Na podaljšanem testu Opla Zafire smo ugotavljali, da gre za limuzinski kombi stare šole, kakršni se kljub svojim prednostim žal čedalje bolj umikajo križancem. Enako velja za njen motor, ki spada med takšne, ki so trenutno precej v nemilosti odločevalcev.
Govorimo seveda o turbodizelskem štirivaljniku, pri čemer je poudarek predvsem na tem, da je dizelski motor. Spomnimo se, da smo nekoč vsi, – marsikdo pa še danes – radi posegali po tovrstnem motorju, ki je še vedno priljubljen predvsem pri tistih, ki z avtomobili prevozijo zelo velike razdalje, saj z nizko porabo zagotavlja gospodarno vožnjo in razmeroma velik doseg ter razmeroma redke obiske bencinskih črpalk. To navsezadnje dokazuje tudi poraba, saj je testna Zafira med vsakdanjimi vožnjami zelo različnih vrst povprečno porabila 7,4 litra dizla na 100 kilometrov, na bolj zmernem normnem krogu pa je bila s porabo 5,7 litra na 100 kilometrov še bolj gospodarna. Še več, med vožnjo v Nemčijo, ko je motor deloval na precej optimalnem območju, je porabil celo 5,4 litra goriva na 100 kilometrov.
V čem je torej težava in zakaj dizelski motorji izgubljajo priljubljenost? K njihovemu zatonu je prispeval predvsem škandal v zvezi s prirejanjem meritev izpušnih plinov, ki so si jih dovolili nekateri proizvajalci. A to ni vse. Goljufanja verjetno ne bi bilo brez vse bolj ostrih predpisov, ki proizvajalce avtomobilov in motorjev silijo, da se – tudi brez goljufij – zatekajo k čedalje bolj dragim postopkom čiščenja izpušnih plinov. Že dolgo so znani filtri trdnih delcev, ki iz izpuha čistijo za zdravje nevarne saje, ki v izgorevalnih komorah nastajajo ob slabšem izgorevanju gorivne mešanice, čedalje bolj zapleteno pa je tudi čiščenje preostalih izpušnih plinov. Gre predvsem za strupene dušikove okside, ki nastanejo, ko se odvečni kisik v izgorevalni komori veže z dušikom iz zraka. Dušikovi oksidi se v katalizatorjih pretvorijo v neškodljiva dušik in vodo, za kar pa je potrebno vbrizgavanje sečnine oziroma njene vodne raztopine s trgovskim imenom Ad Blue, ki ga je potrebovala tudi testna Zafira.
Bi torej nakup Zafire s turbodizelskim motorjem odsvetovali? Nikakor, saj gre za avtomobil z zelo uglajenim in razmeroma tihim motorjem, ki z močjo 170 'konjev' in navorom 400 njutonmetrov zagotavlja zelo tekočo in udobno vožnjo na krajše in daljše razdalje, ob tem pa je tudi ugodno gospodaren. A če avtomobil kupujete danes, je morda dobro pomisliti tudi na to, kakšno vrednost bo imel, ko ga boste čez pet ali šest let poskusili prodati. Glede na trenutni razvoj stvari je mogoče dolgoročno bolj preudaren nakup avtomobila s turbobencinskim motorjem katerega ali pa celo hibridnega. Seveda pa je napovedovanje prihodnosti kočljiva zadeva in razmere se lahko kaj hitro tudi spremenijo.
Cena osnovnega modela: | 28.270 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 36.735 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.489 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Continental Conti Sport Contact 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.748 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.666 mm – širina 1.884 mm – višina 1.660 mm – medosna razdalja 2.760 mm – prtljažnik 710–1.860 l – posoda za gorivo 58 l. |
Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 16.421 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,9s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 133km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,1/13,8s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 9,5/13,1s (V./VI.) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |