Podaljšani test: Fiat 500L - "To potrebujete, ne pa križanca"

5. 7. 2018 | Matevž Hribar
Deli

Malenkost višji položaj sedenja, ne prevelike zunanje mere in predvsem prostorna notranjost. Domnevam, da bi se v službi marsikatere družine obnesel bolje kot danes zelo priljubljeni (mali) križanci.

Od 18. leta pa do danes sem si lastil tri (bolj ali manj stare) kombije, dva karavana in Golfa I. generacije. Ja, lahko rečem, da na avtomobil (v nasprotju z motornim kolesom) gledam predvsem kot na uporabno prevozno sredstvo. Zato naj vas, bencinskih odvisnežev, z različnimi označbami M, RS in GTI na svojih ljubljenčkih ne zmoti, da bom avtomobil, ki sam po sebi ne obrača glav in ježi kože, postavil precej visoko na lestvico 'to bi pa imel'. Tudi meni se ni zdel pretirane pozornosti vreden, dokler ga nisem nekaj dni šofiral tudi sam.

Kaj pravzaprav navduši?

Pravzaprav nisem povsem prepričan, kaj je tisto, kar pri tem avtomobilu pusti dober vtis. Oblika? No ja. Medtem ko je s sprednje strani še nekako prikupno hecen, je zadnji del videti kot potica, ki jo teta na mizo servira s komentarjem, da danes ji pa res ni uspela. Oblika notranjosti? Morda, a bolj kot moderno oblikovanje in napredni infotejmenti zadovolji (primernejši glagol kot 'navduši') preprosta uporabnost, ki jo po italijansko začini kakšen manj natančen spoj plastike in negotov, mlahav povratni občutek obvolanske ročice. Prostornost? O, to pa zagotovo! Pet odraslih se nas je napotilo na izlet v hribe, vsak s svojim nahrbtnikom, pa ga nikomur ni bilo treba stiskati med koleni. To v tem velikostnem in cenovnem razredu ni pravilo!

Kot bi 500L v sebi skrival nekaj pristne, nepokvarjene, skorajda kombijevske uporabnosti. Takšnemu oprostim že omenjene in še kak kiks, denimo menjalnik, ki se upira hitrejšemu pretikanju.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 16.680 €
Cena osnovnega modela s popusti: 15.490 €
Cena testnega modela s popusti: 16.680 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 422 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 794 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Continental Winter Contact TS 860)
Zmogljivost: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km
Mase: prazno vozilo 1.380 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg
Zunanje mere: dolžina 4.242 mm – širina 1.784 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.612 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 400–1.375 l
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.073 km
Pospešek 0-100km: 14,5s
402m z mesta: 19,9s ( 109km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 14,5s (V.)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB