PODALJŠANI TEST Opel Zafira Innovation 2,0 CDTI Ecotec Start/Stop - Stara šola

Oplova Zafira je primer uporabnega avtomobila, kakršnih pa si kupci želijo vse manj. Prav Zafira lahko dokaže, da moda ni vedno dobra izbira.

PODALJŠANI TEST Opel Zafira Innovation 2,0 CDTI Ecotec Start/Stop - Stara šola (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
26. 1. 2018

Prostornost in prilagodljivost sta vsaj za nekatere zelo pomembna kriterija izbire avtomobilov. S pojavom križancev je za prilagodljivost poskrbljeno, za prostor pa ne povsod. Marsikdo se sicer odloči po modi, a za tiste, ki iščejo dovolj prostora, je lahko povsem prava izbira tudi Oplova Zafira. Lahko smo že prebrali, da pri Oplu premišljujejo, da jo bodo čez nekaj let ukinili. A to bi bila napaka. Zafira je prav soliden avtomobil, ki se brez težav lahko spopade tudi s tekmeci, kot sta Scenic ali Touran. In za ta dva je prav tako še vedno dovolj kupcev.

Pri avtomobilih z dolžino okoli štiri metre in pol le stežka dobite toliko prostora kot prav v Zafiri. Oplovci so nam jo ponudili za daljši preizkus in prvih nekaj tednov je bilo zanjo vedno precej kandidatov za preizkušanje. Kako tudi ne, Zafira je bila aktualna pred nekaj leti (predstavljena leta 2012), potem pa so se pri Oplu bolj posvetili kombilimuzinam (Astri in Insignii) ali križancem (Mokki in Crosslandu).

Oplov pristop pri Zafiri je klasičen, njen drugi rod pa je ohranil marsikatero uporabno plat prve Zafire, ki je uvedla novost pri tej vrsti avtomobilov – v ravno prtljažno dno zložljivi obe zadnji sedežni klopi. Opel je tudi edina znamka, ki kot dodatek ponuja še nekaj – v zadku avtomobila spravljen zložljivi prtljažnik za dvokolesa. Če k temu dodamo vzdolžno pomično sredinsko konzolo z zares velikim odlagalnim prostorom, se še posebej dobro izkaže kot uporaben družinski avtomobil, v katerem lahko pravzaprav vse, kar potrebujemo, vozimo s seboj. Pri drugem Zafirinem rodu (z dodatkom v imenu – Tourer – pri Oplu še vedno ponujajo tudi staro) so sicer dobro zasnovali drugo sedežno vrsto. Tu najdete tri samostojne dele klopi, ki jih lahko poljubno vzdolžno pomikamo.

Nemci so od Renaultovega Scénica, začetnika te vrste avtomobilov, srednje velikih enoprostorcev, prevzeli številne dobre strani in – po običajni nemški navadi – zadeve v marsičem izvedli nekoliko bolj solidno in temeljito. A nekaj je vendarle ostalo Scénicu – videz. Oplova Zafira se za kakršnokoli priznanje za dizajnerske dosežke ne bi mogla potegovati. Ja, ampak saj tega namena tudi niso imeli. Maska v slogu znamke je še najbolj razpoznaven del Zafirine karoserije, ki je sicer klasična, s po dvoje običajnimi bočnimi vrati. Ta so pravzaprav dovolj široka, predvsem zadnja, da je dostop za morebitne potnike v tretji vrsti še znosno primeren – za bolj spretne oziroma mlajše potnike, ki se na dveh sedežih tretje vrste počutijo bolje kot njihovi bolj odrasli 'nadomestki'.

V Zafiri za primerno hitro napredovanje skrbi dvolitrski trubodizelski motor z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in kar 125 kilovati (170 'konji'), seveda ima zdaj tudi dodatno napravo (katalizator in filter trdih delcev) za zagotavljanje primerno nizkih emisij, zato je treba nadzorovati še porabo tekočine AdBlue.

Kako se bo v naslednjih nekaj tisoč kilometrih obnesla Zafira na našem preizkusu, bomo seveda poročali v naslednjih številkah Avto magazina.

Naša je tudi bogato opremljena, z najvišjim popremskim paketom (Innovation) ter kar obsežnim spiskom dodatne opreme (za skupno ceno 8.465 evrov).

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Uroš Modlic

Preberite še:

Kratki test: Opel Zafira 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Ecotec Avt. Innovation

Opel Astra 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop Innovation

Opel Zafira 2.0 CDTI Ecotec Start/ Stop Innovation

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 28.270 €
Cena testnega modela: 36.735 €

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1489 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Continental Conti Sport Contact 3).
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.748 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.884 mm – višina 1.660mm – medosna razdalja 2.760 mm – prtljažnik 710–1.860 l – posoda za gorivo 58 l.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri