Podaljšani test: Peugeot 208 1.4 VTi Allure (5 vrat)

9. 3. 2013
Deli

Cosmo 'bejbe' iz sosednjega uredništva vsak začetek smučarske sezone odpotujejo na tradicionalni Cosmopolitan ski opening. Tokrat jih je pot v začetku decembra vodila v Schladming v Avstriji.

Polno naložene s smučarsko opremo so takole opisale ta izlet z avtomobilom, ki je (roko na srce) pisan na kožo mladim ženskam:

»Tradicionalni ski opening se je začel presenetljivo lepo, Peugeot 208 z bogato dodatno opremo nas je popeljal na izlet. Ker je bila napoved nič kaj zimska, torej sončno in brez padavin, nas ni skrbelo za razmere na cestah. Avtomobil je odlično pripravljen za vožnjo. Ceste se je oprijel kot velik avtomobil, najbolj pa je navdušil z nadvse všečno dodatno opremo. Odpravile smo se pozno popoldne, tako da nas je prijetno presenetila notranja osvetlitev.

V temi se namreč streha osvetli od znotraj, modre lučke se prižgejo na stropu okrog in okrog, čez dan pa panoramsko steklo omogoča pogled v nebo in prepušča svetlobo v potniški prostor. Tako bi jo brez težav razglasile za zmagovalni del dodatne opreme, lahko bi bila odločilen dejavnik pri odločitvi za nakup. Zakaj? Zato ker je preprosto zabavno!

Ovinkarjenje in parkiranje nam sploh nista delala težav, saj je volan tako praktičen, da ga je pravi užitek upravljati. Verjetno temu botruje tudi dejstvo, da je prilagodljiv in si ga lahko postavimo bolj nizko, oblečen pa je v mehko usnje lepe, nežne svetlo sive barve. Edina pripomba, ki jo iz vsega srca sporočamo proizvajalcu, je, da bi notranjost naredili malce prostornejšo, čeprav spada med majhna mestna vozila. Prestavna ročica je neverjetno mehka za upravljanje, mogoče bi lahko imela le malenkost ženskega pridiha v oblikovanju. Toda v avtomobilu je uporaba pred videzom, kajne? Po drugi strani pa nas je prijetno presenetil prtljažnik, v katerem je presenetljivo veliko prostora, čeprav smučarska prtljaga za tri zavzame kar velik del, ki je na voljo. Tudi zadnja deljiva klop je pripomogla, da smo lepo zložile stvari v malega Pežojčka.

Seveda ne moremo mimo računalnika, ki je nadvse praktičen za uporabo. Delovanje je preprosto in logično, tako da se lahko vsakdo hitro sprehodi skozi izbirnike na zaslonu, ki je občutljiv za dotik. Tudi me, ki se nimamo ravno za strokovnjakinje s področja avtomobilizma. Zelo prav nam je prišel še en zabaven pripomoček, in sicer satelitska navigacija. Čeprav smo se peljale le od Ljubljane do Schladminga, nas je GPS varno in brez stresa pripeljal točno do praga našega apartmaja. To je bilo veselja, nič spraševanja in raziskovanja Schladminga in njegove okolice, ampak naravnost v garažo že v prvem poskusu.

Je še kaj za dodati? Hja, s takim avtomobilom se lahko odpravite kamorkoli, tudi v Alpe, in to v modernem slogu, saj je oblikovalsko dovršen, všečen in zabaven. Tudi vožnja z njim je užitek, preprosto nimamo pripomb.«

 

Besedilo: Uredništvo Cosmopolitana

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.990 €
Cena testnega modela: 15.810 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.397 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 6.000/min – največji navor 136 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Michelin Primacy).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 7,5/4,5/5,6 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.070 kg – dovoljena skupna masa 1.590 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.962 mm – širina 1.739 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.538 mm –prtljažnik 311 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 966 mbar / rel. vl. = 66 % / Stanje kilometrskega števca: 1.827 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,0s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 18,0s (V.)
Največja hitrost: 188km/h (V.)
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 41m