Podaljšani test: Mazda3 G120 Revolution

Začnimo s povsem drugačno instrumentno ploščo. Medtem ko smo pri različici Attraction pograjali zelo majhen merilnik vrtljajev, je ta v bolje založeni opremi Revolution celo športno poudarjen, merilnik hitrosti pa je v digitalni obliki.

Podaljšani test: Mazda3 G120 Revolution (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
16. 3. 2014

Se spomnite, kaj smo napisali pri prejšnji Mazdi3 z opremo Attraction? Da ima tako majhen digitalni merilnik za motorne vrtljaje, ki posnema analognega, da ima marsikateri moški večjo ročno uro. Nato pa smo dobili na trimesečni podaljšani test bolje opremljeno različico Revolution, torej četrto najbolj bogato založeno opremo od petih možnosti, in te graje ni več. Bolje opremljena Mazda3 ima namreč projicirni zaslon (pri Mazdi poimenovan Active Driving Display), ki prikazuje hitrost v digitalni obliki na plastični površini nad instrumentno ploščo.

Plastični dodatek se pri vsakem zagonu motorja prikaže v spodnjem robu vetrobranskega stekla, torej veliko bliže voznikovemu pogledu, zato podobno kot pri Peugeotih povečuje varnost na razmeroma poceni način, saj so pravi projicirni zasloni (na vetrobransko steklo in v barvah) precej dragi in za zdaj namenjeni prestižnim avtomobilom. Tam, kjer je slabše založena Mazda3 imela majhen merilnik motornih vrtljajev, ima ta izpis priporočene prestave. Prikaz motornih vrtljajev je zdaj tako izpostavljen, kot bi šlo najmanj za najposkočnejšo različico MPS (ali ste tudi vi že nestrpni, kdaj jo bodo predstavili?), hitrosti pa lahko sledite tudi prek manjšega digitalnega izpisa na dnu omenjenega velikega analognega merilnika vrtljajev. Upam, da vas s tem zapisom nisem preveč zmedel, toda naj vam bo v pomoč fotografija našega Saše.

Medtem ko lahko pri bolje založeni armaturni plošči dvignemo palec v odobravanje, saj je pregledna in logično zastavljena, pa lahko znova pohvalimo tudi položaj za volanom. Pri Mazdi so si očitno vzeli čas, da je razmerje volanski obroč-prestavna ročica-stopalke tako rekoč popolno. Velik, sedempalčni sredinski zaslon je tudi za dotik občutljiv, vendar boste podatke najlažje priklicali z vrtljivim gumbom tik ob prestavni ročici. Pri prejšnji Mazdi3 smo pograjali še dve stvari: pametni ključ je služil samo za zagon motorja (z gumbom), medtem ko si moral za odklepanje oziroma zaklepanje avtomobila vzeti ključ iz žepa, pa še parkirna tipala so namenili samo zadku, prednjemu delu avtomobila pa ne. Obe (čeprav skromni) kritiki sta pri opremi Revolution pozabljeni, saj ima testna Mazda3 povsem pametni ključ (gumbi na vratih) in parkirna tipala tako spredaj kot zadaj. Zanimiv je tudi serijski sistem RVM, ki namesto vas nadzoruje mrtve kote in opozarja na 'skrite' avtomobile ob bokih, zelo prijetno pa je poslušati glasbo, saj za to poskrbi sistem Bose s kar devetimi zvočniki.

Spet bomo pohvalili vrhunsko zvočno izolacijo in uglajenost dvolitrskega atmosferskega motorja, med pomanjkljivostmi pa bi lahko omenili malce slabšo odzivnost motorja pri nižjih vrtljajih v primerjavi s tekmeci (ni turbopuhala) in vožnjo po avtocesti na vrhniški klanec, ki ga s štirimi potniki premaga s 130 km/h – in nič več. In to čeprav je bil tempomat naravnan na 145 km/h, kar pomeni v resnici kakšen kilometer več od dovoljenih 130 km/h ...

Če si želite preizkusiti, kako natančen je šeststopenjski menjalnik in kako udobna je prednja prema z McPhersonovimi vodili in zadnja z več vodili, ne spreglejte možnosti testnih voženj.

Besedilo: Aljoša Mrak

Mazda 3 G120 Revolution

Osnovni podatki

Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.990 €
Cena testnega modela: 21.090 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 210 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM-32).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,4/5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.815 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.795 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.700 mm –prtljažnik 350–1.250 l – posoda za gorivo 51 l.

Naše meritve

T = 7 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 11.436 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9/14,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,4/22,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 40m