Vseeno je Jeep, gremo na teren

18. 4. 2019 | Peter Kavčič
Deli

Kot ljubitelj terenske vožnje z motorji in avtomobili sem seveda moral preizkusiti, kako daleč pride Renegade, ko pod kolesi zmanjka asfalta in utrjenega makadama. Verjetno sem šel dlje, kot bi si kdorkoli sploh drznil, in ugotovil tole …

Na cesti je avto korekten, zabaven, sedi se visoko, motor je tudi dovolj poskočen, da je vožnja enaka. Kako pa je na terenu? Po makadamu, tudi takem z velikimi lužami in udarnimi jamami, gre presenetljivo dobro, pozna se, da ima velika kolesa in vzmetenje, ki je narejeno z mislijo, da bo kdaj kolo udarilo tudi v kakšno neprijetno oviro, v kaj več kot robnik ali pločnik ob cesti. Ker ima kolesa pomaknjena do skrajnih robov tako spredaj kot zadaj, je izstopni in vstopni kot ugoden za terensko vožnjo. S plezanjem prek ovire zato Renegade nima težav. Še zelo dobro se spomnim, kako je brez škode prevozil skakalnice in grbine ter strme klance na Jeepovem festivalu v Šentvidu pri Stični, kjer je bila motokros steza dober testni poligon.

Dokler je oprijem pod kolesi dober, torej ni blata ali mokre trave ali listja, bo Renegade navdušil in z nekaj tehničnega znanja terenske vožnje vas bo popeljal dlje, kot si sploh upate misliti. A tale Jeep, ki sem ga preizkušal na podaljšanem testu, je tako po videzu kot tudi opremi bolj salonske vrste. Sam bi raje namesto kakega kosa bogate opreme, ki te sicer lepo razvaja z odličnim infotainmentom, varnostnimi asistenčnimi sistemi, velikim zaslonom, usnjem, samodejnim menjalnikom in kromiranimi detajli, izbral pogon na vsa štiri kolesa. Hm, če se še malo poigram z domišljijo, bi dodal še kaj iz kataloga dodatne opreme Mopar za teren in bi si sestavil manj prestižno, a bolj terensko igračo.

Kajti za petico na terenu mu je zmanjkal prav štirikolesni pogon. Kmalu za tem, ko sem zapeljal v klanec po mokri travi, so se sprednja kolesa zavrtela v prazno in veselice je bilo konec. Kljub temu pa se je izkazal tam, kjer je bila podlaga suha. Torej prek ozke skalnate kolovozne poti, kjer je prišlo prav tudi to, da je avto dovolj ozek in kratek, da ga ne opraskaš z vejami. Z zmernim plinom in nekaj občutka, kam usmeriti kolesa in kako se zapeljati prek kucljev, tale Renegade pokaže, da v sebi skriva pravi Jeepov DNK.

Morda bi se kdo ob tem, kam sem prilezel s tem Jeepom, križal in me spraševal po zdravi pameti, ampak nekaj trikov sem se pa še spomnil iz let, ko sem s terenskim avtom prevozil dakarski reli, ko sem spremljal Mirana Stanovnika. Aha, pa da ne pozabim, za vožnjo po terenu izklopite parkirne senzorje, saj so zelo občutljivi za vsako najmanjšo oviro, ki pa to v bistvu ni. V mislih imam predvsem travne bilke in veje. Kamera za vzvratno vožnjo pa vsekakor pride zelo prav tudi na terenu, to je pa nekaj, česar na Dakarju nisem imel. 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 28.160 €
Cena osnovnega modela s popusti: 27.990 €
Cena testnega modela s popusti: 28.160 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.057 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.250/min – največji navor 270 Nm pri 1.850/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM80)
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 146 g/km
Mase: prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.805 mm – višina 1.697 mm – medosna razdalja 2.570 mm – posoda za gorivo 48 l
Prtljažnik: 351–1.297 l
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.835 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 17,1s ( 134km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB