bi smelo biti težav.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Citroën Jumper 33 L2H2 HDi 150 Seduction

Osnovni podatki

Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 30.880 €
Cena testnega modela: 38.268 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 17,1 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.198 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 350 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/70 R 15 C (Pirelli Chrono).
Zmogljivost: največja hitrost: ni podatka – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (ECE) 8,2/6,3/7,0 l/100 km, izpust CO2 184 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.375 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.413 mm – širina 2.050 mm – višina 2.524 mm – medosna razdalja 3.450 mm –prtljažnik: ni podatka – posoda za gorivo 90 l.

Naše meritve

T = 19 °C / p = 1.041 mbar / rel. vl. = 76 % / stanje kilometrskega števca: 2.365 km
Pospešek 0-100km: 17,1s
402m z mesta: 19,8s ( 112km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8/21,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 18,7/23,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 160km/h (VI.)
poraba na testu: 11,7 l/100km
Poraba na normnem krogu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,6m
AM meja: 44m

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri