Podaljšani test: Mazda3 G120 Attraction

10. 2. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Načelno so imeli načrtovalci pri Mazdi preprosto nalogo. Nova Mazda3 je morala prevzeti atraktiven videz Mazde6, vzbujati čustva kot Mazda MX-5 in se prodajati kot Mazda CX-5.

 Poznate tisto fotografijo, ki so jo naredili iz najlepših žensk na svetu? Vzeli so prelepe našobljene ustnice, ki jih imajo plastični kirurgi na fotografijah v svojih ordinacijah, simpatični nos, božanske zelene oči, ki mehčajo moška kolena, idealno poudarjene ličnice in ravno prav veliko brado ter jih računalniško združili v popolno žensko. Kakšen je bil izid? Grdoba.

Podobno je pri avtomobilih. Če bi hoteli, da bi bila Mazda3 tako rekoč enaka Mazdi6, bi izgubila svojo identiteto; če bi želeli, da se pelje kot MX-5, vsekakor ne more biti tako visoka, predvsem pa ne s prednjim pogonom. Kaj šele, da se mora uspešno prodajati ... Zato je bilo treba najti srednjo pot med vsemi želenimi lastnostmi, hkrati pa to zapakirati v prikupen in samosvoj izdelek. Uff, ne bi rad bil v vlogi tistih, ki mesece pred predstavitvijo niso dobro spali s tem bremenom na hrbtu ...

Toda lahko rečemo, da jim je uspelo. Družinska podoba prednjega dela mu pristaja, dinamično oblikovani zadnji del (nekateri vidijo v njem Alfa Romea, spet drugi katerega drugega – pozor, prikupnega! – tekmeca) prav tako, notranjost pa z oblikovno sivino predhodnika nima veliko skupnega. Edina pomanjkljivost je dvolitrski motor, ki za tekmeci zaostaja predvsem zaradi manjšega navora pri nižjih vrtljajih. Saj razumete, atmosferski proti prisilno polnjenim ...

Da meri Mazda3 predvsem na mlajše voznike, ni skrivnost. Pri testnem avtomobilu, recimo, takoj opazite biksenonske žaromete in dnevne luči LED, le pozornejši bodo opazili tudi 16-palčna aluminijasta platišča (zimske gume!) in parkirna tipala zadaj. Škoda, da jih nima še spredaj. Še bolj pa je napredovala v notranjosti. Sedeži z izrazitejšo bočno oporo lepo objamejo boke, v usnje odet volanski obroč z rdečimi šivi kar vabi k telovadbi, radio in sistem za uravnavanje temperature v notranjosti pa so uspešno skrili pod sedempalčni barvni zaslon, občutljiv za dotik, in zračnike.

Pravzaprav je Mazda3 zdaj tako 'pospravljena' in ergonomsko urejena, da bi ji zlahka pripisali nemško poreklo. V dobrem smislu, seveda. Dinamičnim voznikom bodo všeč tudi vsadki na volanskem obroču in vratih, ki spominjajo na ogljikova vlakna, dovolj pregledni pa so tudi merilniki. Čeprav ... Tisti digitalni za motorne vrtljaje, ki posnema analognega, je tako majhen, da ima marsikateri moški večjo ročno uro. Nismo prepričani, da bo to najbolj všeč tistim, ki imajo radi veliko in preprosto.

Zelo logično pa je narejen HMI, ki z vrtljivim gumbom (in z možnostjo potrditve ukaza s pritiskom) in petimi bližnjicami v obliki gumbov (priljubljene radijske postaje, navigacija, osnovni meni, radio in korak nazaj) sploh ne zahteva navodil za uporabo, saj je tako preprost. In da bomo Mazdo3 res temeljito preizkusili, bomo različico Attraction kmalu zamenjali z različico Revolution. To pomeni še avtoradio z devetimi zvočniki znamke Bose, projicirni zaslon, pametni ključ in parkirna tipala tudi spredaj. Komaj čakamo.

Motor je dvolitrski atmosferski, zato je moči dovolj le za umirjeno vožnjo, malce pa zaostaja za tekmeci le z navorom pri nižjih vrtljajih. Uteha v tej Mazdini tehnični rešitvi je šeststopenjski ročni menjalnik, ki je dovolj natančen in s kratkimi gibi, da je njegovo upravljanje uživaško. Prav tako bomo pohvalili zvočno izolacijo, udobje ter velikost prtljažnika, čeprav lahko v istem prodajnem salonu dobite limuzinsko Mazdo3, ki ima za 55 litrov večji prtljažnik. A to še ne pomeni, da je tudi uporabnejši.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.990 €
Cena testnega modela: 20.190 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 210 Nm pri 4.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – 205/60/R 16 H Goodyear Eagle UltraGrip.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,4/5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.815 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.795 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 350–1.250 l – posoda za gorivo 51 l.
Naše meritve
T = 6°C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 42 % / Gume: Goodyear Eagle UltraGrip 205/60/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 3.024 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 17,0s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,7/14,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,2/22,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 79,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,5m
AM meja: 40m