Na podaljšanem testu Peugeota 308 smo ugotavljali, da avtomobil, ki je leta 2014 osvojil naslov evropskega avta leta, v vseh pogledih še vedno prinaša pravšnjo mero vseh značajev, ki jih pričakujemo od avtomobila tega razreda.
Vsi njegovi značaji mogoče ne bodo všeč vsem voznikom. Takšna je, denimo, ureditev voznikovega delovnega prostora, ki jo pri Peugeotu imenujejo i-Cockpit, odkar so jo leta 2012 predstavili v Peugeotu 208, pa je voznikom namenila precejšnjo spremembo. Če pri vseh drugih avtomobilih merilnike gledamo skozi volanski obroč, so pri Peugeotu to uredili tako, da na merilnike zremo čez njega.
Takšna ureditev je nekaterim všeč, drugi pa se je, žal, ne morejo popolnoma navaditi, a je pri Peugeotu 308 urejena precej dobro, saj sta merilnika hitrosti in vrtljajev zelo narazen, zato se lepo vidita ob volanskem obroču, ki je tudi postal manjši, predvsem pa bolj oglat. Zaradi merilnikov nad njim je prav tako postavljen precej nizko. Ta sprememba se vam na začetku morda zdi precej nenavadna, a ko se navadite, je sukanje volanskega obroča 'v naročju' lahko celo lažje kot pri klasični ureditvi, ko je volan višje.
Peugeot je z uvedbo i-Cockpita upravljanje vseh funkcij, vključno z nastavitvijo klimatske naprave, prenesel na osrednji, za dotik občutljiv zaslon. To je sicer prispevalo k bolj elegantni obliki armaturne plošče, a žal ugotavljamo, da lahko takšno upravljanje precej zmoti voznikovo pozornost med vožnjo. To so očitno ugotovili tudi pri Peugeotu, saj so z i-Cockpitom druge generacije, ki so ga prvič predstavili v Peugeotu 3008, vsaj preklapljanje med funkcijami spet zaupali konvencionalnim stikalom. So pa z menjavo generacije Peugeotovi inženirji tudi v Peugeotu 308 precej dodelali infozabavni sistem, ki so ga uskladili s tekmeci, predvsem ko gre za pretakanje vsebin z mobilnih telefonov. Peugeot 308 z menjavo generacije ni dobil možnosti digitalne armaturne plošče, ki jo ponujata novejša Peugeota 3008 in 5008, a tega žal njegovo elektronsko drobovje še ne omogoča, zato bo treba na možnost bolj digitalne notranjosti počakati do prihodnje generacije.
Ko se navadijo nizkega volana in merilnikov nad njim, ustrezen položaj najdejo tudi najvišji vozniki, prav tako je v kabini kljub povprečni medosni razdalji avtomobila dovolj udobnega prostora za sovoznika in potnike na zadnji klopi. Za očete in mame bo pomembno tudi to, da je dostop do priponk Isofix razmeroma lahek, solidno prostornost pa zagotavlja prtljažnik.
Poseben značaj je testnemu Peugeotu 308 dala kombinacija 130-'konjskega' 1,2-litrskega turbobencinskega motorja in Aisinovega šeststopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora (starejše generacije), ki je pri marsikaterem kolegu vzbudil pomisleke, da bo avtomobil na testu porabil preveč goriva. Ti so se izkazali za jalove, saj se je povprečna poraba gibala pri ugodnih sedmih litrih na 100 kilometrov, s pozornim dodajanjem plina pa jo je bilo mogoče spustiti celo pod šest litrov. Tako motorizirani Peugeot 308 se je poleg tega izkazal kot precej živahen avtomobil, samodejnega menjalnika pa smo bili veseli predvsem v prometnih konicah, ko nam v ljubljanski gneči ni bilo treba neprestano pritiskati pedala sklopke in menjavati prestav.
Takšna kombinacija motorja in menjalnika, ki bolj kot športnosti ustreza želji po udobnih vožnjah po vsakdanjih opravkih, ustreza tudi podvozju, ki s svojo nevtralnostjo športnih navdušencev sicer ne bo zadovoljilo, vsem drugim pa bo všeč zaradi izrazite nagnjenosti k udobju med vožnjo.
Povzamemo torej lahko, da je Peugeot 308 leta 2014 zasluženo osvojil naslov evropskega avta leta, s prenovo pa je uspešno opravil tudi 'zrelostni izpit'.
Preberite še:
Podaljšani test: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 EAT6
Kratki test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure
Podaljšani test: Peugeot 308 - 1.2 PureTech 130 Allure
Test: Peugeot 308 - Allure 1.2 PureTech 130 EAT6
Podaljšani test: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130
Kratki test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Stop&Start Euro 6
Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270 Stop&Start
Cena osnovnega modela: | 20.390 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 20.041 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.009 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 119 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.150 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.620 mm – posoda za gorivo 53 l |
Prtljažnik: | 470–1.309 l |