V zgodovini avtomobilizma so vedno obstajali avtomobili, ki na prvi ogled niso vzbujali posebne pozornosti, tiste, ki so sedli vanje in se z njimi peljali, pa so precej navdušili. To bi lahko veljalo tudi za naš podaljšanotestni Fiat 500 L.
Marsikdo med nami je namreč prvič, ko je dobil njegove ključe, vanj sedel kar nekoliko obotavljivo, saj od majhnega avtomobila, kakršen je Fiat 500 L, kljub njegovi enoprostorski zasnovi nismo pričakovali veliko. A je bilo prav nasprotno. Ravno enoprostorska zasnova mu je namreč omogočila, da na za četrtino več kot štirih metrih zagotavlja več kot dovolj prostora za štiri ali celo pet odraslih, ob tem pa 400 osnovnih litrov prtljažnika več kot zadovoljivo 'požre' tudi njihovo prtljago, če ta ni preveč razkošno odmerjena. Seveda pa se z zlaganjem zadnje klopi prtljažnik precej poveča in omogoči še uspešen prevoz kakšnega gospodinjskega stroja ali česa podobnega.
Testni Fiat 500 L sicer ni imel prav veliko dodatkov, ki jih Fiat ponuja v naboru opreme za personalizacijo, kljub temu pa lahko poročamo, da je z zadnjo osvežitvijo, ki je bila sicer namenjena predvsem uskladitvi z 'navadnim' Fiatom 500, pridobil precej. Predvsem precej bolj zaključeno notranjost. Na boljši občutek kakovosti zagotovo vplivajo spremembe, kot so novi volan, nekoliko drugačna sredinska konzola, 3,5-palčni digitalni zaslon med merilnikoma in predvsem novi sedeži, ki v svojih gabaritih veliko bolje kot prej zadržujejo telesa voznika in potnikov. To vsekakor dobro vpliva na njihovo udobje. A nekaj stvari vseeno kaže, da Fiat 500 L ni več najnovejši avtomobil, predvsem informativno-razvedrilni sistem, s katerim Fiat 500 L ni več kos sodobnejšim tekmecem.
1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik in petstopenjski ročni menjalnik sta z močjo 95 'konjev' sicer predstavljala dizelsko osnovo in kot takšna sicer ne bi mogla razplamteti razprave dirkaških navdušencev, a sta v vsakdanji rabi povsem spodobno opravljala svoje delo. Nekateri smo sicer opazili, da se menjalnik rad upre hitrejšemu prestavljanju in včasih vzbudi občutek, da ni preveč dobro usklajen z motorjem, a v bistvu gre za malenkosti, ki večinoma ne pridejo do izraza. Sploh potem, ko izračunamo porabo na testu in ugotovimo, da nam je postregel z ugodnimi 6,2 litra na sto kilometrov. In to kljub temu, da je bil testni Fiat 500 L stalno v pogonu in da je 8.227 testnih kilometrov prevozil tako po avtocestah in mestnih ulicah kot tudi vseh drugih vrstah cest, vključno z najbolj zavitimi in strmimi gorskimi.
Ne nazadnje nam je bila precej všeč tudi njegova oblika, pa čeprav tako, kot je to slikovito opisal kolega Matevž: »Medtem ko je s sprednje strani še nekako prikupno hecen, je zadnji del videti kot potica, ki jo teta na mizo servira s komentarjem, da danes ji pa res ni uspela.« Se še spomnite Multiple, ki je s svojo nenavadno obliko v devetdesetih vzbujala vse vrste občutkov, v bistvu pa je šlo za enega od bolj samosvoje oblikovanih Fiatov vseh časov. No, Fiat 500 L je podedoval veliko njenega duha, in to na precej pozitiven način.
Nazadnje omenimo še tisto, kar je bilo na njem vsem všeč, njegovo ceno. Z vso prostornostjo, zglednostjo pogonskega sklopa in voznih lastnosti ter opremo, ki smo jo dobili z njim, je testni Fiat 500 L stal manj kot 17 tisoč evrov. Osnovnega z 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom pa dobite že za dobrih 13 tisočakov. Vsekakor dovolj ugodno, da je ob nakupu novega avtomobila vreden premisleka in da mu odpustimo tudi marsikatero morebitno pomanjkljivost.
Preberite še:
Podaljšani test: Fiat 500L - "To potrebujete, ne pa križanca"
Podaljšani test: Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City
Cena testnega modela: | 16.680 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 15.490 € |
Cena testnega modela s popusti: | 16.680 € |
Obvezno zavarovanje: | 422 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 794 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Continental Winter Contact TS 860) |
Zmogljivost: | največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.380 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.242 mm – širina 1.784 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.612 mm – posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 400–1.375 l |
T = 11 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.073 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,5s |
---|---|
402m z mesta: | 19,9s ( 109km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,5s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,5s (V.) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |